Model X 7sits problem med säten i mittenraden

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Cyberbob

Model X 7sits problem med säten i mittenraden

Inlägg av Cyberbob »

Hej,

Har någon stött på (andra gången för mig) att säten (antingen tvåsitsdelen, nu ensitsdelen) fastnar nerfälld i 45 grader, och knappen funkar inte, spakarna funkar inte så sätet är låst? Reagerar inte på ngt.

När SC fixada detta första gången med 2sits delen för något år sedan var det ngn "reset" sa dom.

Någon som har en fix, lång tid till ledig tid på SC i Mölndal?

Hälsningar
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Referralkod: ts.la/michael4548

Re: Model X 7sits problem med säten i mittenraden

Inlägg av Tars »

Tyvärr är det så att du måste förbi sc och få det fixat.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning :mrgreen:
NinjaNiklas

Inlägg av NinjaNiklas »

Jag har 6sits och det är kanske inte alls samma problem.
Men när jag hämtade ut bilen var tredje raden fast i nedfällt läge. Jag hörde mekaniken när man tryckte på knappen men ingenting hände.
Då var det en kontakt som satt dåligt som de satte fast, kan det vara deras ”reset”?
Användarvisningsbild
fimpen
Teslaägare

Inlägg av fimpen »

Tars skrev:
Tyvärr är det så att du måste förbi sc och få det fixat.
Tja

Detta drabbade mig två gånger när bilen var nästan ny. För min del så gick det med VÄLDIGT mycket trixande men knappen, trycka sätet olika hårt och trycka på olika sätt till slut att få till det, båda gångerna. Men sedan låste det sig direkt igen, och jag krånglade tillbaka stolen igen, så det fick bli SC i slutändan. Första gången, SC i Oslo, påstod att det var datorn i baksätet som hängt sig och att den inte gick att komma åt OTA. Jag misstänker att det var en bullshit förklaring, för felet kom tillbaka efter någon månad. Teslas förslag då var att byta hela baksätet, men när jag äntligen fick tid och åkte ner mot Göteborg (fick åka kvällen innan), så ringde dom återbud när jag nästan var framme. Baksätet hade inte kommit....

Blev sur förstås, men det var några andra småsaker som skulle fixas (bakluckan stängde inte alltid, gummilist behövde justeras, och gummilister vid framdörrarna hängde löst), så jag åkte in med bilen ändå, och bad dom ändå kika på baksätet om de hade tid. Det hade dom, och de mixtrade med någon vajer och annat där inne vilket löste problemet. Har funkat över ett år felfritt sedan dess. Bra service att de efter andra krångeltillfället var beredda att byta hela sätet, men ännu bättre att de fixade problemet och sparade in ett baksäte.

Vajer-krångel låter rimligt tycker jag, gissar att det var det som var problemet från början. Men detta är nog inget du ska ge dig på själv om du har garanti. Men som sagt, det gick att krångla tillbaka sätet med mycket besvär och lite våld. Då kan du använda bilen iallafall, och invänta SC-kö...

/Fimpen
MXP Raven -19
MS 85 -14 (såld)
MS LR -23
Skriv svar