Model 3 Performance 2021 fälg- och däckfrågor

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Asterix

Model 3 Performance 2021 fälg- och däckfrågor

Inlägg av Asterix »

Kommer hämta ut min Performance om ett par veckor, och med bilen kommer som bekant 20" Überturbine-fälgar med sommardäck samt "20'' Nokian vinterdäck (odubbade) med Performance-fälgar",
som det står i specen. Dock vill jag använda Performance-fälgarna som sommarhjul.

- Har någon av er koll på om sommardäcken på Überturbine passar på Performance-fälgarna?

Vill även ha Rimgards fälglås. På deras hemsida står det "20" Performance, ej Überturbine".

- Vet någon om de passar på fälgarna som kommer med 2021-modellen? (kommer fråga Rimgard givetvis, men tänkte om någon faktiskt köpt och testat redan).

Tack!
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Re: Model 3 Performance 2021 fälg- och däckfrågor

Inlägg av taliz »

Det är samma dimension på däcken oavsett fälg, 235/35.
Så det går enkelt att byta.
Det finns bara en typ av "performance" 20" fälg AFAIK(dock olika färg), dvs passar det på 2019 så passar det på 2020 och 2021.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
rolundb
Teslaägare

Inlägg av rolundb »

Asterix skrev:
Kommer hämta ut min Performance om ett par veckor, och med bilen kommer som bekant 20" Überturbine-fälgar med sommardäck samt "20'' Nokian vinterdäck (odubbade) med Performance-fälgar",
som det står i specen. Dock vill jag använda Performance-fälgarna som sommarhjul.

- Har någon av er koll på om sommardäcken på Überturbine passar på Performance-fälgarna?

Vill även ha Rimgards fälglås. På deras hemsida står det "20" Performance, ej Überturbine".

- Vet någon om de passar på fälgarna som kommer med 2021-modellen? (kommer fråga Rimgard givetvis, men tänkte om någon faktiskt köpt och testat redan).

Tack!
Rimgard har ingen lösning för Uberturbine tyvärr.
M3P -21 (tidigare)
MYP -22 (nuvarande)
Asterix

Inlägg av Asterix »

taliz skrev:
Det är samma dimension på däcken oavsett fälg, 235/35.
Så det går enkelt att byta.
Det finns bara en typ av "performance" 20" fälg AFAIK(dock olika färg), dvs passar det på 2019 så passar det på 2020 och 2021.
Låter lovande, tack för svaret.
Asterix

Inlägg av Asterix »

rolundb skrev:

Nej, precis. Vilket är synd, men de kanske kommer med en lösning om tillräckligt många trycker på. Jag tycker om idén med Rimgard.
Användarvisningsbild
rolundb
Teslaägare

Inlägg av rolundb »

Asterix skrev:
rolundb skrev:

Nej, precis. Vilket är synd, men de kanske kommer med en lösning om tillräckligt många trycker på. Jag tycker om idén med Rimgard.
Ah jag missförstod din fråga! Samma här, tycker också om idéen. Bästa vore såklart om Tesla hade kunnat integrera en egen lösning så man slipper lägga dem extra tusenlapparna
M3P -21 (tidigare)
MYP -22 (nuvarande)
Skriv svar