rolundb skrev:Hämtade ut min nya Performance igår. Supernöjd överlag. Men jag har några funderingar, som mer inbitna ägare säkert har koll på
1) Det har varit fukt/imma på kamerorna flera ggr, som sitter vid dörrarna. Så pass att datorn klagat vid körning. Är det normalt?
Jag har bara haft det någon enstaka gång. Fuktigt väder?
rolundb skrev: 2) Har upplevt vibrationer i ratten vid hög fart. Är det normalt?
Jag hade rejäla vibrationer med original Überturbine. Har kört dem i balanseringsmaskin och de var ganska dåligt balanserade. Antagligen normalt.
Jag bytte till egeninköpta vinterhjul efter att ha kört 15km från Trosta Park, efter det upphörde alla former av vibrationer.
rolundb skrev: 3) Laddade idag på supercharger vid Sillekrog. Inga andra bilar, ändå var bara laddhastigheten runt 50. Är det normalt?
Beror på laddningsnivån. Med låg SOC bör du nå mellan 140-250kW beroende på vilken sorts Supercharger det är.
Du bör planera resan i reseplaneraren/navigatorn så att bilen förvärmer batteriet. Utan förvärmning = lägre laddning.
Ju mer ström i batteriet ju långsammare laddning. Vid cirka 50% SOC passerar laddningen genom 100kW.
Om du hade 70% i batteriet eller inte förvärmt batteriet får du långsammare laddning.
rolundb skrev: 4) Har ni "kört in" era däck som man ska? Dvs undvika kraftiga accelerationen och inbromsningar första ca 100 milen? Är svårt att hålla sig när man hämtat ut en ny leksak, jag har ingen koll på hur mkt detta spelar roll.
Pratar vi dubbade vinterdäck ? Om inte behövs ingen inkörning av något.
Är det frågan om dubbade vinterdäck var det en bra åtgärd förr men med moderna dubbade vinterdäck kan man fundera om det ens behövs.