Min Tesla S75D fyllde 4 år igår den 20 mars.
Den är idag en väldigt mycket bättre bil än när den var ny.
1. Har nu längre räckvidd. Köpte den som S60D och hade en räckvidd på ca 330km. Har uppgraderat den till en S75D och har nu ca 365km i räckvidd. Gjorde detta eftersom jag fick ca 75% I rabatt till att uppgradera till ett 75kWh batteri.
Så har nu ca 35km längre räckvidd än när den var ny.
2. Tesla gav mig gratis en massa hk. Ny gjorde den 0-100 km/h på 5,4s nu gör den 0-100km/h på 4,4s.
3. Har AP2. Ny var den inte så bra, nu är den väldigt mycket bättre. Kan uppgradera till AP3 och FSD om jag vill.
4. Ny maxade den på ca 92 kW snabbladdning.
Nu med en ny programvara så maxar jag på 102kW!
Sen har den unika egenskaper som ingen annan elbil har. Kan ladda på ALLA laddplatser:
CCS, Tesla, Chademo och Typ2.
Sen är ju gratis snabbladdning och smidigheten från att du sitter i bilen, klivit ut och satt i sladden, och sitter i bilen igen, tar max 5s!
Väldigt värdefullt när det är snöstorm och -25 grader!
Tesla, bättre för varje år?
Moderator: Redaktion
Tesla, bättre för varje år?
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Tesla, bättre för varje år?
Skönt att inte alla är gnällspikar. Har kört MS i snart 7 år och är så här glad.

- carl-pedal
- Teslaägare
Ja, håller med!
För tre år sedan köpte jag en beg S85 och nu är den en S90. Dessutom kan den prutta nu för tiden! Såå skön bil!
För tre år sedan köpte jag en beg S85 och nu är den en S90. Dessutom kan den prutta nu för tiden! Såå skön bil!
Model YLR svart beställd 13/1
Model 3 SR+ vit - 21
Model S90 2015 RWD såld
Model 3 SR+ vit - 21
Model S90 2015 RWD såld
Snyggt gjort och uppdaterat av Tesla!Zalman3 skrev:Min Tesla S75D fyllde 4 år igår den 20 mars.
Den är idag en väldigt mycket bättre bil än när den var ny.
1. Har nu längre räckvidd. Köpte den som S60D och hade en räckvidd på ca 330km. Har uppgraderat den till en S75D och har nu ca 365km i räckvidd. Gjorde detta eftersom jag fick ca 75% I rabatt till att uppgradera till ett 75kWh batteri.
Så har nu ca 35km längre räckvidd än när den var ny.
2. Tesla gav mig gratis en massa hk. Ny gjorde den 0-100 km/h på 5,4s nu gör den 0-100km/h på 4,4s.
3. Har AP2. Ny var den inte så bra, nu är den väldigt mycket bättre. Kan uppgradera till AP3 och FSD om jag vill.
4. Ny maxade den på ca 92 kW snabbladdning.
Nu med en ny programvara så maxar jag på 102kW!
Sen har den unika egenskaper som ingen annan elbil har. Kan ladda på ALLA laddplatser:
CCS, Tesla, Chademo och Typ2.
Sen är ju gratis snabbladdning och smidigheten från att du sitter i bilen, klivit ut och satt i sladden, och sitter i bilen igen, tar max 5s!
Väldigt värdefullt när det är snöstorm och -25 grader!

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
- Credde
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/christian81643
Håller med! Dock finns det ett par ”low hanging fruits” som är ganska irriterande men bör gå att lösa:
Waypoints i navigationen och regnsensoren
Hoppas man får löst dom snart (rykten går väl att waypoints kommer snart)
Waypoints i navigationen och regnsensoren
Hoppas man får löst dom snart (rykten går väl att waypoints kommer snart)
Model Y Performance (Dec/2023)
2016 Model S P90D Ludicrous