Har inte testat detta vid minusgrader än, men när jag testat vid en 5-6 plus, så känns det som om det var marginell skillnad.bylund skrev:Ofta med viss begränsad återvinning fortfarande, men inte som att köra med ett helt kallt batteri. Den torde värma batteriet till 0 grader åtminstone, för att undvika de skador som kan uppstå då man laddar ett fruset batteri.kanylbullen skrev:Mitt tips är att öka önskad laddnivå några procent upp en halvtimme innan avfärd, då batteriet laddas värms det nämligen upp.
Vinter - nu måste jag använda den där andra pedalen
Moderator: Redaktion
Re: Vinter - nu måste jag använda den där andra pedalen
Re: Vinter - nu måste jag använda den där andra pedalen
Ganska säker på att den inte förvärmer bara för att du laddar, men laddningen i sig genererar ju lite värme, så den gör såklart även det på 13 A, men det blir ju betydligt mindre än 3-fas 16 A. jag märker ytterst lite skillnad när jag laddar precis innan jag kör, så du märker nig ingen skillnad alls.kontakten2 skrev:Förvärmer den även på 13A 230v?
Skillnaden blir mer på laddnivån. Om jag laddade så jag hade 90% kl 11 på kvällen, så hinner den tappa en del tills på morgonen, men om jag ser till att den blir klar precis när jag ska köra så slipper jag i alla fall detta.