Bra syskonvagn?

Här diskuteras andra tekniska frågor

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
AGCF
Teslaägare
Referralkod: ts.la/alexander7331
Kontakt:

Bra syskonvagn?

Inlägg av AGCF »

jag vet att det är många småbarnföräldrar här. Har ni tips på bra syskonvagn? Det lutar åt bugaboo eller kronan. Synpunkter emottages tacksamt.
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Bra syskonvagn?

Inlägg av danni »

Bugaboo Donkey. Vi hade en som vi faktiskt alldeles nyss har sålt. Den är helt sjukt bra och vi var jättenöjda med den. Smidig, praktisk, snygg, lätt. Och håller värdet bra. Vår vagn + tillbehören hade ett listpris på strax under 20 000 kr, och så fick vi 10% rabatt av återförsäljaren, så vi gav alltså 18 000 kr. När vi sålde av allt 2,5 år senare fick vi 11 500 kr för det, så i praktiken kostade vagnen oss alltså 6 500 kr att ha i 2,5 år. Och jag tror vi satte priset lågt - den blev såld på en halv dag och de som köpte den försökte inte ens pruta.

Innan vi köpte var vi lite oroliga att sitsarna skulle vara lite korta till det äldre syskonet, men det var inga problem. Stortjejen är snart fem nu och kunde fortfarande sitta bra i vagnen.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare

Inlägg av Remuz »

Vi köpte en ett år gammal Donkey Duo för 10k. Efter drygt ett år sålde vi den för 10k. Bästa och billigaste vagn vi haft
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Med risk för OT (vilket iofs hela tråden är ;) ) det verkar som barn i Sverige sitter mycket mer i vagn än i Norge? Är barnen slappare i Sverige? ;) när vår äldste var 2,5 var vagntiden helt över. Han totalvägrade. Så när lillebror kom var det bara att ta över storebrors vagn till lillebror. Nu är lillebror 2 och vägrar sitta i vagn när vi är ute. I somras på semestern i Sverige tänkte vi på hur många äldre barn (3-5) som sitter i vagn, både singel och syskonvagn.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

HelectriC skrev:
Med risk för OT (vilket iofs hela tråden är ;) ) det verkar som barn i Sverige sitter mycket mer i vagn än i Norge? Är barnen slappare i Sverige? ;) när vår äldste var 2,5 var vagntiden helt över. Han totalvägrade. Så när lillebror kom var det bara att ta över storebrors vagn till lillebror. Nu är lillebror 2 och vägrar sitta i vagn när vi är ute. I somras på semestern i Sverige tänkte vi på hur många äldre barn (3-5) som sitter i vagn, både singel och syskonvagn.
Tänkt på detta också men jämför med Thailand. Där ser man oftast inte barnvagnar alls. Har visserligen blivit en del bärande av barn för egen del men vår barn har haft barnvagn i lite drygt 2 år vardera.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

HelectriC skrev:
Jag tror det varierar väldigt mycket från familj till familj, men jag har noterat samma sak. Jag ser ofta barn på uppemot 4-5 som åker vagn precis överallt, till och med ensamma. Vi har alltid försökt låta barnen springa själva så mycket det går, för det känns överlag vettigare. Vi köpte ändå en syskonvagn inför andra barnet pga ganska tätt mellan barnen och väldigt långt till dagis (vi övervägde en ståplatta men hittade helt enkelt ingen bra lösning på det). Men redan i våras, innan minstingen ens fyllt två, så blev det att vi upptäckte att vi aldrig använde den. Så den har mest stått och samlat damm. När vi i oktober till och med åkte till Kolmården och gick runt hela djurparken med barnen utan vagn så insåg vi att det nog var dags att sälja av den :)

På samma tema så tycker jag mig se äldre barn, 4-5 eller till och med 6 år, med napp oftare än vad jag tycker känns bekvämt.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

Vi köpte både en syskonvagn och en ståbräda till andra vagnen.
Har haft nytta av båda, men inte så mycket som vi trodde.
Varierar såklart från barn till barn, men de påverkas mycket av vad man har för alternativ. När vi hade med syskonvagn, så ville den stora knappt gå själv. Däremot när vi inte hade med den, så kunde han gå jättelångt. Min sambo har alltid vatt så noga med att vagnen ska med hela tiden och dom måste kunna sitta. Jag har mer vatt för att skippa den så att dom får röra på sig.
Det har såklart hänt att det dragit ut på tiden och att vi fått gå längre än vi tänkt, och då har vi fått bära istället.
Användarvisningsbild
kanylbullen
Teslaägare

Inlägg av kanylbullen »

Thule chariot 2. Bästa vagnen vi haft. Inget man har i stan eller om man behöver åka kommunalt däremot. Vi har både promenadhjul för gator och vägar och jogginghjul för skog och mark.

Skickat från min LG-H815 via Tapatalk

Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

kanylbullen skrev:
Thule chariot 2. Bästa vagnen vi haft. Inget man har i stan eller om man behöver åka kommunalt däremot. Vi har både promenadhjul för gator och vägar och jogginghjul för skog och mark.

Hade en chariot cx1 med cykel, city och löpkit. Köpte ny i Tyskalnd för ca 8000kr. Sålde den 3 år senare i Norge för 7500kr :lol: nypris i Norge ca 16k. Grym vagn dock!
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

HelectriC skrev:
kanylbullen skrev:

Hade en chariot cx1 med cykel, city och löpkit. Köpte ny i Tyskalnd för ca 8000kr. Sålde den 3 år senare i Norge för 7500kr :lol: nypris i Norge ca 16k. Grym vagn dock!
Haha billig hyra. 3 år för 500 kr.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Martinen skrev:
HelectriC skrev:
kanylbullen skrev:

Haha billig hyra. 3 år för 500 kr.
Ja, det kan man inte klaga på. Köparen tog den osedd från andra sidan landet och fick en vän att hämta den, så den var nog populär på begmarknaden.
Model 3-24/Polestar 3-24
Skriv svar