Tesla har bästa appen

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Dexter
Teslaägare

Re: Tesla har bästa appen

Inlägg av Dexter »

Nect skrev:
Dexter skrev:
När det gäller volvo så kan man sätta 8st olika uppvärmningstider och upprepa dem olika dagar.
Men en volvo behöver mer tid för att bli varm i kupe`n.
Går volvon i viloläge så tar det lång tid innan man kan skicka tiderna till bilen.
Direktstart av värme eller fjärrstart fungerar inte heller då när den är i viloläge.
Så det är bara till att sätta sig i en kall bil.
Teslan blir ju varm på 5-15min.
Så visst hade det varit bra att kunna ställa tiden från appen men behövs det egentligen?
Det räcker att starta kupevärmningen 15min innan man hoppar in i bilen.
Bilen blir förvånansvärt snabbt varm. :)
Och är teslan i viloläge så vaknar den snabbt och det är bara till att direktstarta kupevärmningen.
Det finns alltid för och nackdelar med alla bilar.
Men Teslan har många fördelar.
Underbar bil.
När går Volvon i viloläge? För jag har aldrig haft problem med varken direktstart av motor eller parkeringsklimatet på mina två Volvo bilar. Däremot kan det ta tid (max 1 min) att skicka/uppdatera nya tider.
Den går i viloläge om den står i 2dagar eller längre.
Är man på resa några dagar och bilen är i viloläge och är iskall så får man inte igång värmen om du inte skickar tiderna till bilen ca 10 timmar innan.
Direkt start via app kan du glömma.
Så det tycker jag är riktigt dåligt med VOC appen.(kanske samma med Polestar 2 vet ej?)
Med teslan startar jag värmen 10 min innan jag kör iväg.
Volvon behöver 20-30min(med fossilbränsle) för att bli varm.
Nect
elbilist

Inlägg av Nect »

Dexter skrev:
Nect skrev:
Dexter skrev:
När det gäller volvo så kan man sätta 8st olika uppvärmningstider och upprepa dem olika dagar.
Men en volvo behöver mer tid för att bli varm i kupe`n.
Går volvon i viloläge så tar det lång tid innan man kan skicka tiderna till bilen.
Direktstart av värme eller fjärrstart fungerar inte heller då när den är i viloläge.
Så det är bara till att sätta sig i en kall bil.
Teslan blir ju varm på 5-15min.
Så visst hade det varit bra att kunna ställa tiden från appen men behövs det egentligen?
Det räcker att starta kupevärmningen 15min innan man hoppar in i bilen.
Bilen blir förvånansvärt snabbt varm. :)
Och är teslan i viloläge så vaknar den snabbt och det är bara till att direktstarta kupevärmningen.
Det finns alltid för och nackdelar med alla bilar.
Men Teslan har många fördelar.
Underbar bil.
När går Volvon i viloläge? För jag har aldrig haft problem med varken direktstart av motor eller parkeringsklimatet på mina två Volvo bilar. Däremot kan det ta tid (max 1 min) att skicka/uppdatera nya tider.
Den går i viloläge om den står i 2dagar eller längre.
Är man på resa några dagar och bilen är i viloläge och är iskall så får man inte igång värmen om du inte skickar tiderna till bilen ca 10 timmar innan.
Direkt start via app kan du glömma.
Så det tycker jag är riktigt dåligt med VOC appen.(kanske samma med Polestar 2 vet ej?)
Med teslan startar jag värmen 10 min innan jag kör iväg.
Volvon behöver 20-30min(med fossilbränsle) för att bli varm.
Ok! Googlade och Volvo anger mellan 3-5 dygn innan bilen går ner i standby. Brukar ha bilen ståendes ofta 1-2 dagar och det är nog förklaringen till varför jag aldrig upplevt problemet :)
Audi Q8 E-tron 50, S-line -24
Polestar 2 LRSM -25
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael72656

Inlägg av mikebike »

Att bilen (Volvo) går i vila är för att spara på (det lilla) batteriet, det har ju absolut ingenting att göra med funktionaliteten hos appen, vilket är vad som diskuteras här.

Eller menar någon på allvar att Teslas bilar skulle behöva gå ned i djupsömn oftare om appen fick körjournaler, inställning av starttider och möjlighet att skicka destination? :roll:
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Fredrik j
elbilist

Inlägg av Fredrik j »

mikebike skrev:
Att bilen (Volvo) går i vila är för att spara på (det lilla) batteriet, det har ju absolut ingenting att göra med funktionaliteten hos appen, vilket är vad som diskuteras här.

Eller menar någon på allvar att Teslas bilar skulle behöva gå ned i djupsömn oftare om appen fick körjournaler, inställning av starttider och möjlighet att skicka destination? :roll:
Bilen är som sagt fullt tillgänglig i 5 dygn och sen med begränsad tillgång i ytterligare 17. Ska man resa bort och lämna bilen i tre veckor får man väl helt enkelt programmera värmaren innan.
Tycker också den fungerar bra.
Skriv svar