Phishing eller äkta?
Moderator: Redaktion
Phishing eller äkta?
Hej
Fick följande mail från vehiclesupportemea@tesla.com
-----
Good morning,
could you please send me your entire VIN number ?
I will ask the Service Center to contact you
Thanks
Regards
Eleonora/Tesla Support
-----
Kan det vara äkta eller är det något skumt tror ni? Jag har inte tagit kontakt med supporten genom appen eller per mail. Vidare, varför skulle de vilja ha mitt VIN, det måset de ju redan veta.
Mvh Henric
-----
Good morning,
Thanks
Regards
Eleonora/Tesla Support
-----
Kan det vara äkta eller är det något skumt tror ni? Jag har inte tagit kontakt med supporten genom appen eller per mail. Vidare, varför skulle de vilja ha mitt VIN, det måset de ju redan veta.
Mvh Henric
Tesla model 3 LR+ AWD, FSD (HW3), midnight silver metallic, svart interiör, 18 tum hjul. Uttagen 2019-05-24. Såld 2022-08-09
Tesla Model 3 Performance, röd, vit interiör. Beställd 2022-04-04, Levererad 2022-08-31
Tesla Model 3 Performance, röd, vit interiör. Beställd 2022-04-04, Levererad 2022-08-31
Re: Phishing eller äkta?
Jag hade nog ställt frågan tillbaka vad det gäller (utan att skicka något VIN).
Känns som att dom kanske har kontaktat fel teslaägare om du inte kontaktat dom, vilket dom kanske inser om du svarar tillbaka?
Känns som att dom kanske har kontaktat fel teslaägare om du inte kontaktat dom, vilket dom kanske inser om du svarar tillbaka?
Hur ser hela mail-headern ut?HenricL skrev:Hej
-----
Good morning,
Thanks
Regards
Eleonora/Tesla Support
-----
Mvh Henric
Kolla med livechatten på Tesla.
Jag hade inte svarat på ett sånt random mail när man inte väntar på support.
Jag hade inte svarat på ett sånt random mail när man inte väntar på support.
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
VW e-UP! 36,8kWh MY20
IONIQ 5 RWD 72,6 kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
VW e-UP! 36,8kWh MY20
BMW i3S 120Ah MY19
VIN numret har Tesla redan. Eller ska ha.
Som tidigare föreslagits så, kolla mail-headern, eller svara på mailet utan att skicka svaret, står det även samma epostadress då?
Som tidigare föreslagits så, kolla mail-headern, eller svara på mailet utan att skicka svaret, står det även samma epostadress då?
MYP
X90d
Hejmacksie skrev:VIN numret har Tesla redan. Eller ska ha.
Den ser ut enligt ovan när jag väljer att svara på mailet, dvs. vehiclesupportemea@tesla.com.
/Henric
Tesla model 3 LR+ AWD, FSD (HW3), midnight silver metallic, svart interiör, 18 tum hjul. Uttagen 2019-05-24. Såld 2022-08-09
Då killgissar jag att det är korrekt, men fortfarande konstigt. Så följ de råd du redan fått.HenricL skrev:Hejmacksie skrev:VIN numret har Tesla redan. Eller ska ha.
Den ser ut enligt ovan när jag väljer att svara på mailet, dvs. vehiclesupportemea@tesla.com.
/Henric
Om man söker på epostadressen inom citattecken på google kommer det upp väldigt få svar, och inget från Tesla själv, dock känns det ändå rätt, intuitivt. EMEA delen är rätt hemlig emellanåt
MYP
X90d
- KatarinaTH
- Teslaägare
KatarinaTH skrev:Brukar supporten skriva på engelska? Varför i så fall?
Ja, därför att de sitter i Holland typ.
- KatarinaTH
- Teslaägare
Mailade dem i måndags och frågade vad det gällde men har inte fått något svar. Dåligt tycker jag.
/Henric
/Henric