Man har ju redan gått ut med att laddhastigheten ökar till 170 kW och att man 2022 får 100 kWh batteri och därmed 600 km i räckvidd.Jonatand skrev:Hade gärna sett Q4 utgå ifrån ID4 rymd, men gifta det med premiumaterial. Utan att ha suttit i Q4an så känns kabinen inte lika minimalistisk och luftig.
En intressant funderingar: Kan det var så att Q4 får snabbare laddtid än ID4? Audi skriver ju på sin hemsida att det ska ta lite drygt 30 minuter från 10-80% men samtidigt så är kw strypt vid 125 kw. Tolkar det dock som att det finns en möjlighet att Q4an har en plattare laddningskurva a la e-tron.
Audi Q4 e-tron AWD 83kWh
Moderator: Redaktion
Re: Audi Q4 e-tron AWD 83kWh
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Audi Q4 e-tron AWD 83kWh
Var hittar du denna information? Allt jag sett om Q4 säger upp till 125 kw.Zalman3 skrev:Man har ju redan gått ut med att laddhastigheten ökar till 170 kW och att man 2022 får 100 kWh batteri och därmed 600 km i räckvidd.Jonatand skrev:Hade gärna sett Q4 utgå ifrån ID4 rymd, men gifta det med premiumaterial. Utan att ha suttit i Q4an så känns kabinen inte lika minimalistisk och luftig.
En intressant funderingar: Kan det var så att Q4 får snabbare laddtid än ID4? Audi skriver ju på sin hemsida att det ska ta lite drygt 30 minuter från 10-80% men samtidigt så är kw strypt vid 125 kw. Tolkar det dock som att det finns en möjlighet att Q4an har en plattare laddningskurva a la e-tron.
Re: Audi Q4 e-tron AWD 83kWh
ID4 laddar väl från 5-80% på 38 minuter så 10-80% kan väl sägas gå på ”drygt” 30 minuter, osäker på exakta tiden.Jonatand skrev:Men varför skriver Audi på sin hemsida: Ladda till 80% på 30 min?MWall skrev:Jonatand skrev:Hade gärna sett Q4 utgå ifrån ID4 rymd, men gifta det med premiumaterial. Utan att ha suttit i Q4an så känns kabinen inte lika minimalistisk och luftig.
En intressant funderingar: Kan det var så att Q4 får snabbare laddtid än ID4? Audi skriver ju på sin hemsida att det ska ta lite drygt 30 minuter från 10-80% men samtidigt så är kw strypt vid 125 kw. Tolkar det dock som att det finns en möjlighet att Q4an har en plattare laddningskurva a la e-tron.
Har svårt att tänka mig att de skulle begränsa bilarna från VW och Skoda _enbart_ för att få Audin att framstå som bättre.
ID4 är inte i närheten på det under några omständigheter.
VW-specar är ju inte heller som Tesla-specar som bara uppnås i typ ett fall av hundra. ID4 uppnår ju sin maximala laddhastighet under normala omständigheter.

VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Re: Audi Q4 e-tron AWD 83kWh
Om jag inte kommer ihåg fel så var det någon i VW´s ledning i Tyskland som gick ut med information för ett tag sedan att ID-bilarna med 58 kwH-batteriet skulle senare i år kunna ladda med 130 kw och 77 kWh-batteriet kunna ladda med 170 kw. Så det borde väl även gälla Q4 e-tron.Jonatand skrev:Var hittar du denna information? Allt jag sett om Q4 säger upp till 125 kw.Zalman3 skrev:Man har ju redan gått ut med att laddhastigheten ökar till 170 kW och att man 2022 får 100 kWh batteri och därmed 600 km i räckvidd.Jonatand skrev:Hade gärna sett Q4 utgå ifrån ID4 rymd, men gifta det med premiumaterial. Utan att ha suttit i Q4an så känns kabinen inte lika minimalistisk och luftig.
En intressant funderingar: Kan det var så att Q4 får snabbare laddtid än ID4? Audi skriver ju på sin hemsida att det ska ta lite drygt 30 minuter från 10-80% men samtidigt så är kw strypt vid 125 kw. Tolkar det dock som att det finns en möjlighet att Q4an har en plattare laddningskurva a la e-tron.
Polestar 2 2022
Model S 75 2017
VW e-Golf 2018
Re: Audi Q4 e-tron AWD 83kWh
https://www.mestmotor.se/recharge/artik ... yladdarna/Maw skrev:
VW-specar är ju inte heller som Tesla-specar som bara uppnås i typ ett fall av hundra. ID4 uppnår ju sin maximala laddhastighet under normala omständigheter.
OBS: Detta är på av VAG delägda Ionity som alla bilar testas och jämförs. På Teslas egna SuC V3 så laddar M3 ännu snabbare och effektivare.
ID4 har kanske lika låg maxeffekt som e-tron, men däremot inte alls lika rak laddkurva (som är det som gör e-tron såpass bra i nedan tester).
Man kan säga lite förenklat att ID har lika låg maxeffekt som e-tron, men lika brant avtagande effekt som Tesla och andra tillverkare; dvs. det sämsta av de två egenskaperna kombinerat.
Hoppas verkligen att Audi Q4 har en högre maxeffekt än ID, eller en lika rak och effektiv laddkurva som e-tron.
Får Q4 samma dåliga kombo av laddeffekt+laddkruva som ID så är det katastrof IMO (men som tur är verkar det inte väl vara riktigt så illa).




NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Re: Audi Q4 e-tron AWD 83kWh
Kanske en petitess, men e-trons laddkurva ser faktiskt inte riktigt ut så. Den går aldrig ner till noll. Det långsammaste jag har sett var 50kW och det var i samma ögonblick som laddningen avslutades vid 100% SOC. Den här kurvan stämmer bättre.


e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Audi Q4 e-tron AWD 83kWh
Det är Auto Motor och Sport som genomfört testen (inte jag själv), så tips kan vara att skicka ett enkelt mail med korrigering/anmärkning dit eller pinga de på sociala media (de brukar vara öppna för att ta emot återkoppling).mati skrev:Kanske en petitess, men e-trons laddkurva ser faktiskt inte riktigt ut så.
Tycker inte sådana saker är petitess. Rätt skall absolut vara rätt, och vi måste kunna lita på dylika tester och jämförelser.

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Re: Audi Q4 e-tron AWD 83kWh
Pris och utrymmen för Q4 ska vara nära dagens Q5.
En Q5 kostar från 506.100kr.
Jag tar en Audi Q4 före en BMW iX3, Mercedes EQA och Audi e-tron 55 Quattro alla dagar I veckan.
Intressant är att Björn Nyland fick i 25 banan kartonger i en ID4. Och bara 23 i en Audi e-tron.
Dock kommer väl Q4 vara mindre än en ID4.
Audi Q5
550/1.550 liter bagage.
https://www.audi.se/se/web/sv/models/e- ... ncept.html
Audi Q4 e-tron med det extra utrymmet i en klassisk SUV eller Q4 Sportback e-tron med den sportigt eleganta coupé-siluetten. Modellerna placerar sig yttermåttsmässigt mellan Audi Q3 och Audi Q5. Tack vara eldriften gör konstruktionen att innermåtten är likvärdiga Audi Q5.
En Q5 kostar från 506.100kr.
Jag tar en Audi Q4 före en BMW iX3, Mercedes EQA och Audi e-tron 55 Quattro alla dagar I veckan.
Intressant är att Björn Nyland fick i 25 banan kartonger i en ID4. Och bara 23 i en Audi e-tron.
Dock kommer väl Q4 vara mindre än en ID4.
Audi Q5
550/1.550 liter bagage.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Audi Q4 e-tron AWD 83kWh
Vi vet ju sen tidigare att alla bilar är optimerade för att få så bra siffror som möjligt i förbruknings- och utsläppstesterna osv. Kanske har VW optimerat ID4 för bananabox-testet. De måste ju vara medvetna om att den kommer deltaljgranskas av Björn Nyland.Zalman3 skrev:Intressant är att Björn Nyland fick i 25 banan kartonger i en ID4. Och bara 23 i en Audi e-tron.
Bananagate?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Audi Q4 e-tron AWD 83kWh
Bananagate!!mati skrev:Vi vet ju sen tidigare att alla bilar är optimerade för att få så bra siffror som möjligt i förbruknings- och utsläppstesterna osv. Kanske har VW optimerat ID4 för bananabox-testet. De måste ju vara medvetna om att den kommer deltaljgranskas av Björn Nyland.Zalman3 skrev:Intressant är att Björn Nyland fick i 25 banan kartonger i en ID4. Och bara 23 i en Audi e-tron.
Bananagate?

Vi vet ju att man kan mäta på olika sätt.
Banankartonger kan slå fel.
Men ID4 och e-trons utrymmen borde räcka för många.
Tesla MY är dock ett nummer större.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Audi Q4 e-tron AWD 83kWh
Vem kör med bananlådor i bagaget? Ett större, ojämnt utformat bagage är ju mer användbart än ett mindre fyrkantigt.
Re: Audi Q4 e-tron AWD 83kWh
Och ID3 skulle kosta som en golf...Zalman3 skrev:Pris och utrymmen för Q4 ska vara nära dagens Q5.
https://www.audi.se/se/web/sv/models/e- ... ncept.html
Audi Q4 e-tron med det extra utrymmet i en klassisk SUV eller Q4 Sportback e-tron med den sportigt eleganta coupé-siluetten. Modellerna placerar sig yttermåttsmässigt mellan Audi Q3 och Audi Q5. Tack vara eldriften gör konstruktionen att innermåtten är likvärdiga Audi Q5.
En Q5 kostar från 506.100kr.
Jag tar en Audi Q4 före en BMW iX3, Mercedes EQA och Audi e-tron 55 Quattro alla dagar I veckan.
Intressant är att Björn Nyland fick i 25 banan kartonger i en ID4. Och bara 23 i en Audi e-tron.
Dock kommer väl Q4 vara mindre än en ID4.
Audi Q5
550/1.550 liter bagage.
Re: Audi Q4 e-tron AWD 83kWh
VW har inte sänkt sina priser så mycket som de lovat.vigge50 skrev:Och ID3 skulle kosta som en golf...Zalman3 skrev:Pris och utrymmen för Q4 ska vara nära dagens Q5.
https://www.audi.se/se/web/sv/models/e- ... ncept.html
Audi Q4 e-tron med det extra utrymmet i en klassisk SUV eller Q4 Sportback e-tron med den sportigt eleganta coupé-siluetten. Modellerna placerar sig yttermåttsmässigt mellan Audi Q3 och Audi Q5. Tack vara eldriften gör konstruktionen att innermåtten är likvärdiga Audi Q5.
En Q5 kostar från 506.100kr.
Jag tar en Audi Q4 före en BMW iX3, Mercedes EQA och Audi e-tron 55 Quattro alla dagar I veckan.
Intressant är att Björn Nyland fick i 25 banan kartonger i en ID4. Och bara 23 i en Audi e-tron.
Dock kommer väl Q4 vara mindre än en ID4.
Audi Q5
550/1.550 liter bagage.
Dock så sänkte VW priserna i Norge med ca 7% på ID3 nyss.
Utgår ifrån att ID3 priserna sänks även i Sverige.
PSA har en mer rimlig prisbild.
Peugeot E-208 ACTIVE Electric
2 399 kr/mån
https://www.blocket.se/annons/vasternor ... c/94579401
Opel Corsa -e 50 kWh 136hk Edition 1-fas
269 900 kr
https://www.blocket.se/annons/skane/ope ... s/94130288
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Audi Q4 e-tron AWD 83kWh
Blir svårt att mäta och jämföra med mjuka och inte lika väl definierade enheter.Fredrik j skrev:Vem kör med bananlådor i bagaget? Ett större, ojämnt utformat bagage är ju mer användbart än ett mindre fyrkantigt.

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Re: Audi Q4 e-tron AWD 83kWh
Nej, inte alls. Det beror ju helt och hållet på vad du brukar lasta. Har du för vana att transportera pingisbollar så är volym det enda viktiga, formen på bagageutrymmet spelar ingen roll då. Brukar du transportera skrymmande saker som inte går att trycka ihop så är en fyrkantig bil att föredra. Jag för min del behöver en bil där jag får in mina hundar. Ju fyrkantigare desto bättre. Min e-tron är på pappret mindre än min förra Model S. Ändå så funkar den bättre för mina behov på grund av dess fyrkantigare form.Fredrik j skrev:Vem kör med bananlådor i bagaget? Ett större, ojämnt utformat bagage är ju mer användbart än ett mindre fyrkantigt.
Drömbilen för mig (bagagemässigt) är en bil som ser ut som en 945. Tyvärr är vi idag mycket långt ifrån detta, med sluttande taklinjer och runda former överallt.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
-
- elbilist
- Inlägg: 638
- Blev medlem: 24 sep 2019 12:16
Re: Audi Q4 e-tron AWD 83kWh
Du får hoppas på att cybertrucks designlinjer blir moderna i framtiden.mati skrev:Nej, inte alls. Det beror ju helt och hållet på vad du brukar lasta. Har du för vana att transportera pingisbollar så är volym det enda viktiga, formen på bagageutrymmet spelar ingen roll då. Brukar du transportera skrymmande saker som inte går att trycka ihop så är en fyrkantig bil att föredra. Jag för min del behöver en bil där jag får in mina hundar. Ju fyrkantigare desto bättre. Min e-tron är på pappret mindre än min förra Model S. Ändå så funkar den bättre för mina behov på grund av dess fyrkantigare form.Fredrik j skrev:Vem kör med bananlådor i bagaget? Ett större, ojämnt utformat bagage är ju mer användbart än ett mindre fyrkantigt.
Drömbilen för mig (bagagemässigt) är en bil som ser ut som en 945. Tyvärr är vi idag mycket långt ifrån detta, med sluttande taklinjer och runda former överallt.

Fast Rivians R1S borde nog falla dig i smaken redan nu.
Senast redigerad av Robertrimmevik, redigerad totalt 1 gånger.
Re: Audi Q4 e-tron AWD 83kWh
Cybertrucken rymmer 2.800 liter bagage.Robertrimmevik skrev:Du får hoppas på att cybertrucks designlinjer blir moderna i framtiden.mati skrev:Nej, inte alls. Det beror ju helt och hållet på vad du brukar lasta. Har du för vana att transportera pingisbollar så är volym det enda viktiga, formen på bagageutrymmet spelar ingen roll då. Brukar du transportera skrymmande saker som inte går att trycka ihop så är en fyrkantig bil att föredra. Jag för min del behöver en bil där jag får in mina hundar. Ju fyrkantigare desto bättre. Min e-tron är på pappret mindre än min förra Model S. Ändå så funkar den bättre för mina behov på grund av dess fyrkantigare form.Fredrik j skrev:Vem kör med bananlådor i bagaget? Ett större, ojämnt utformat bagage är ju mer användbart än ett mindre fyrkantigt.
Drömbilen för mig (bagagemässigt) är en bil som ser ut som en 945. Tyvärr är vi idag mycket långt ifrån detta, med sluttande taklinjer och runda former överallt.
Dina hundar borde rymmas Mati.

Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Audi Q4 e-tron AWD 83kWh
För att vara ärlig så har jag alltid gillat folkabussen. Inte bara den gamla ur-bussen utan även de nya modellerna. Jag vet inte riktigt varför, men jag tycker den är på något viss tilltalande. Svårt att förklara. Jag blev helt till mig när VW visade ID Buzz för några år sedan. En sådan skulle jag jättegärna vilja ha. Tyvärr ligger den nog utanför min budget. Men man kan ju drömma lite.Robertrimmevik skrev:Du får hoppas på att cybertrucks designlinjer blir moderna i framtiden.

e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Audi Q4 e-tron AWD 83kWh
Den lär ju baseras på MEB-plattan. Tror inte den kommer kosta mer än ID4. Kanske t.o.m. mindre. Lär ju bli el-motsvarigheten till Touran eller kanske Sharan.mati skrev:För att vara ärlig så har jag alltid gillat folkabussen. Inte bara den gamla ur-bussen utan även de nya modellerna. Jag vet inte riktigt varför, men jag tycker den är på något viss tilltalande. Svårt att förklara. Jag blev helt till mig när VW visade ID Buzz för några år sedan. En sådan skulle jag jättegärna vilja ha. Tyvärr ligger den nog utanför min budget. Men man kan ju drömma lite.Robertrimmevik skrev:Du får hoppas på att cybertrucks designlinjer blir moderna i framtiden.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Audi Q4 e-tron AWD 83kWh
Nja, den kommer nog snarare motsvara Caravelle. Det är ingen van utan en minibuss. Om jag skulle gissa så tror jag att den kommer börja norr om 750k.taliz skrev:Den lär ju baseras på MEB-plattan. Tror inte den kommer kosta mer än ID4. Kanske t.o.m. mindre. Lär ju bli el-motsvarigheten till Touran eller kanske Sharan.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Audi Q4 e-tron AWD 83kWh
Man skulle kunna säga att man får bedöma bagaget efter vad man ska använda det till. Det är lite av min poäng med att bananlådetestet är ganska intetsägande (för mig). När jag fyller bagaget brukar ja se till att ha en blandning mellan hårt och mjukt. På så sätt kan man använda större delen av ett oregelbundet utformat bagage.mati skrev:Nej, inte alls. Det beror ju helt och hållet på vad du brukar lasta. Har du för vana att transportera pingisbollar så är volym det enda viktiga, formen på bagageutrymmet spelar ingen roll då. Brukar du transportera skrymmande saker som inte går att trycka ihop så är en fyrkantig bil att föredra. Jag för min del behöver en bil där jag får in mina hundar. Ju fyrkantigare desto bättre. Min e-tron är på pappret mindre än min förra Model S. Ändå så funkar den bättre för mina behov på grund av dess fyrkantigare form.Fredrik j skrev:Vem kör med bananlådor i bagaget? Ett större, ojämnt utformat bagage är ju mer användbart än ett mindre fyrkantigt.
Drömbilen för mig (bagagemässigt) är en bil som ser ut som en 945. Tyvärr är vi idag mycket långt ifrån detta, med sluttande taklinjer och runda former överallt.
Re: Audi Q4 e-tron AWD 83kWh
Jag var sugen på att köpa en VW Tiguan för länge sedan.Fredrik j skrev:Man skulle kunna säga att man får bedöma bagaget efter vad man ska använda det till. Det är lite av min poäng med att bananlådetestet är ganska intetsägande (för mig). När jag fyller bagaget brukar ja se till att ha en blandning mellan hårt och mjukt. På så sätt kan man använda större delen av ett oregelbundet utformat bagage.mati skrev:Nej, inte alls. Det beror ju helt och hållet på vad du brukar lasta. Har du för vana att transportera pingisbollar så är volym det enda viktiga, formen på bagageutrymmet spelar ingen roll då. Brukar du transportera skrymmande saker som inte går att trycka ihop så är en fyrkantig bil att föredra. Jag för min del behöver en bil där jag får in mina hundar. Ju fyrkantigare desto bättre. Min e-tron är på pappret mindre än min förra Model S. Ändå så funkar den bättre för mina behov på grund av dess fyrkantigare form.Fredrik j skrev:Vem kör med bananlådor i bagaget? Ett större, ojämnt utformat bagage är ju mer användbart än ett mindre fyrkantigt.
Drömbilen för mig (bagagemässigt) är en bil som ser ut som en 945. Tyvärr är vi idag mycket långt ifrån detta, med sluttande taklinjer och runda former överallt.
Men den hade opraktiskt bagage. Kort och högt.
Blir snabbt att lasta på varandra även om man inte lastar så mycket.
Min Tesla MS upplevs som mera praktisk för mig.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Audi Q4 e-tron AWD 83kWh
Håller med. Halvkombi är den klart bästa lösningen (om man inte behöver hundbur då). Man kan lägga ner bagaget istället för att trycka in det. En stor lucka är också en fördel. Många sedaner (och även vissa kombibilar) har stora bagage men med relativt små luckor.Zalman3 skrev:Jag var sugen på att köpa en VW Tiguan för länge sedan.Fredrik j skrev:Man skulle kunna säga att man får bedöma bagaget efter vad man ska använda det till. Det är lite av min poäng med att bananlådetestet är ganska intetsägande (för mig). När jag fyller bagaget brukar ja se till att ha en blandning mellan hårt och mjukt. På så sätt kan man använda större delen av ett oregelbundet utformat bagage.mati skrev:Nej, inte alls. Det beror ju helt och hållet på vad du brukar lasta. Har du för vana att transportera pingisbollar så är volym det enda viktiga, formen på bagageutrymmet spelar ingen roll då. Brukar du transportera skrymmande saker som inte går att trycka ihop så är en fyrkantig bil att föredra. Jag för min del behöver en bil där jag får in mina hundar. Ju fyrkantigare desto bättre. Min e-tron är på pappret mindre än min förra Model S. Ändå så funkar den bättre för mina behov på grund av dess fyrkantigare form.Fredrik j skrev:Vem kör med bananlådor i bagaget? Ett större, ojämnt utformat bagage är ju mer användbart än ett mindre fyrkantigt.
Drömbilen för mig (bagagemässigt) är en bil som ser ut som en 945. Tyvärr är vi idag mycket långt ifrån detta, med sluttande taklinjer och runda former överallt.
Men den hade opraktiskt bagage. Kort och högt.
Blir snabbt att lasta på varandra även om man inte lastar så mycket.
Min Tesla MS upplevs som mera praktisk för mig.
-
- elbilist
- Inlägg: 638
- Blev medlem: 24 sep 2019 12:16
Re: Audi Q4 e-tron AWD 83kWh
Utanför budget.. Har du precis som jag bränt alla pengar på din E-tron?mati skrev:För att vara ärlig så har jag alltid gillat folkabussen. Inte bara den gamla ur-bussen utan även de nya modellerna. Jag vet inte riktigt varför, men jag tycker den är på något viss tilltalande. Svårt att förklara. Jag blev helt till mig när VW visade ID Buzz för några år sedan. En sådan skulle jag jättegärna vilja ha. Tyvärr ligger den nog utanför min budget. Men man kan ju drömma lite.Robertrimmevik skrev:Du får hoppas på att cybertrucks designlinjer blir moderna i framtiden.

(Så jag lär nog få ha min betydligt längre än vanligt. )
Re: Audi Q4 e-tron AWD 83kWh
Trodde etron hade bra andrahandsvärde?Robertrimmevik skrev:Utanför budget.. Har du precis som jag bränt alla pengar på din E-tron?mati skrev:För att vara ärlig så har jag alltid gillat folkabussen. Inte bara den gamla ur-bussen utan även de nya modellerna. Jag vet inte riktigt varför, men jag tycker den är på något viss tilltalande. Svårt att förklara. Jag blev helt till mig när VW visade ID Buzz för några år sedan. En sådan skulle jag jättegärna vilja ha. Tyvärr ligger den nog utanför min budget. Men man kan ju drömma lite.Robertrimmevik skrev:Du får hoppas på att cybertrucks designlinjer blir moderna i framtiden.Herregud vad den har rasat i pris. Och den lär ju inte sluta rasa heller nu när det ska komma både en Q4 och Q6.
(Så jag lär nog få ha min betydligt längre än vanligt. )