Ja det var en smart approach . Hoppas de utnyttjar autopiloten också så får vi politikerna på "vår" sida när det gäller den där utredningen som Ny Teknik tog upp
#Oppfinnarn went Electric 2015-10-02.... Blå Model S 70D samt ytterligare en Modell S 75D inköpt 2018-09-28 ... och efter mer än 32000 mil med elbil, varför bara ha två Tesla Model S... när man kan ha tre, så det blev en Model S AWD 2023-12-22 ....
Såå bra! Men varför skriva 527 km räckvidd...? Även om räckvidden är 527 km officiellt kan ju ovana förare i vintertemperaturer snabbt få en annan upplevelse...
Såå bra! Men varför skriva 527 km räckvidd...? Även om räckvidden är 527 km officiellt kan ju ovana förare i vintertemperaturer snabbt få en annan upplevelse...
Det är ju politiker som bestämt hur den siffran ska räknas fram, så då kan ju politiker få lida lite för den
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Det är ju politiker som bestämt hur den siffran ska räknas fram, så då kan ju politiker få lida lite för den
Om nu ingen politiker nappar på erbjudandet kanske nån skulle tänka sig att göra en "Stålfarfar"?!
Dvs. att åka ner till mötet i en Tesla, räkna på kostnaden och berätta för media hur mycket billigare och miljövänligare det var, för att peka på "Kejsarens nya kläder", om ni förstår vad jag menar...
Vet inte hur fördelaktigt det räknas att få köra bil istället för flyg till Paris: p även om det är en tesla så muta vet jag inte om nån kommer kallas det :p
Om nu ingen politiker nappar på erbjudandet kanske nån skulle tänka sig att göra en "Stålfarfar"?!
Dvs. att åka ner till mötet i en Tesla, räkna på kostnaden och berätta för media hur mycket billigare och miljövänligare det var, för att peka på "Kejsarens nya kläder", om ni förstår vad jag menar...
Många metaforer i ett inlägg...
Tyvärr, så kan våra "politiker" hävda att tiden är en viktig faktor i deras liv.
- sen att de aldrig befinner sig i riksdagen verkar inte spela någon roll.
188 mil från Sthlm - du behöver således ladda minst 7 ggr á 20 min och 1-2 ggr á 1h = ca 23h.
Model X 90d (uttagen december 2016) - allt utom det berömda draget.
Ändå kul och se miljöpartster och politiker försöka förklara varför de inte nappade,
Kanske ska maila dom och fråga hur de tänker göra? Alltid roligt att visa politiker som inte lever som de lär.
Ändå kul och se miljöpartster och politiker försöka förklara varför de inte nappade,
Kanske ska maila dom och fråga hur de tänker göra? Alltid roligt att visa politiker som inte lever som de lär.
Hint hint artickel tibor,
Absolut.. man kan ju tycka att miljön är viktigare än tiden, tid har dom mer av - men för miljön börjar ju tiden rinna ut (enligt folk, jag är själv skeptisk till det).
Model X 90d (uttagen december 2016) - allt utom det berömda draget.
Jättekul initiativ av Tesla och jag hoppas verkligen att någon nappar. Samtidigt kan jag verkligen förstå om politiker på högre nivå anser att de inte har tid att göra en sån resa med bil.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Dom kan väl säkert också skylla på att om dom tar bilen får dom Inga bonuspoäng på flyget apropå muta
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Riktigt smart av Tesla, kanske dock lite sent påkommet då många redan har bokat flyget. Men förhoppningsvis kanske några ändrar sig! Kom igen nu politiker om ni läser detta. Skramla ihop några i en bil och åk. Fast...kan det räknas som "muta"?
70D, midnight silver metallic, svarta next gen seats, pano-tak, autopilot
Riktigt smart av Tesla, kanske dock lite sent påkommet då många redan har bokat flyget. Men förhoppningsvis kanske några ändrar sig! Kom igen nu politiker om ni läser detta. Skramla ihop några i en bil och åk. Fast...kan det räknas som "muta"?
Muta och muta det lär ju inte vara något som någon kommer dömas juridiskt för men med tanke på vilken hetsjakt det kan bli mot politiker (ibland med rätta och faktiskt ibland utan) så tror jag att många skulle avstå för att vara på säkra sidan. Detta är nog Tesla fullt medvetna om men kör detta mer som en allmän PR. Vet att det skrev rätt mycket om någon som hade fått prova en Etanolbil under en veckas tid, då var det iofs mer i det vardagliga livet. Detta är ju väldigt fokuserat till ett event, där resten av familjen troligtvis inte är inblandad.
- S 85D, Titanium, Panorama, NextGen, Interiör, Luftfjädring, Köldpaket (Såld)
- S LR Raven, Deep Blue, Cream interiör
Dom kan väl säkert också skylla på att om dom tar bilen får dom Inga bonuspoäng på flyget apropå muta
De tar säkert en av regeringens Gulfstreamar, så inga poäng där inte.
Jag har hört att dom har interna bonuspoäng med dom också, efter 3 resor får man en gratis privatresa med planet till valfri destination
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Min gissning är att ingen nappade. Någon som vet något annat? Romson lever som hon lär och tar tåget (jag vet att det finns de som inte håller med ). Löfven tar regeringsplanet. http://www.expressen.se/nyheter/asa-rom ... imatmotet/
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Miljöministern Åsa Romson tog tåget. Centerpartiets miljöpolitiska talesperson Kristina Yngwe kör ned till klimatmötet i Paris i en elbil för en kostnad på 9.600 kronor. "Det är lite fräckt", säger hon.
Eftersom den är centernstripad antar jag att det inte var erbjudandet ovan hon nappade på? (Jag orkade inte registrera mig för att läsa resten av artikeln...)
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS