Skydd i titanium under
Moderator: Redaktion
- martinsson
- elbilist
Skydd i titanium under
Såg att Tesla Motors twittrade om detta för en stund sedan:
Verkar som alla bilar från den &:e mars får med detta. Fick redan på att min bil fått status "The Tesla Factory is building your Tesla Model S" så då finns den med där med.
Det står:
"Starting with vehicle bodies manufactured as of March 6, all cars have been outfitted with a triple underbody shield. Tesla service will also retrofit the shields, free of charge, to existing cars upon request or as part of a normally scheduled service."
Alla kan alltså få detta verkar det som. En bra nyhet.
Verkar som alla bilar från den &:e mars får med detta. Fick redan på att min bil fått status "The Tesla Factory is building your Tesla Model S" så då finns den med där med.
Det står:
"Starting with vehicle bodies manufactured as of March 6, all cars have been outfitted with a triple underbody shield. Tesla service will also retrofit the shields, free of charge, to existing cars upon request or as part of a normally scheduled service."
Alla kan alltså få detta verkar det som. En bra nyhet.
Model S 90D 2016 (Såld)
Model S 85 2013 (Såld)
Hänger även på Zeekrclubsweden.com
Kör nu Zeekr 001, Privilege, Phantom Black
Model 3 LR 2021 (Såld)
Model S 90D 2016 (Såld)
Model S 85 2013 (Såld)
- martinsson
- elbilist
Re: Skydd i titanium under
Tesla har bloggat om detta också på sin sida
http://www.teslamotors.com/blog/tesla-a ... es-model-s
http://www.teslamotors.com/blog/tesla-a ... es-model-s
Model S 90D 2016 (Såld)
Model S 85 2013 (Såld)
Model 3 LR 2021 (Såld)
Model S 90D 2016 (Såld)
Model S 85 2013 (Såld)
Otroligt vad bra!!! Deta vill jag ha på min bil så fort vi har ett SC i sverige!! Grymt bra jobbat Tesla! Snart kan vi köra i minfält... 

Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
- martinsson
- elbilist
Som någon skrev i ett annat teslaforum... "Tank mode enabled" 

Model S 90D 2016 (Såld)
Model S 85 2013 (Såld)
Model 3 LR 2021 (Såld)
Model S 90D 2016 (Såld)
Model S 85 2013 (Såld)
Jamen, jag skulle ha velat se när Tesla krossar en tappad bensintank! OK, en växelströmsgenerator blev ju snabbt skrot. Men ett rostfritt avgassystem då? Vad finns det mer för farliga saker som kan ramla av fossilbilar? Kofångare är ju redan taget, och dragkrokar.
Allvarligt talat, man ska se upp med påkörda föremål. En tjej i USA (i en normal fossilbil) drabbades av att pickup-en framför tappade en massa wellpapp-kartonger. Efter någon mil började det lukta brand - då hade en kartong fastnat i underredet och tagit eld av friktionsvärmen. Bilen blev totalförstörd, utan brandförsäkring. Tufft för en tonåring som jobbpendlar.
Tur är då att Tesla garanteras fullt ut mot all sorts brand.
Borde märkas på försäkringspremien, eller?
Allvarligt talat, man ska se upp med påkörda föremål. En tjej i USA (i en normal fossilbil) drabbades av att pickup-en framför tappade en massa wellpapp-kartonger. Efter någon mil började det lukta brand - då hade en kartong fastnat i underredet och tagit eld av friktionsvärmen. Bilen blev totalförstörd, utan brandförsäkring. Tufft för en tonåring som jobbpendlar.
Tur är då att Tesla garanteras fullt ut mot all sorts brand.

Min beställning har nu fått status "Your Model S is in transit from the factory" Bäst att börja plugga alltså. 

Teslamotors är ett enastående företag. Tänk att så relativt snabbt få fram denna lösning och lova applicera den på alla levererade bilar, helt utan tvång från myndigheter eller massiva protester från kunder som krävs för att vanliga företag ska bry sig. Tror mycket detta är en mans förtjänst. Elon, den mannen har som en fantastisk förebild för medarbetarna skapat förtagskulturen.
Min bil kanske dock inte har detta från början, vi får se.
Min bil kanske dock inte har detta från början, vi får se.
.Lessmog skrev:Kan vara gränsfall, de började sättas in 6 mars.
Jag vet inte när min status ändrades. Har inte kollat på en månad.
Bump. Någon svensk bil som har fått titaniumplattan monterad i efterhand? Jag har en tid om ett par veckor och funderar på om jag skall begära att den monteras. Vill dock inte att vikten skall påverkas nämnvärt.
Model X P100D
*Jajemän, jag var tvungen att googla lite*
Titanium har ju en väldigt låg densitet *googlar* 4,506 gram per kvadratcentimeter, så bilens totalvikt kommer nog tvärtemot sjunka skulle jag tro.
Om den skölden ersätter en annan, om den dock bara adderas så är blir det ju såklart en viktökning, men troligen inte så farlig viktökning alls.
- - UPDATED - -
Det står ju klart och tydligt att det är tillägg, my bad. (missade att detta var sida två, trodde det var en trådstart)
Titanium har ju en väldigt låg densitet *googlar* 4,506 gram per kvadratcentimeter, så bilens totalvikt kommer nog tvärtemot sjunka skulle jag tro.
Om den skölden ersätter en annan, om den dock bara adderas så är blir det ju såklart en viktökning, men troligen inte så farlig viktökning alls.
- - UPDATED - -
Det står ju klart och tydligt att det är tillägg, my bad. (missade att detta var sida två, trodde det var en trådstart)
Min bil har de monterat på. Märker ingen skillnad förutom att jag vet att det är monterat
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.