Audi Q4 e-tron
Moderator: Redaktion
Re: Audi Q4 e-tron
Det står 22min 5%-80% laddning. Det bådar gott för en eventuell ökning för ID.4 och Enyaq!
Re: Audi Q4 e-tron
Kubi skrev:Det står 22min 5%-80% laddning. Det bådar gott för en eventuell ökning för ID.4 och Enyaq!
https://www.audi.se/se/web/sv/models/q4 ... -tron.htmlBatteriet laddas från 5% till 80% på ca
38 min
KIA/Hyundai laddar ju till 80% på 18 minuter.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Audi Q4 e-tron
Akun lataus 5 %:sta 80 %:iin kestääZalman3 skrev:Kubi skrev:Det står 22min 5%-80% laddning. Det bådar gott för en eventuell ökning för ID.4 och Enyaq!https://www.audi.se/se/web/sv/models/q4 ... -tron.htmlBatteriet laddas från 5% till 80% på ca
38 min
KIA/Hyundai laddar ju till 80% på 18 minuter.
n. 22,5 min
Intressant. Står 22min på finska sidan. Även 800v? Så vad är detta för modell?
https://www.audi.fi/fi/web/fi/models/q4 ... -tron.html
Senast redigerad av Kubi, redigerad totalt 2 gång.
Re: Audi Q4 e-tron
Det tråkiga är att Q4 bara laddar i 125kW, senare i år kommer 170 kW laddning.
2022 kommer Q4 med ett 100kWh batteri med 600 km i räckvidd.
https://www.elbil24.no/nyheter/her-er-a ... n/73640074
2022 kommer Q4 med ett 100kWh batteri med 600 km i räckvidd.
https://www.elbil24.no/nyheter/her-er-a ... n/73640074
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Audi Q4 e-tron
Man ska nog inte förvänta sig att audi lanserar spetstekniken på sin instegsmodell. Det har aldrig hänt förut. Det här blir vässande av syskonbilarna på MEB-plattformen helt enkelt. För större tekniska nyheter får man ge sig till tåls ngt år då Q6 lanseras.
Re: Audi Q4 e-tron
Någon som sett uppgifter om förmånsvärde. Borde bli samma som id4 eller?
Model S 90D -16
Model Y LR - 24
Model Y LR - 24
-
- Inlägg: 251
- Blev medlem: 09 jan 2020 17:57
Re: Audi Q4 e-tron
Nej, borde väl bli som en Audi Q5 minus skatten. Antar de blir närmast jämförbara.P_EL skrev:Någon som sett uppgifter om förmånsvärde. Borde bli samma som id4 eller?
Men man kan ju hoppas på Q3 som jämförbar bil.
Re: Audi Q4 e-tron
Om förmånsvärden.P_EL skrev:Någon som sett uppgifter om förmånsvärde. Borde bli samma som id4 eller?
https://en.calameo.com/read/00549752807c4cc4f964b
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Audi Q4 e-tron
Då vet vi alltså vad vi kan förvänta oss från ID4 och Enyaq AWD. Inga 1400kg dragvikt som min säljare trodde. Det är faktiskt ganska dåligt med tanke på att Ioniq 5 får mer än så redan i RWD-utförandet.Zalman3 skrev:Dragvikten är 1 000 kg, för quattro-versionen 1 200 kg. Max taklast 75 kg.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Audi Q4 e-tron
ID.4 har lustigt nog lägre förmån än Enyaq. Får se vad Skatteverkets slumpgenerator kommer fram till den här gången.P_EL skrev:Någon som sett uppgifter om förmånsvärde. Borde bli samma som id4 eller?
Re: Audi Q4 e-tron
Hepp!MWall skrev:ID.4 har lustigt nog lägre förmån än Enyaq. Får se vad Skatteverkets slumpgenerator kommer fram till den här gången.P_EL skrev:Någon som sett uppgifter om förmånsvärde. Borde bli samma som id4 eller?
Det var intressant. Är inköpspriserna lägre för ID4, eller har de främst använt den maskin du nämner?


NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
-
- Inlägg: 251
- Blev medlem: 09 jan 2020 17:57
Re: Audi Q4 e-tron
Det är väl ingen slump.martinot skrev:Hepp!MWall skrev:ID.4 har lustigt nog lägre förmån än Enyaq. Får se vad Skatteverkets slumpgenerator kommer fram till den här gången.P_EL skrev:Någon som sett uppgifter om förmånsvärde. Borde bli samma som id4 eller?
Det var intressant. Är inköpspriserna lägre för ID4, eller har de främst använt den maskin du nämner?
Tillverkarna föreslår väl själv närmast jämförbar bil?
De e bara att kolla här vilka som de jämförs med.
https://www4.skatteverket.se/download/1 ... 020_30.pdf
Re: Audi Q4 e-tron
Dom har garanterat råkat klippa in siffrorna för etron GT.Kubi skrev:Akun lataus 5 %:sta 80 %:iin kestääZalman3 skrev:Kubi skrev:Det står 22min 5%-80% laddning. Det bådar gott för en eventuell ökning för ID.4 och Enyaq!https://www.audi.se/se/web/sv/models/q4 ... -tron.htmlBatteriet laddas från 5% till 80% på ca
38 min
KIA/Hyundai laddar ju till 80% på 18 minuter.
n. 22,5 min
Intressant. Står 22min på finska sidan. Även 800v? Så vad är detta för modell?
https://www.audi.fi/fi/web/fi/models/q4 ... -tron.html
Q4 baseras som sagt på MEB, det är 400v och 125kw DC för 82kwh packet.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Audi Q4 e-tron
Rätt gäsp faktiskt. Ser liten ut tycker jag.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Audi Q4 e-tron
Står även 22,5 minuter på Audi Tyska hemsida. Så Audi måste ha räknat fel eller med högre laddeffekt.taliz skrev:Dom har garanterat råkat klippa in siffrorna för etron GT.Kubi skrev:Akun lataus 5 %:sta 80 %:iin kestääZalman3 skrev:Kubi skrev:Det står 22min 5%-80% laddning. Det bådar gott för en eventuell ökning för ID.4 och Enyaq!https://www.audi.se/se/web/sv/models/q4 ... -tron.htmlBatteriet laddas från 5% till 80% på ca
38 min
KIA/Hyundai laddar ju till 80% på 18 minuter.
n. 22,5 min
Intressant. Står 22min på finska sidan. Även 800v? Så vad är detta för modell?
https://www.audi.fi/fi/web/fi/models/q4 ... -tron.html
Q4 baseras som sagt på MEB, det är 400v och 125kw DC för 82kwh packet.
-21 MB EQC AMG
-19 Model 3 AWD med drag
-17 Bmw i3 94 Ah Rex (såld)
-14 Outlander PHEV (såld)
-19 Model 3 AWD med drag
-17 Bmw i3 94 Ah Rex (såld)
-14 Outlander PHEV (såld)
Re: Audi Q4 e-tron
Känns perfekt storleksmässigt för mig. Frågan är om denna eller PS är mest prisvärd, eller nåt annat runt jul, när det är dags att beställa nytt.taliz skrev:
Rätt gäsp faktiskt. Ser liten ut tycker jag.
Man kan ju hoppas att konkurrensen blir så stor att priserna pressas inför årsskiftet. Kanske en superleasingdeal a la stor-e-tron.
Re: Audi Q4 e-tron
Frun är väldigt sugen på en Q4, men ska jag vara ärlig så vågar jag inte köpa en med tanke på vad VAG har gjort med elbilpriserna på eTron, ID.3 när de dumpat priserna efter 6-12 månader.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
- markuswesterberg
- Teslaägare
- Inlägg: 479
- Blev medlem: 08 mar 2019 09:06
Re: Audi Q4 e-tron
Klumpigt! Nu får dom agera fort med ändringarna.Magnus71 skrev:Står även 22,5 minuter på Audi Tyska hemsida. Så Audi måste ha räknat fel eller med högre laddeffekt.taliz skrev:Dom har garanterat råkat klippa in siffrorna för etron GT.Kubi skrev:Akun lataus 5 %:sta 80 %:iin kestääZalman3 skrev:Kubi skrev:Det står 22min 5%-80% laddning. Det bådar gott för en eventuell ökning för ID.4 och Enyaq!https://www.audi.se/se/web/sv/models/q4 ... -tron.htmlBatteriet laddas från 5% till 80% på ca
38 min
KIA/Hyundai laddar ju till 80% på 18 minuter.
n. 22,5 min
Intressant. Står 22min på finska sidan. Även 800v? Så vad är detta för modell?
https://www.audi.fi/fi/web/fi/models/q4 ... -tron.html
Q4 baseras som sagt på MEB, det är 400v och 125kw DC för 82kwh packet.
Re: Audi Q4 e-tron
Troligtvis liten. Q4 E-trons konkurrent är ju tydligen XC40. Alltså en till elbil som är liten. 520 liter i bagaget är ju inget att jubla över om man utövar någon fritidsaktivitet eller har barn.markuswesterberg skrev:Hur är Q4 e-tron storleksmässigt och lastutrymmesmässigt i jämförelse med MY?
Kupén skall ju däremot vara stor men vad hjälper det ?
Re: Audi Q4 e-tron
Tesla MY är mycket större. Teslan finns ju i 7sits utförande.markuswesterberg skrev:Hur är Q4 e-tron storleksmässigt och lastutrymmesmässigt i jämförelse med MY?
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Audi Q4 e-tron
Av syskonbilarna Enyaq, ID4 och Q4 är Enyaq störst och Q4 minst när det gäller bagaget. Och samtliga är mindre än MY.markuswesterberg skrev:Hur är Q4 e-tron storleksmässigt och lastutrymmesmässigt i jämförelse med MY?
Q4 skulle ju först bli lika stor som en Q5 och senare sa de till och med som en Q7. Och ID3 skulle som bekant bli som en Passat. Smått löjliga påståenden när man ser hur litet bagage de faktiskt har. Jag skiter fullständigt i knäutrymmet i baksätet. Jag sitter aldrig där.
Det är bara en tidsfråga att de lanserar en bil som har yttermåtten som en Mini men med påstådda innermått som en buss. Det blir säkert jättebra. Men det duger inte för mig.

e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Audi Q4 e-tron
För oss är det tvärtom, vi umgås med folk så ett vettigt baksäte är viktigt även om vi är förbi barnstolar-stadiet.
Lastytan är mindre viktig så länge vi får in en kyl, ska vi lasta så har vi andra möjligheter.
Måste ändå säga att bilen är vad man räknade med, inga större positiva överraskningar men inte heller några negativa.
Hoppas med på ett riktigt bra erbjudande till vintern.
Lastytan är mindre viktig så länge vi får in en kyl, ska vi lasta så har vi andra möjligheter.
Måste ändå säga att bilen är vad man räknade med, inga större positiva överraskningar men inte heller några negativa.
Hoppas med på ett riktigt bra erbjudande till vintern.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Re: Audi Q4 e-tron
Största nyheten är väl att det nu går att beställa en MEB bil med 4wd.dd88 skrev:För oss är det tvärtom, vi umgås med folk så ett vettigt baksäte är viktigt även om vi är förbi barnstolar-stadiet.
Lastytan är mindre viktig så länge vi får in en kyl, ska vi lasta så har vi andra möjligheter.
Måste ändå säga att bilen är vad man räknade med, inga större positiva överraskningar men inte heller några negativa.
Hoppas med på ett riktigt bra erbjudande till vintern.
Tesla MY
Kan ladda i 250kW
Räckvidd 505km
Lastar 1.900 liter
Finns som 5 och 7 sits
Drar 1.600kg
0-100 på 5,1s
Audi Q4 50 Quattro
Kan ladda i 125kW
Räckvidd 488km
Lastar 1.490 liter
Finns som 5 sits
Drar 1.200kg
0-100 på 6,2s
Senast redigerad av Zalman3, redigerad totalt 1 gånger.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Audi Q4 e-tron
Passat GTE har ca 480 l i bagage och är en förträfflig bil att lasta 3 kids i med barnvagn och utlandssemester. 520 på Q4 känns helt ok, sen är nog Passatens 480 l lättare att lasta bra.Esterox skrev:Troligtvis liten. Q4 E-trons konkurrent är ju tydligen XC40. Alltså en till elbil som är liten. 520 liter i bagaget är ju inget att jubla över om man utövar någon fritidsaktivitet eller har barn.markuswesterberg skrev:Hur är Q4 e-tron storleksmässigt och lastutrymmesmässigt i jämförelse med MY?
Kupén skall ju däremot vara stor men vad hjälper det ?