
La samtidigt till att ratten knirrar och knakar sedan ett par månader tillbaka. Har långsamt blivit värre. Är väl sannolikt ett enkelt jobb att byta nån bussning eller så. Men till saken: man brukar ju få bekräftelse på servicebesöket per sms eller t.o.m. bli uppringd för att säkerställa att all info är korrekt. Vidare diskuteras lånebil eller Uber fram och tillbaka till verkstan. Så sent som igår har jag försökt ringa Bredden bara för att bli nedkopplad 3 ggr. Valde sedan att svara på den ursprungliga sms-bekräftelsen, och jag till slut svar att de ordnar med Uber. Skönt, då var den issuen ur världen.
Strax därefter kommer sms om att kika i appen och godkänna offerten på servicebesöket och den landar på dryga 3000. För vad? Jo, det gällde ju såklart knirret i ratten. Detta vill jag ju inte acceptera eftersom det är ett garantiärende i min värld, men eftersom det inte går att ringa till Bredden så gör jag det ändå för "att komma vidare i processen". Jag kunde ju ha svarat på senaste sms'et såklart, men tänkte att jag måste ju vidare iaf (och har inte all tid i världen att jaga verkstan)...
Har jag nu godkänt att Tesla kan ta betalt för vad som rimligen måste vara ett garantijobb? Får man kanske alltid en offert oavsett om det är garanti eller ej?
Jag tänker ju självklart ta diskussionen med dom när jag väl kommer dit...