Ionitys laddnätverk

Här diskuteras andra tekniska frågor

Moderator: Redaktion

Gargamel
Inlägg: 1273
Blev medlem: 04 aug 2020 21:41

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Gargamel »

dfa skrev:
Gargamel skrev:
En ny ionity-laddare på g på Cirkle K i kungens kurva, på södergående sidan (Vid den nya cpl för förbifart stockholm)
https://goo.gl/maps/vDR6saB76eBd4JYS7

Var övertäckt sist jag var förbi där.

Är du säker på att det var en Ionity laddare? Circle K verkar bygga ut en del just nu med sina egna laddare. Därav frågan.
Inte säker, men såg ut som en ionityladdare, tittade dock inte så noggrant efter någon logga eller så.
Gargamel
Inlägg: 1273
Blev medlem: 04 aug 2020 21:41

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Gargamel »

chaffis75 skrev:
dfa skrev:
Gargamel skrev:
En ny ionity-laddare på g på Cirkle K i kungens kurva, på södergående sidan (Vid den nya cpl för förbifart stockholm)
https://goo.gl/maps/vDR6saB76eBd4JYS7

Var övertäckt sist jag var förbi där.

Är du säker på att det var en Ionity laddare? Circle K verkar bygga ut en del just nu med sina egna laddare. Därav frågan.
Jo de undrar jag också.. Om jag var cirkel k så skulle jag helt sluta med ionity och bara satsa på sina egna laddare.
Nu vet vi inte vad för pris vi får på cirkel k men jag skulle gissa på typ 5kr/kwh då de är väl där de flesta ligger och ja dyrare än ionity lär de inte blir.
Jag betalar 3.04kr/kWh, så cirkles k's 5kr skulle bli dyrare för mig. :D
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av MWall »

chaffis75 skrev:
dfa skrev:
Gargamel skrev:
En ny ionity-laddare på g på Cirkle K i kungens kurva, på södergående sidan (Vid den nya cpl för förbifart stockholm)
https://goo.gl/maps/vDR6saB76eBd4JYS7

Var övertäckt sist jag var förbi där.

Är du säker på att det var en Ionity laddare? Circle K verkar bygga ut en del just nu med sina egna laddare. Därav frågan.
Jo de undrar jag också.. Om jag var cirkel k så skulle jag helt sluta med ionity och bara satsa på sina egna laddare.
Nu vet vi inte vad för pris vi får på cirkel k men jag skulle gissa på typ 5kr/kwh då de är väl där de flesta ligger och ja dyrare än ionity lär de inte blir.
Laddar man så mycket på snabbladdare att priset blir viktigt så är Ionity med abonnemang billigare än 5:-/kWh.
chaffis75
elbilist
Inlägg: 5505
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av chaffis75 »

MWall skrev:
chaffis75 skrev:
dfa skrev:
Gargamel skrev:
En ny ionity-laddare på g på Cirkle K i kungens kurva, på södergående sidan (Vid den nya cpl för förbifart stockholm)
https://goo.gl/maps/vDR6saB76eBd4JYS7

Var övertäckt sist jag var förbi där.

Är du säker på att det var en Ionity laddare? Circle K verkar bygga ut en del just nu med sina egna laddare. Därav frågan.
Jo de undrar jag också.. Om jag var cirkel k så skulle jag helt sluta med ionity och bara satsa på sina egna laddare.
Nu vet vi inte vad för pris vi får på cirkel k men jag skulle gissa på typ 5kr/kwh då de är väl där de flesta ligger och ja dyrare än ionity lär de inte blir.
Laddar man så mycket på snabbladdare att priset blir viktigt så är Ionity med abonnemang billigare än 5:-/kWh.
Ja men visst krävs de man kör väldigt mycket. Men visst nu såg jag detta ut min vinkel.. Vi har kört 1200 min på ca 5 månader utan att ha behövt snabbladda.. Räknar såklart med lite snabbladdning framåt när corona lugnar sig med n tror aldrig något abonnemang kommer löna sig för oss och då hoppas jag cirkel k kan bli bra för oss.
Volvo EC40 MY25 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 12025
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av martinot »

Håller med er andra! Är en som också tror att både CK och OKQ8 kan (iaf. i Sverige) bygga de laddnät som jag för två år sedan hoppades att Ionity kunde bli.

Tror detta har möjlighet att bli riktigt bra på lite sikt (kommer ju ta ett antal år, men så länge takten blir högre än den Ionity haft så är jag nöjd).
Bild
NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
chaffis75
elbilist
Inlägg: 5505
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av chaffis75 »

martinot skrev:
Håller med er andra! Är en som också tror att både CK och OKQ8 kan (iaf. i Sverige) bygga de laddnät som jag för två år sedan hoppades att Ionity kunde bli.

Tror detta har möjlighet att bli riktigt bra på lite sikt (kommer ju ta ett antal år, men så länge takten blir högre än den Ionity haft så är jag nöjd).
Ja eller åtminstone Danmark Sverige och Norge för cirkel k.
Finns redan ett gäng även i Danmark i deras app. Norge har ju tyvärr en annan app så de syns inte, men bör ju dyka upp lite senare.
Volvo EC40 MY25 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17033
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av mati »

chaffis75 skrev:
Ja men visst krävs de man kör väldigt mycket. Men visst nu såg jag detta ut min vinkel.. Vi har kört 1200 min på ca 5 månader utan att ha behövt snabbladda.. Räknar såklart med lite snabbladdning framåt när corona lugnar sig med n tror aldrig något abonnemang kommer löna sig för oss och då hoppas jag cirkel k kan bli bra för oss.
Ja precis. För oss "normalelbilister" som laddar hemma och som snabbladdar relativt sällan (eller i dagsläget inte alls) lönar sig ett Ionity-abonnemang naturligtvis inte. Jag har inte snabbladdat på 15 månader. Eller det är inte helt sant. Jag har snabbladdat e-Golfen ett par gånger under den tiden, men inte e-tron.
Då är ett pris runt 5kr/kWh ett mycket bra alternativ till Ionitys 8:70. Man kan se Ionity som en backup, ifall allt annat skiter sig. Men skulle jag ta mig på långtur nu så skulle jag inte komma på tanken att planera in ett laddstopp hos Ionity så länge det finns ett annat alternativ. Och Eon/Clever, Fortum, CK eller OKQ8 verkar ju komma igång nu så småningom.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Maw
Teslaägare
Inlägg: 4203
Blev medlem: 18 nov 2020 06:35

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Maw »

mati skrev:
chaffis75 skrev:
Ja men visst krävs de man kör väldigt mycket. Men visst nu såg jag detta ut min vinkel.. Vi har kört 1200 min på ca 5 månader utan att ha behövt snabbladda.. Räknar såklart med lite snabbladdning framåt när corona lugnar sig med n tror aldrig något abonnemang kommer löna sig för oss och då hoppas jag cirkel k kan bli bra för oss.
Ja precis. För oss "normalelbilister" som laddar hemma och som snabbladdar relativt sällan (eller i dagsläget inte alls) lönar sig ett Ionity-abonnemang naturligtvis inte. Jag har inte snabbladdat på 15 månader. Eller det är inte helt sant. Jag har snabbladdat e-Golfen ett par gånger under den tiden, men inte e-tron.
Då är ett pris runt 5kr/kWh ett mycket bra alternativ till Ionitys 8:70. Man kan se Ionity som en backup, ifall allt annat skiter sig. Men skulle jag ta mig på långtur nu så skulle jag inte komma på tanken att planera in ett laddstopp hos Ionity så länge det finns ett annat alternativ. Och Eon/Clever, Fortum, CK eller OKQ8 verkar ju komma igång nu så småningom.
En uppriktig fråga mati; vad är det du tycker så illa om med Ionity? Är det prismodellen med abbonemangsavgifter för att få de lägre laddpriserna?
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17033
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av mati »

Maw skrev:
En uppriktig fråga mati; vad är det du tycker så illa om med Ionity? Är det prismodellen med abbonemangsavgifter för att få de lägre laddpriserna?
Ja exakt. Vem skulle vilja betala flera hundra kronor i månaden för att få tanka till något lägre bensinpris, alternativt betala dubbelt så mycket som hos alla andra bensinmackar?
Det här med abonnemang är ett jäkla röveri för att knyta oinsatta kunder till sig. Och det fungerar bara eftersom den gemene konverterade fossilbilisten inte har koll på laddning och priserna. Det ser ju billigt ut med abonnemang, fast det är det inte.
Det andra som stör jag med Ionity är att de har fått massvis med skattepengar. Ändå så är de dyrare än alla andra.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Datzun
Teslaägare
Inlägg: 124
Blev medlem: 25 sep 2020 21:42
Referralkod: ts.la/fredrik611845

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Datzun »

mati skrev:
Maw skrev:
En uppriktig fråga mati; vad är det du tycker så illa om med Ionity? Är det prismodellen med abbonemangsavgifter för att få de lägre laddpriserna?
Ja exakt. Vem skulle vilja betala flera hundra kronor i månaden för att få tanka till något lägre bensinpris, alternativt betala dubbelt så mycket som hos alla andra bensinmackar?
Det här med abonnemang är ett jäkla röveri för att knyta oinsatta kunder till sig. Och det fungerar bara eftersom den gemene konverterade fossilbilisten inte har koll på laddning och priserna. Det ser ju billigt ut med abonnemang, fast det är det inte.
Det andra som stör jag med Ionity är att de har fått massvis med skattepengar. Ändå så är de dyrare än alla andra.
När min ID.4 levereras kommer jag överväga abonnemang på Ionity/We charge. Klart lönsamt med 115kr i månaden för att få ladda för 3,40kr när resandet förhoppningsvis börjar rulla igång igen efter sommaren.
VW ID.7 Pro 2024
Tesla Model 3 Long Range 2021
VW ID.4 Pro 2021 såld
VW ID.4 Pro 2021 såld
BEV[e-Rage]
Inlägg: 574
Blev medlem: 13 apr 2019 09:29

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av BEV[e-Rage] »

Finns det något märkesoberoende abonnemang hos IONITY?
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av MWall »

chaffis75 skrev:
MWall skrev:
chaffis75 skrev:
dfa skrev:
Gargamel skrev:
En ny ionity-laddare på g på Cirkle K i kungens kurva, på södergående sidan (Vid den nya cpl för förbifart stockholm)
https://goo.gl/maps/vDR6saB76eBd4JYS7

Var övertäckt sist jag var förbi där.

Är du säker på att det var en Ionity laddare? Circle K verkar bygga ut en del just nu med sina egna laddare. Därav frågan.
Jo de undrar jag också.. Om jag var cirkel k så skulle jag helt sluta med ionity och bara satsa på sina egna laddare.
Nu vet vi inte vad för pris vi får på cirkel k men jag skulle gissa på typ 5kr/kwh då de är väl där de flesta ligger och ja dyrare än ionity lär de inte blir.
Laddar man så mycket på snabbladdare att priset blir viktigt så är Ionity med abonnemang billigare än 5:-/kWh.
Ja men visst krävs de man kör väldigt mycket. Men visst nu såg jag detta ut min vinkel.. Vi har kört 1200 min på ca 5 månader utan att ha behövt snabbladda.. Räknar såklart med lite snabbladdning framåt när corona lugnar sig med n tror aldrig något abonnemang kommer löna sig för oss och då hoppas jag cirkel k kan bli bra för oss.
Inte väldigt mycket. Och kör man så lite att det inte lönar sig så är det ju en struntsumma man laddar för. Det bli liksom aldrig nåt som blir en faktor i ekonomin på riktigt.
chaffis75
elbilist
Inlägg: 5505
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av chaffis75 »

mati skrev:
Maw skrev:
En uppriktig fråga mati; vad är det du tycker så illa om med Ionity? Är det prismodellen med abbonemangsavgifter för att få de lägre laddpriserna?
Ja exakt. Vem skulle vilja betala flera hundra kronor i månaden för att få tanka till något lägre bensinpris, alternativt betala dubbelt så mycket som hos alla andra bensinmackar?
Det här med abonnemang är ett jäkla röveri för att knyta oinsatta kunder till sig. Och det fungerar bara eftersom den gemene konverterade fossilbilisten inte har koll på laddning och priserna. Det ser ju billigt ut med abonnemang, fast det är det inte.
Det andra som stör jag med Ionity är att de har fått massvis med skattepengar. Ändå så är de dyrare än alla andra.
Håller med dig helt.. Varför ska man betala för att få ladda billigare.
Sen känner jag att man till viss del binder sig till en operatör ändå genom att skaffa dessa olika kort och appar. Kända av detta igår när vi körde en sväng till Halmstad och jag trodde vi skulle behöva snabbladda vår id3 för första gången (räknar inte test laddningar i hemma trakter), jag tittade då bara efter eon och Bee laddare eftersom de är där vi har aktiva konton.
Kanske detta är för att vi är nya men jag reflekterade nu över att de var så jag gjorde.

De där we charge har jag inte orkat undersöka, tror de ska ingå något i bilen men jag fattar inte hur vi ska få de och var man vänder sig..
Helt ärligt fattar jag inte vw i den frågan, varför får man inte bara ett kort direkt där man har en lagom stor rabatt under minst 10 år (säga 4.5kr per kWh) , de skulle de nog tjäna på på så många olika sätt.. Sen kan man ju alltid ha månads modellen för att komma ner ytterligare en bit.
Ja inte lätt med prismodeller med just nu känns ionity bara fel.
Volvo EC40 MY25 och Volvo V60 MY19
Nect
elbilist
Inlägg: 1988
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Nect »

Delägarna/partners i Ionity hade kanske två vägar att ta. Antingen införa månadskostnad för abonnemang eller lägga den kostnaden på nybilspriset likt Tesla.

Jag föredrar faktiskt alternativet man valt, den som väldigt sällan behöver snabbladda behöver inte betala för något som denne inte använder.
Det blir då upp till var och en om man vill teckna eller inte.

För tro inte en sekund att ni inte betalat
För att få nyttja Teslas SuC...

Det som suger med Ionity är bidragen som de tagit i mot. Då utbyggnaden verkar ha prioriterats till andra marknader än Sverige. Sen kan man ju diskutera prisnivån i all evighet

Prisnivån är nog satt för att man inte vill att andra än delägarna/partners bilar ska ladda där. Men man möjliggör ändå för andra att ladda, men genom högre pris.
Audi Q8 E-tron 50, S-line -24
Polestar 2 LRSM -25
Mickep
Inlägg: 3683
Blev medlem: 08 mar 2016 13:07

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Mickep »

Skulle inte tro för ett ögonblick om tesla öppnade upp sitt nätverk att det skulle var särskilt billigt att ladda hos dem. Men det är psykologiskt, Det man inte ser finns inte. Självklart har man betalt multum för Suc.
Så på ett sätt är det bra att man har valmöjligheten att betala om man vill. Även om eu betalat en del så är den tillgänglig för samtliga. Men visst. Som bilägare skulle man vilja ha betydligt större rabatt. i USA är det gratis i 3 år på VW laddare. (ansvarig kommer från tesla)
Som initiativ är ionity bra. Synd på priserna, men jag tror faktiskt det kommer förändras. Ändrar man en gång kan man ändra flera gånger.
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Zalman3 »

För tro inte en sekund att ni inte betalat
För att få nyttja Teslas SuC..
Jag kan inte ladda hemma. Har gratis laddning.
Har tjänat ca 100.000kr på att kunna ladda gratis.

Men så har jag betalat mer än vad en ID4 kostar vid inköpet också.

Spännande att VW surrar om gratis laddning när man nästa år får V2G på sina bilar.
Screenshot_20210315-162714_Chrome.jpg
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Matte
Inlägg: 302
Blev medlem: 03 okt 2014 11:12

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Matte »

Hur mycket bidrag har ionity fått? Var finns källan?
Och vad har andra operatörer fått?
Användarvisningsbild
ReNewAble
Teslaägare
Inlägg: 446
Blev medlem: 08 feb 2020 08:25
Ort: Malmö

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av ReNewAble »

Matte skrev:
Hur mycket bidrag har ionity fått? Var finns källan?
Och vad har andra operatörer fått?
Drygt 39mEUR från EU:

https://ec.europa.eu/inea/en/connecting ... -tm-0064-w

De flesta andra har kunnat söka lokala bidrag i varje land.

Mig veterligt har Tesla inte tagit emot bidrag alls.
Model Y LR AWD 2025 (Juniper)
Model Y LR AWD 2021
Model 3 LR AWD 19” 2020 (såld)
BMW i3 94Ah REX 2018 (såld)
wheels
Inlägg: 715
Blev medlem: 24 nov 2020 16:13

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av wheels »

Har tjänat ca 100.000kr på att kunna ladda gratis.
Hur många varv runt jorden är det
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 12025
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av martinot »

Nect skrev:
Delägarna/partners i Ionity hade kanske två vägar att ta. Antingen införa månadskostnad för abonnemang eller lägga den kostnaden på nybilspriset likt Tesla.

Jag föredrar faktiskt alternativet man valt, den som väldigt sällan behöver snabbladda behöver inte betala för något som denne inte använder.
Det blir då upp till var och en om man vill teckna eller inte.

För tro inte en sekund att ni inte betalat
För att få nyttja Teslas SuC...
Håller med (delvis iaf.) att du kan nog ha rätt i detta.

Hade själv varit för snål att betala extra för detta vid bilköp (precis som du), och kanske lika för många andra misstänker jag. Men hade det varit så som Elon/Tesla valt att göra, så hade vi nog inte haft så fantastiskt fint och välutbyggt SuC-nät som idag. Hade förmodligen blivit en lika ljummen och misslyckad satsning som just Ionity. Därmed så hade inte Tesla haft den stora dragkraften på mig när jag köper elbil. De hade då tappar deras absolut överlägset största USP om de gjort på detta sättet, som alla andra.

Säljer troligen vår nuvarande M3 och köper ny BEV i veckan som kommer. Hade tidigare varit starkt inne på att lyxa till det lite, och gå på en Taycan eller e-tron GT (de enda VAG-bilar jag idag kan personligen tänka mig). Men SuC är den stora stötestenen som fäller avgörandet (inte priset på bilarna, eller effektivitet, infotainment, etc.), och som gör att vi i familjen bestämt oss för att det blir en ny Tesla igen. För oss är frånvaro av tillgång till ett så starkt laddnät som SuC en showstopper för oss.

Att de inte gjort så med SuC (att det skall vara självfinansierat, som tex. Ionity och alla andra laddnät), är väl just detta som gjort att SuC är så grymt bra och fantastiskt överlägset alla andra laddnät:

Bild

https://feber.se/bil/tesla-har-nu-over- ... ge/423432/
https://www.vibilagare.se/nyheter/tesla ... ar-pa-gang
https://alltomelbil.se/tesla-firar-snab ... i-sverige/

Så någonstans tror jag att Elon/Tesla tänkt strategiskt rätt där när de valt att stötta uppbyggnaden av sitt laddnät med pengar från andra delar av bolaget.
Senast redigerad av martinot, redigerad totalt 1 gånger.
Bild
NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Användarvisningsbild
Sofie
Teslaägare
Inlägg: 603
Blev medlem: 05 mar 2014 05:42
Ort: Örebro

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Sofie »

Datzun skrev:
mati skrev:
Maw skrev:
En uppriktig fråga mati; vad är det du tycker så illa om med Ionity? Är det prismodellen med abbonemangsavgifter för att få de lägre laddpriserna?
Ja exakt. Vem skulle vilja betala flera hundra kronor i månaden för att få tanka till något lägre bensinpris, alternativt betala dubbelt så mycket som hos alla andra bensinmackar?
Det här med abonnemang är ett jäkla röveri för att knyta oinsatta kunder till sig. Och det fungerar bara eftersom den gemene konverterade fossilbilisten inte har koll på laddning och priserna. Det ser ju billigt ut med abonnemang, fast det är det inte.
Det andra som stör jag med Ionity är att de har fått massvis med skattepengar. Ändå så är de dyrare än alla andra.
När min ID.4 levereras kommer jag överväga abonnemang på Ionity/We charge. Klart lönsamt med 115kr i månaden för att få ladda för 3,40kr när resandet förhoppningsvis börjar rulla igång igen efter sommaren.
Du behöver snabbladda 868kWh/år för att komma ned till övriga operatörers pris utan abonnemang. BEE har med sitt laddabonnemang överlägset lägst pris, ned till 90öre/kWh. Själv gillar jag inte att bli knuten till abonnemang oavsett vad.
Gargamel
Inlägg: 1273
Blev medlem: 04 aug 2020 21:41

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Gargamel »

Zalman3 skrev:
Jag kan inte ladda hemma. Har gratis laddning.
Har tjänat ca 100.000kr på att kunna ladda gratis.
VEM har gett dig 100.000kr för att du ska ladda gratis hemma?
Gargamel
Inlägg: 1273
Blev medlem: 04 aug 2020 21:41

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Gargamel »

Sofie skrev:
BEE har med sitt laddabonnemang överlägset lägst pris, ned till 90öre/kWh. Själv gillar jag inte att bli knuten till abonnemang oavsett vad.
För att kunna få bees priser neråt 90öre/kWh, så krävs det ju att de ska vara lediga och inte campas av teslor, som de i min närhet görs, så jag har sagt upp deras dyra avtal.
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Zalman3 »

Gargamel skrev:
Zalman3 skrev:
Jag kan inte ladda hemma. Har gratis laddning.
Har tjänat ca 100.000kr på att kunna ladda gratis.
VEM har gett dig 100.000kr för att du ska ladda gratis hemma?
Sparat ca 100.000kr. :lol:
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Off Grid Byggaren
Inlägg: 2459
Blev medlem: 06 jan 2016 22:40

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Off Grid Byggaren »

Undrar om detta är någon förbättring egentligen, ladda i ett annat land och bli debiterad i SEK direkt?

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hej e-tron Charging Service kund,

Vi skulle vilja passa på att informera dig om en uppdatering av vår e-tron Charging Service-tjänst:

Ladda utomlands och betala i din hemvaluta – vi kommer att sluta utfärda landsspecifika fakturor i utländsk valuta från och med april
Du behöver inte göra någonting. Ändringen träder i kraft automatiskt den 1 april 2021. Priserna förblir oförändrade och ditt avtal löper på som vanligt.

Betala för laddningar utomlands i din hemvaluta:

Alla utländska laddningshändelser kommer att konverteras till din hemvaluta från och med din apriltransaktion. Detta kommer att baseras på Europeiska centralbankens omräkningskurs för föregående bankdag, utan några ytterligare avgifter. Laddningsvillkoren och priserna som överenskommits med dig påverkas inte.

Detta ger dig följande fördelar:

Inga fler individuella fakturor i utländsk valuta per land.
En faktura med en månadsöversikt inkl. alla laddningsprocesser per land.
Betala en gång i månaden i din hemvaluta och slipp på så sätt eventuella konverteringsavgifter som din bank debiterar.
Samtidigt har vi också optimerat översikten över dina laddningshändelser så att du nu kan spåra dem ännu enklare.

Din månadsfaktura väntar på i kundportalen för e-tron Charging Service-tjänstensom vanligt.

Om du har några frågor, tveka inte att kontakta oss per +46 (0) 108848144 / kontakt-se@charging-service.audi.

Med vänlig hälsning

Ditt e-tron Charging Service-serviceteam
Audi e-tron 55 Quattro 95 kWh MY19
VW iD4 RWD 80 kWh MY 22
Transportel 950 Flakmoppe 2 kWh MY 04
Skriv svar