Vilka lagkrav pratar han om?
https://www.nyteknik.se/elbilar/audi-ge ... -a-7013382
Vi tittar på dubbelriktad laddning, det är något vi definitivt kommer adressera – men det handlar mycket om lagkrav och regleringar, säger Johannes Arneth.
Moderator: Redaktion
https://www.nyteknik.se/elbilar/audi-ge ... -a-7013382
Vi tittar på dubbelriktad laddning, det är något vi definitivt kommer adressera – men det handlar mycket om lagkrav och regleringar, säger Johannes Arneth.
Zalman3 skrev:Audi A6 e-tron Avant. Snygg?
ser ut som en e-tron fast utan styltorMWall skrev:Zalman3 skrev:Audi A6 e-tron Avant. Snygg?
Det är väl bara en gissning och inget officiellt?
MWall skrev:Zalman3 skrev:Audi A6 e-tron Avant. Snygg?
Det är väl bara en gissning och inget officiellt?
För att dom inte behöver ta hänsyn till produktionskostnader, servicetillgång, aerodynamik och en del annat.Nect skrev:MWall skrev:Zalman3 skrev:Audi A6 e-tron Avant. Snygg?
Det är väl bara en gissning och inget officiellt?
Japp, ingen officiell bild utan en rendering på hur en eventuell avant kan se ut baserad på konceptbilen A6 (sedan).
Det lustiga är att jag tycker ”amatörers” renderingar ofta är snyggare än vad tillverkarens designer åstadkommer!
Fast det förändrar inte faktumet att de är snyggare. Sen att de av olika anledningar inte är utförbara är en annan sak. Sen tror jag inte direkt att en lead designer skulle ta något formspråk från massorna. Deras egon är för stora...HelectriC skrev:För att dom inte behöver ta hänsyn till produktionskostnader, servicetillgång, aerodynamik och en del annat.Nect skrev:MWall skrev:Zalman3 skrev:Audi A6 e-tron Avant. Snygg?
Det är väl bara en gissning och inget officiellt?
Japp, ingen officiell bild utan en rendering på hur en eventuell avant kan se ut baserad på konceptbilen A6 (sedan).
Det lustiga är att jag tycker ”amatörers” renderingar ofta är snyggare än vad tillverkarens designer åstadkommer!
Smaken e som baken, delad!taliz skrev:Tycker tvärtom, amatörers renderingar saknar så gott som alltid den förfining och helhetstänk som en "riktig" designer/designavdelning levererar.
https://alltomelbil.se/kallan-premiaren ... -planerat/Premiären av Audi A6 e-tron kan komma tidigare än planerat.
I våras visade Audi upp koncept-elbilen Audi A6 e-tron. En kraftfull elbil med fokus på lång räckvidd. Elbilen är utrustad med ett batteri på 100 kWh och en räckvidd på över 700 kilometer. Enligt nya uppgifter kan den premiärvisas tidigare än planerat.
I samband med vårens premiär av konceptet berättade Audi att planen var att visa upp produktionsversionen under andra halvan av 2022.
Enligt uppgifter från Motor1 som citerat en Audi-representant är det möjligt att den presentationen nu kommer ske redan i början av 2022.
Dom har väl sett hur Mercedes gör det och känner pressen. Hoppas på en kombi och inte enbart sedan.Zalman3 skrev:https://alltomelbil.se/kallan-premiaren ... -planerat/Premiären av Audi A6 e-tron kan komma tidigare än planerat.
I våras visade Audi upp koncept-elbilen Audi A6 e-tron. En kraftfull elbil med fokus på lång räckvidd. Elbilen är utrustad med ett batteri på 100 kWh och en räckvidd på över 700 kilometer. Enligt nya uppgifter kan den premiärvisas tidigare än planerat.
I samband med vårens premiär av konceptet berättade Audi att planen var att visa upp produktionsversionen under andra halvan av 2022.
Enligt uppgifter från Motor1 som citerat en Audi-representant är det möjligt att den presentationen nu kommer ske redan i början av 2022.
https://www.elektroauto-news.net/2021/a ... bseits-iaa
Marcel Wanders, känd som designern med "Knotted Chair", är också ansvarig för designen av Audi City Lab, som har flyttat in i kvartalen i Via della Spiga 26 i Milano. Poliform -loungen är en del av Amsterdam -studioinstallationen "Enlightening the Future". I närområdet kan besökare på mässan ta en titt på Audi A6 e-tron-konceptet, en elektrisk högteknologisk sedan med två elmotorer, 350 kW effekt och 800 volt teknik för särskilt snabb laddning.
Henrik Wenders, chef för Audi -märket, klassificerar samspelet mellan fordon och designmässa enligt följande: ”Design och Audi - helt enkelt oskiljaktiga. Audi A6 e-tron-konceptet och den även utställda Audi RS e-tron GT är två enastående exempel på den perfekta kombinationen av mycket känslomässig design, fascinerande belysningsteknik och toppmodern teknik. "
Vi kunde redan lära känna det elektriska konceptet som en elegant och dynamisk 4,96 meter lång Sportback (hjulbas: 2,95 meter). Konceptbilens 100 kWh -batteri räcker till mer än 700 kilometer (enligt WLTP -standarden). Förutom längden på 4,96 meter har Stromer en 1,96 meter bred och 1,44 meter hög kropp. Seriens starkaste representanter sprintar sedan från 0 till 100 km / h på mindre än 4 sekunder. Nybörjarversionen gör detta på under 7 sekunder. Den framtida serieversionen kommer att byggas i Europa och Kina och kommer att erbjudas över hela världen.
Genom att inkludera Audi A6 e-tron-konceptet vid Milan Design Week, betonar Audi medvetet att det planerar en mängd olika e-fordon för framtiden. På lika olika plattformar.