Förboka din Ioniq 5
Moderator: Redaktion
- R2_m3
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/arto25600
Re: Förboka din Ioniq 5
FullyCharged har testkört den:
Model Y LR AWD -22
Solel 11 kW, Solaredge, batteri 9,6kWh Sungrow. Elmoped Gobyel Romex
Jaha, just det. Så kan de nog vara. Fast jag tyckte mer om min förklaring. De så kallade budgetbilarna håller på och pöblar och beter sig illa när de äter, medan en Tesla är lite fin i kanten och säger inte så mycket vid matbordet.HelectriC skrev:Jag gissar att det är Teslas plug&charge som får höga poäng. De andra behöver appar och grejer.mati skrev:Vad menas med "Ladeverhalten", dvs laddbeteende? Full pott för MY och noll för de andra två. Står ID4 och Ioniq5 vid laddaren och trakasserar andra bilar medan Model Y beter sig på ett civiliserat sätt? Eller vad?

e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Jag tror att de redovisar bruttokapacitet i USA och netto i Europa. Samma med ID4.wheels skrev:Men varför får Europa ett 5 kWh mindre batteri än USA. Kia får ju ett 77 kWh batteri i Europa också, om jag förstått saken rätt
Peugeot e-5008 GT Ultimate -25
BMW i4 M50 -24 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW i4 M50 -24 (Såld)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
i Så fall tycker jag för transparensens skulle att de redovisor det fulla inom parentes. (för annars känns det som man blir snuvad)
Jag håller med och skulle välkomna lagstiftning som tvingade tillverkarna att redovisa både netto- och bruttokapacitet.Mickep skrev:i Så fall tycker jag för transparensens skulle att de redovisor det fulla inom parentes. (för annars känns det som man blir snuvad)
Peugeot e-5008 GT Ultimate -25
BMW i4 M50 -24 (Såld)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
BMW i4 M50 -24 (Såld)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Ju mer man ser desto mindre intresserad blir iaf jag.R2_m3 skrev:FullyCharged har testkört den:
Interiören ser ut som standard korean. Varför är det så sjukt stora bezels på skärmarna? Varför är de så smala?
Exteriört ser den ut som en förväxt Golf.
Körmässigt är den nog inte mkt att hurra för heller misstänker jag.
Kan nog bli en populär taxi som sagt, med det goda baksätesutrymmet.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Fick detta mejl. Bara att boka din Ioniq 5 imorgon kl11.00.
https://www.hyundai.se/bilar/ioniq-5
Var först med att boka IONIQ 5!
Med sin uppseendeväckande design, revolutionerande laddtid på endast 18 minuter och banbrytande teknologi är IONIQ 5 redan nu en av årets mest omtalade bilar.
Vill DU vara en av de första som bokar IONIQ 5?
Klicka på knappen nedan, så skickar vi dig en länk till bokningssidan imorgon, 27/4, kl 11.00!
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Tycker den ser grymt läcker ut. Denna och Polestar 2 visar verkligen vägen med modernt, industriellt formspråk. Är dock medveten om att alla inte är intresserade av formgivning.taliz skrev:Ju mer man ser desto mindre intresserad blir iaf jag.R2_m3 skrev:FullyCharged har testkört den:
Interiören ser ut som standard korean. Varför är det så sjukt stora bezels på skärmarna? Varför är de så smala?
PS2 ser ut som en Volvo-design från 2015. Men den är åtminstone kul att köra så det uppväger mkt.d3marcus skrev:Tycker den ser grymt läcker ut. Denna och Polestar 2 visar verkligen vägen med modernt, industriellt formspråk. Är dock medveten om att alla inte är intresserade av formgivning.taliz skrev:Ju mer man ser desto mindre intresserad blir iaf jag.R2_m3 skrev:FullyCharged har testkört den:
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Vissa har påpekat en retrodesign.
Jag tycker den växer på en. Det finns bilar som är direkt fula, men jag kan inte säga det om denna.
Jag tycker den växer på en. Det finns bilar som är direkt fula, men jag kan inte säga det om denna.
Jonny Smith älskar bildesign... och ioniq 5 som det verkar

Nissan Leaf 40kWh 2018
Tesla Model 3 LR AWD 2020
Tesla Model 3 LR AWD 2023
Wokeswagen ID.5 GTX 2023
Håller inte med. Tycker grillen på PS2 känns gammalmodig (även om jag gillar sidorna och baken), och Iq5 känns väldigt plastig. Ser ut som en riktigt billig lågpris-SUV med mycket plast runt om.d3marcus skrev:Tycker den ser grymt läcker ut. Denna och Polestar 2 visar verkligen vägen med modernt, industriellt formspråk. Är dock medveten om att alla inte är intresserade av formgivning.taliz skrev:Ju mer man ser desto mindre intresserad blir iaf jag.R2_m3 skrev:FullyCharged har testkört den:
Den kommande bil jag tycker ser mycket modernare och fräschare ut (speciellt PS2 ser väldigt klumpig och konservativ ut interiört tycker jag), är faktiskt Polestars kommande Precept. Riktigt snygg och modern både exteriört och interiört. Ser verkligen fram emot den!

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Jag lägger ingen energi på koncept-bilder/utförande, för slutresultatet kommer alltid sluta med att den ser ut som vilken j*a bil som helst istället för den häftiga designen koncepten har.martinot skrev:
Men...du gjorde ju precis det...Gargamel skrev:Jag lägger ingen energi på koncept-bilder/utförande, för slutresultatet kommer alltid sluta med att den ser ut som vilken j*a bil som helst istället för den häftiga designen koncepten har.martinot skrev:

Ja gillar Ioniq utvändigt, men skärmarna ser ut som en 10 år gammal androidplatta...
https://www.mestmotor.se/recharge/artik ... n-kia-ev6/Hyundai Ioniq 5 First Edition (2WD): 544.900 kronor
Hyundai Ioniq 5 First Edition (AWD): 579.900 kronor
Ioniq 5 kommer att sälja massor!vigge50 skrev:https://www.mestmotor.se/recharge/artik ... n-kia-ev6/Hyundai Ioniq 5 First Edition (2WD): 544.900 kronor
First edition innehåller väl typ allt av utrustning? Det är ju ett spännande pris i så fall. Betyder att en awd går på 510k efter bonus. Drar du sen bort momsen så hamnar den på 408. I Norge säljs den (utan moms som alla elbilar) för 499k. Blir ju sjukt lukrativt att importera till Norge då. Verkar som priserna är betydligt mer aggressiva i Sverige. Hyundai ser väl att de kan sälja dyrare på mogen elbilmarknad, men det kommer bli mkt sidoimport av det där.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Audi Q4 50 e-tron, 641.900 kronor
Då väljer jag Ioniq 5, den är bättre på nästan allt.
Nu när Tesla MY verkar blir försenad, så då får Ioniq 5 regera ensam på toppen ett tag.
Audi Q4 50 e-tron, 641.900 kronor
Då väljer jag Ioniq 5, den är bättre på nästan allt.
Nu när Tesla MY verkar blir försenad, så då får Ioniq 5 regera ensam på toppen ett tag.
Såg test av Ionic 5 av CarManiac på YT. Han är väldigt noga med hur han testar, och ser på funktioner som fossilbilister kanske inte tänker på (dvs han är inte bara en vanlig biltestare somnat tycker många är på vanliga tv-kanaler). Jag har iaf stor respekt för honom. Han var nästan lyrisk när han hade testat Ionic 5.kombinationen hög laddhastighet, ok förbrukning, V2L, flexibla innerutrymmen (skjutbart baksäte och mittkonsoll, sovposition på framstolarna etc), ok fartresurser och riktigt bra design (det är ju självklart en smaksak).
Det blir nog en populär bil tror jag!
Det blir nog en populär bil tror jag!
Model 3-24/Polestar 3-24
Test på en optimal laddsession, men visar (tyvärr) bara till 80%
https://alltomelbil.se/laddhastigheten- ... 8-minuter/
https://alltomelbil.se/laddhastigheten- ... 8-minuter/
här laddas det också imponerande fort
Model 3-24/Polestar 3-24
En sån snackare. Han kunde ju sett till att man kunde se hur fort den laddar i stället för att behöva titta på hans orakade nuna hela tidenHelectriC skrev:här laddas det också imponerande fort
ja han får sagt sjukt många ord per minutwheels skrev:En sån snackare. Han kunde ju sett till att man kunde se hur fort den laddar i stället för att behöva titta på hans orakade nuna hela tidenHelectriC skrev:här laddas det också imponerande fort

Model 3-24/Polestar 3-24
Imponerande att den tar 150 kW till 80% (topp var nog 190 kW) (sedan verkar den begränsa laddningen, är nog för att de lagt in ett stopp där) intressant, det verkar som de kört på 400V laddare. (hur blir det med 800V?)