Slutfaktura
Moderator: Redaktion
Slutfaktura
Tänkte höra med er som varit med lite. Jag upptäckte att jag fått en slutfaktura på MyTesla och i den står det "Delivery date 15/12 2015". Vad betyder detta datum?
Är det när Tesla USA tror att bilden bör ha kommit till mitt Service Center, eller ännu bättre när de tror att de kan leverera bilen till mig?
Hur har detta datum förhållit sig till era faktiska leverans datum?
Är det när Tesla USA tror att bilden bör ha kommit till mitt Service Center, eller ännu bättre när de tror att de kan leverera bilen till mig?
- S 85D, Titanium, Panorama, NextGen, Interiör, Luftfjädring, Köldpaket (Såld)
- S LR Raven, Deep Blue, Cream interiör
Re: Slutfaktura
Tack för den, hade inte noterat att jag fått en slutfaktura för flera dagar sen. På min faktura står det leveransdatum den 18/12! Äntligen lite ljus i denna långa tunnel...
2017 Peugeot Partner Electric
Ioniq 5 First Edition beställt
Nu har jag inte köpt en Tesla men så som jag har förstått det så är det den dagen som du kommer få hämta bilen. Det borde finnas information under My TeslaBigDaddyT skrev:Tänkte höra med er som varit med lite. Jag upptäckte att jag fått en slutfaktura på MyTesla och i den står det "Delivery date 15/12 2015". Vad betyder detta datum?
Ligger även två (2!) stycken kreditnotor bland mina dokument.
Undrar samma som föregående talare, stämmer leveransdatumet på slutfakturan med datumet då ni andra fått era bilar?
Undrar samma som föregående talare, stämmer leveransdatumet på slutfakturan med datumet då ni andra fått era bilar?
What! Våra bilar blev ju klara samtidigt och jag har inte fått någon faktura på mytesla utan har bara beställningsfakturanBigDaddyT skrev:Tänkte höra med er som varit med lite. Jag upptäckte att jag fått en slutfaktura på MyTesla och i den står det "Delivery date 15/12 2015". Vad betyder detta datum?

Står det fortfarande slutet dec/början jan på själva sidan eller har du ett datum där med?
Köper du privat eller via företag?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Tesla M3 AWD
Ingen slutfaktura på min heller
När var era bilar tillverkade?
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Ja precis, din låg väl t.o.m. en dag före min?thompap skrev:What! Våra bilar blev ju klara samtidigt och jag har inte fått någon faktura på mytesla utan har bara beställningsfakturanBigDaddyT skrev:Tänkte höra med er som varit med lite. Jag upptäckte att jag fått en slutfaktura på MyTesla och i den står det "Delivery date 15/12 2015". Vad betyder detta datum?
Står det fortfarande slutet dec/början jan på själva sidan eller har du ett datum där med?
På MyTesla står det "December - Début Janvier 2016", lite skumt att hälften står på franska, men så har det varit sedan den gick i produktion.
Jag köper genom företaget och via DNB.
Min bil låg i produktion mellan 21 till 29 oktober
- S 85D, Titanium, Panorama, NextGen, Interiör, Luftfjädring, Köldpaket (Såld)
Samma här vad gäller produktion o denär fortfarande "overthere" . Skulle vara glad för bil o slutfaktura vin 107080
Min bil gick i prod en dag innan din men klar en dag efter (enligt våra egna iakttagelser på mytesla). Ser dock att du har ett VIN som är 69 nr under mitt, så du var väl tidigare på dagen att konfirmera den 28/9. Mailade min leveransansvarige och frågade vad fakturan kunde betyda och varför inte jag fått någon ännu, men inte fått svar ännu. Konstigt, jag brukar inte vara så sugen på att få fakturor annars...BigDaddyT skrev:Ja precis, din låg väl t.o.m. en dag före min?thompap skrev:What! Våra bilar blev ju klara samtidigt och jag har inte fått någon faktura på mytesla utan har bara beställningsfakturan
På MyTesla står det "December - Début Janvier 2016", lite skumt att hälften står på franska, men så har det varit sedan den gick i produktion.
Jag köper genom företaget och via DNB.
Min bil låg i produktion mellan 21 till 29 oktober
Tesla M3 AWD
Steffen skrev:Samma här vad gäller produktion o denär fortfarande "overthere" . Skulle vara glad för bil o slutfaktura vin 107080
Det borde betyda att TM har passerat 100 000 bilar

Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Min har vin 108674 bekräftad 21 september
Skumt att jag har högre vin än bilar från 29 september
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Slutfaktura
Det verkar som om delivery date som står på fakturan är ungefär när Tesla har tänkt sig kunna leverera. Hämtar bilen nästa vecka
den 3 dec och delivery date på fakturan står 4 dec. Har inte tänkt på det datumet tidigare men det stämmer ju väldigt bra. Faktura från den 10 nov så detta måste vara före min ds och jag bokade in leveransdatumet...

Senast redigerad av matsm, redigerad totalt 1 gånger.
70D, midnight silver metallic, svarta next gen seats, pano-tak, autopilot
Jag har VIN 110207, så nog har du lägre än både mig och BigDaddyT, men det verkar ha varit lite längre väntetid till produktion för en 70 jämfört med 85D.e5m1r skrev:Min har vin 108674 bekräftad 21 september
Tesla M3 AWD
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
VIN över 100k behöver inte betyda 100k sålda bilar. Är en del avbokningar, provbilar, krocktestbilar, etc.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Min började tillverkning den 26 oktober och var klar den 31 enligt my teslathompap skrev:Jag har VIN 110207, så nog har du lägre än både mig och BigDaddyT, men det verkar ha varit lite längre väntetid till produktion för en 70 jämfört med 85D.e5m1r skrev:Min har vin 108674 bekräftad 21 september
90De5m1r skrev:Ingen slutfaktura på min heller
Bekräftad: 1/9
I produktion: 9/10
Klar: 16/10
Leverans enligt slutfaktura: 18/12
Tog alltså ganska lång tid att börja producera men sen verkar det vara ganska normalt. 1 vecka i produktion och två månaders resa till Svedala
Sent from my GT-I9506 using Tapatalk
Hoppas du menar fakturadatum och inte leveransdatum...Stripe68 skrev:Min bil levererades ungefär en månad efter det datum som fanns på slutfakturan.
Sent from my GT-I9506 using Tapatalk
Fick min slutfaktura den 22/7 och det stod delivery date 31/7 och fick hämta den då.
Så här skriver min leveransansvarige:
”När vi närmar oss leveransen så kommer finans att ladda upp en faktura på ditt MyTesla. På denna kommer du se ett datum för leverans. Observera, detta är en uppskattning ifrån finansavdelningen. Det är jag och serviceavdelningen som gör slutgilitig bokning.”
”När vi närmar oss leveransen så kommer finans att ladda upp en faktura på ditt MyTesla. På denna kommer du se ett datum för leverans. Observera, detta är en uppskattning ifrån finansavdelningen. Det är jag och serviceavdelningen som gör slutgilitig bokning.”
Tesla M3 AWD
Nej tyvärr inte. Slutfakturan har datum 2/3 och angav leveransdatum 26/3. Leveransen skedde 23/4.John skrev:Hoppas du menar fakturadatum och inte leveransdatum...Stripe68 skrev:Min bil levererades ungefär en månad efter det datum som fanns på slutfakturan.