Laddningsetikett

Här diskuterar vi elektriska fordon från andra tillverkare än Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Re: Laddningsetikett

Inlägg av lator »

Det gäller att skrämmas så att ingen vågar dra det till tinget... :roll:

Samma taktik utövas av vårt kära polisväsen. "Du tjänar inget på att inte skriva på, det kommer bara att bli dyrt för dig. Du måste ta ledigt för att gå till domstol" mm mm.

Synd att så många jobbar med att försöka lura av sin medmänniskor pengar, ofta för något de inte har gjort eller rår för... :(
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
kanylbullen
Teslaägare

Inlägg av kanylbullen »

Igår blev jag tvungen att ställa mig på en utav laddplatserna i Mall of Scandinavia utan att ladda. Jag och mina två små barn hade suttit fast i trafikstockning inne i garaget i nästan en timme och det var helt enkelt omöjligt att parkera. Jag frågade parkeringsvakten hur det kom sig att de släppte in så många bilar i ett helt fullt garage och han såg helt oförstående ut. Som tur var hade de en vakt som förhindrade ICE-ing så jag sa att jag skulle ladda och tog en plats. Eftersom jag inte har någon typ 2 kabel var det en rätt uppenbar lögn men jag skulle bara upp till Webhallen och hämta 80TB hårddiskar så överträdelsen åtgärdades skyndsamt i alla fall!

Skickat från min LG-H815 via Tapatalk

Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

kanylbullen skrev:
Igår blev jag tvungen att ställa mig på en utav laddplatserna i Mall of Scandinavia utan att ladda. Jag och mina två små barn hade suttit fast i trafikstockning inne i garaget i nästan en timme och det var helt enkelt omöjligt att parkera. Jag frågade parkeringsvakten hur det kom sig att de släppte in så många bilar i ett helt fullt garage och han såg helt oförstående ut. Som tur var hade de en vakt som förhindrade ICE-ing så jag sa att jag skulle ladda och tog en plats. Eftersom jag inte har någon typ 2 kabel var det en rätt uppenbar lögn men jag skulle bara upp till Webhallen och hämta 80TB hårddiskar så överträdelsen åtgärdades skyndsamt i alla fall!

:shock:
Nöden har ingen lag ;)

80TB?
Så länge som det var 80TB diskar så tror jag man kan bli ursäktad.
:D
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare

Inlägg av dstr »

kanylbullen skrev:

Du ljuger!

80tb-diskar finns inte. ;)
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

dstr skrev:
kanylbullen skrev:

Du ljuger!

80tb-diskar finns inte. ;)
Men om han har hämtat 80tb-diskar så är han ursäktad. Alla storlekar under detta så är det inte ok att ställa sig på laddplats utan att ladda. :D
Användarvisningsbild
kanylbullen
Teslaägare

Inlägg av kanylbullen »

Nej det var 10 st Seagate archive 8TB.

Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Referralkod: ts.la/tibor72449

Inlägg av TiborBlomhall »

Bild
80TB???!!!
Vad ska man så mycket till?
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

FRA! Men säg inget...
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

Det finns sammanhang där TB är en för liten enhet för det ens användas, så att någon köper 80 TB förvånar mig inte det minsta.

Fast om det är för rent privat bruk är det rätt mycket :) Mitt NAS hemma har 4x3 TB och även om jag är lite sugen på att uppgradera har jag faktiskt fortfarande inte fyllt allt på de är jag haft det (tror det är fyra år nu).
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

TiborBlomhall skrev:
Bild
80TB???!!!
Vad ska man så mycket till?

Har du stor släkt med lite dålig namnfantasi?
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

danni skrev:
Det finns sammanhang där TB är en för liten enhet för det ens användas, så att någon köper 80 TB förvånar mig inte det minsta.

Fast om det är för rent privat bruk är det rätt mycket :) Mitt NAS hemma har 4x3 TB och även om jag är lite sugen på att uppgradera har jag faktiskt fortfarande inte fyllt allt på de är jag haft det (tror det är fyra år nu).
Jag har nog bara 2x3 för tillfälligt + en extra på 3 TB för extra lokal backup.
Hade större lösning tidigare som pajade, men insåg att det mesta jag hade på den var skit, så kändes inte så lönt att köpa så stor igen.
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Referralkod: ts.la/tibor72449

Inlägg av TiborBlomhall »

Som van utvecklare av inbyggnadssystem (som oftast har kronisk minnes- och processorkraftsbrist) har jag använt 270 GB av min laptops hårddisk på 500 GB... och that's it. Jag har aldrig ens övervägt nån extra hårddisk ;)
Surfaren
elbilist

Inlägg av Surfaren »

Jag försöker klura ut hur detta relaterar till trådämnet. Handlar det om att använda korrekta märketiketter på sina diskar när man laddar dem fulla med data? :) ;)
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Surfaren skrev:
Jag försöker klura ut hur detta relaterar till trådämnet. Handlar det om att använda korrekta märketiketter på sina diskar när man laddar dem fulla med data? :) ;)
Jag läste titeln som "Laddningsdiskett"...
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Alx
Teslaägare

Inlägg av Alx »

Jag brukar inte ladda någon annanstans än hemma samt SuC ibland, tex mall of scandinavia, täby c, kista c mm undviker jag att ladda då någon stackare med plug in hybrid har mer nytta av laddningen än vad jag har!
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

TiborBlomhall skrev:
kronisk minnes- och processorkraftsbrist

E det därför ni körde fel på Öresund Electric car rally. :lol:
Skriv svar