Model 3 vs Model s

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
DrMabuse
Teslaägare

Model 3 vs Model s

Inlägg av DrMabuse »

Jag hade en Model S 75D som lånebil då jag hade min Model 3 LR inne på lite småfix.
Lite intryck:
Model S: tystare och större, framförallt bagaget var större och lättare att lasta med halvkombilucka. Men kupén kändes helt klart lite gammaldags.
Model 3: bra mycket modernare och luftigare i kupén trots att den är lite mindre. Upplevde att jag hade bättre överblick i vindrutan.

Summa summarum: skönt att få sätta sig i TM3 igen. Kan dock tänka mig att refreshen av Model S blir ett stort lyft.
Användarvisningsbild
pefreli
Teslaägare

Re: Model 3 vs Model s

Inlägg av pefreli »

DrMabuse skrev:
Jag hade en Model S 75D som lånebil då jag hade min Model 3 LR inne på lite småfix.
Lite intryck:
Model S: tystare och större, framförallt bagaget var större och lättare att lasta med halvkombilucka. Men kupén kändes helt klart lite gammaldags.
Model 3: bra mycket modernare och luftigare i kupén trots att den är lite mindre. Upplevde att jag hade bättre överblick i vindrutan.

Summa summarum: skönt att få sätta sig i TM3 igen. Kan dock tänka mig att refreshen av Model S blir ett stort lyft.
Jag väljer Model 3 före S framförallt för att jag inte behöver en gigantisk bil och värderar körglädje högt.
TM3 P svart/svart -24
TM3 P vit/vit -23, såld
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld

14,6 kWp
Skriv svar