Det var nog med glimten i ögat... Alla som hänger här vet att många inte gillar allt med Tesla...blir tydligt om man läser trådarna. [/quote]ReNewAble skrev:Det finns en hel del personer på detta forum som kan se bristerna hos Tesla, så det där är ordentligt överdrivet, trots smileyn.backe skrev:ReNewAble skrev:Tycker att det låter mest som en sådan där undersökning där man räknar tills man kommer fram till det resultat som man redan från början ville komma fram till. I det här fallet att MB’n är den bästa bilen Ungefär som när man räknar på att vindkraft . .. . .
Till skillnad från det här forumet då där ingen nånsin har svårt att acceptera att en bil är bättre än Tesla på nånting.
Skillnaden här var att det inte kända tillkortakommanden som t.ex. byggkvalitet som angreps utan Teslas (tidigare?) paradgren. Tesla hade ett bra försprång men konkurrenterna äter sig ikapp och vissa kommer tydligen om, Tesla hade en god chans att hålla försprånget, istället är det konkurrenterna som kommer ikapp. Snart består Teslas försprång (endast) i laddnätverket.[/quote]
OK, så du tycker att om någon presenterar en bil som startar i pris på drygt en miljon och knappt kommer förbi en bil som nästan kostar hälften innebär att de har raderat ut Teslas försprång....hmmmm[/quote]
Kostar en Model S hälften av en EQS? För det blir rejält skevt om du jämför en Model 3 med en EQS.[/quote]
Har du läst testet? Det struntar i fordonsklass utan fokuserar på effektivitet vid långkörning (fast med fiktiva siffror för EQS). Varför skulle det då bli skevt? Testet jämför ju med Model 3.[/quote]
Ok, men då är id3 jämförbar med en Model 3 trots lägre pris, så då är försprånget ändå raderat.