Vad skulle Berlinfabriken ha med S och X att göra? De tillverkas i USA.kingstreet skrev:https://www.di.se/live/teslas-fabrik-i- ... terligare/
Vad tror ni? ingen model s innan 2022 i Sverige va?
{gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021
Moderator: Redaktion
- OfarligTesla
- Teslaägare
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
-
OfarligTesla skrev:Vad skulle Berlinfabriken ha med S och X att göra? De tillverkas i USA.kingstreet skrev:https://www.di.se/live/teslas-fabrik-i- ... terligare/
Vad tror ni? ingen model s innan 2022 i Sverige va?
hej "ofarligTesla". Du verkar ha vaknat fel sida. Ger det dock ett försök till: Vad tror du? får vi se någon model S i Sverige innan 2022? Det står leverans q1 2022 nu på sajten och i USA har man inte rullat ut någon bil än.
- OfarligTesla
- Teslaägare
Varför länkar du till en helt orelaterad artikel i så fall? Och jag har inte vaknat på fel sida, det är dock brukligt att man länkar till vettig information om man skall länka något.kingstreet skrev:
hej "ofarligTesla". Du verkar ha vaknat fel sida. Ger det dock ett försök till: Vad tror du? får vi se någon model S i Sverige innan 2022? Det står leverans q1 2022 nu på sajten och i USA har man inte rullat ut någon bil än.
Som läget är nu vet vi ingenting, kan komma i Q3/Q4 eller inte.
Vad hade det med vakna på fel sida att göra? Det var väl en ganska relevant fråga?kingstreet skrev:hej "ofarligTesla". Du verkar ha vaknat fel sida. Ger det dock ett försök till: Vad tror du? får vi se någon model S i Sverige innan 2022? Det står leverans q1 2022 nu på sajten och i USA har man inte rullat ut någon bil än.OfarligTesla skrev:Vad skulle Berlinfabriken ha med S och X att göra? De tillverkas i USA.
-
okej, bortse från länken då
Vad tror ni? får vi se någon model S levereras i Sverige innan 2022?

kingstreet skrev:okej, bortse från länken då![]()
![]()
Nej
Model Y LR
Model S 100D -18
Det tror inte jag heller. Leveranserna är åtminstone 4 månader försenade i USA, vilket placerar oss vid årsskiftet åtminstone.
(Såld) M3P - Röd - vita säten
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag
(Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag
(Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
- Credde
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/christian81643
Tror tyvärr inte det heller.kingstreet skrev:okej, bortse från länken då![]()
![]()
Model Y Performance (Dec/2023)
2016 Model S P90D Ludicrous
Gällande ANC så sitter det tydligen ett sådant system från BOSE i nya EQS.
Teslas är också från BOSE vad jag förstod, dvs om Mercedes kör samma system lär det knappast vara, som någon så putslustigt beskrev det, något "Elon själv fantiserat ihop".
Teslas är också från BOSE vad jag förstod, dvs om Mercedes kör samma system lär det knappast vara, som någon så putslustigt beskrev det, något "Elon själv fantiserat ihop".
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Vill ha min plaid + 

Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Model x plaid blå med vit inredning

Har dom det ute i kupén? Minns att Lexus experimenterade med det en gång men då tror jag det var inne i avgassystemet. Man kan ju tänka sig att störa bort stomljudsvibrationer med tekniken. Eller i hålrum i karossen.taliz skrev:Gällande ANC så sitter det tydligen ett sådant system från BOSE i nya EQS.
Det var jag som spekulerade i det. Tycker det känns rimligt tills jag ser nåt annat eftersom han fortfarande inte fixat så min bil kan torka rutan automatiskt när det regnar, något som funkade perfekt på min model x januari 2017.taliz skrev:Gällande ANC så sitter det tydligen ett sådant system från BOSE i nya EQS.
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Du har väl HW3 i din? Funkade utmärkt på min M3P, faktiskt bättre än på Zoen jag körde efteråt som ju ska ha "riktig" regnsensor.Remuz skrev:Det var jag som spekulerade i det. Tycker det känns rimligt tills jag ser nåt annat eftersom han fortfarande inte fixat så min bil kan torka rutan automatiskt när det regnar, något som funkade perfekt på min model x januari 2017.taliz skrev:Gällande ANC så sitter det tydligen ett sådant system från BOSE i nya EQS.
Men kanske är ngt fel på din bil, och Zoen...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Längre räckvidd, film från fabrik, FSD 9 och V11 mjukvara
och luftkvalitetssensor på gång.
och luftkvalitetssensor på gång.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
- OfarligTesla
- Teslaägare
Ja jag har ju hela tiden trott på att de kommer skriva upp räckvidden en hel del. Tror de har kvar typ samma batterikapacitet men de har ju effektiviserat en hel del så tror på en WLTP för LR på iaf 720 km.
- Credde
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/christian81643
Bra det är en prototyp för panel gaps vid fronten ser inte bra ut! Lite tråkigt, att man inte ser någon skillnad på exteriören men det har snackats mycket om tidigare. Interiören ser spännande ut (förutom yoke ratten - men det är my opinion).Zalman3 skrev:
Model Y Performance (Dec/2023)
2016 Model S P90D Ludicrous
Kanske är det fel på min bil, men dagtid vid normalt ljus ch normalt regn så funkar det bra. I mörker, snö etc funkar det inte.taliz skrev:Du har väl HW3 i din? Funkade utmärkt på min M3P, faktiskt bättre än på Zoen jag körde efteråt som ju ska ha "riktig" regnsensor.Remuz skrev:Det var jag som spekulerade i det. Tycker det känns rimligt tills jag ser nåt annat eftersom han fortfarande inte fixat så min bil kan torka rutan automatiskt när det regnar, något som funkade perfekt på min model x januari 2017.taliz skrev:Gällande ANC så sitter det tydligen ett sådant system från BOSE i nya EQS.
Men kanske är ngt fel på din bil, och Zoen...
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
Funderar på att avbeställa eller om man kan skjuta upp beställningen till det blir en ny exteriör
2012,2017,2022
Nästan så 2012 är snyggast
2012,2017,2022

3P 2019 / $ Pläd 2023 / YP 2024 / Juniper AWD 2026 / SigenStor 14,8kWp 24kWh
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
2023?
3P 2019 / $ Pläd 2023 / YP 2024 / Juniper AWD 2026 / SigenStor 14,8kWp 24kWh
-
Nu orkar jag inte leta upp källan, men är 99% på att det där är en flera år gammal bild av någon 'Photoshop-artist'. Ser väl inte helt tokig ut, men personligen tror jag Renault har lagt beslag på den strålkastardesignen...Tellus skrev:2023?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Såg produktionsbilen nånsin ut sådär som din 2012:a visar?Tellus skrev:Funderar på att avbeställa eller om man kan skjuta upp beställningen till det blir en ny exteriör
2012,2017,2022
Den såg väl ut så här?

Senast redigerad av MWall, redigerad totalt 1 gånger.
-
Nej.MWall skrev:Såg produktionsbilen nånsin ut sådär som din 2012:a visar? /...Tellus skrev:Funderar på att avbeställa eller om man kan skjuta upp beställningen till det blir en ny exteriör
2012,2017,2022
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Får se om det blir några bilar av årsmodell 2021 i Europa av model S/X... Skulle ge S 50/50% chans och X max 25% att den kommer hit i år...
Hoppas de får ordning på torpet snart, att lansera i början av året och fortfarande inte ha en aning om när de faktiskt kanske kommer är ju totalt kass.
Glad jag inte tryckte på knappen, men ledsen att jag behöver vänta typ ett år innan man kan göra det om man vill.
Hoppas de får ordning på torpet snart, att lansera i början av året och fortfarande inte ha en aning om när de faktiskt kanske kommer är ju totalt kass.
Glad jag inte tryckte på knappen, men ledsen att jag behöver vänta typ ett år innan man kan göra det om man vill.
Model S P90DL+ (2015) Såld 2024
Model 3 LR (2021) (såld 2025)
BMW iX xDrive50 (2024)
Kia EV3 (2025)
Model 3 LR (2021) (såld 2025)
BMW iX xDrive50 (2024)
Kia EV3 (2025)
Vi har stängt fabriken 2 veckor i januari för "uppdateringar".
Det är maj nu!!!
Det är maj nu!!!