Som du förhoppningsvis nu förstått så var poängen att din laddsession vid något okänt datum tidigare inte säger något om ifall det finns problem nu. Du hade lika gärna kunnat säga att du laddade bilen hos Ionity i Spanien i somras och där gick det snabbt, för det hade gett ungefär lika mycket fakta kring huruvida SuC Borlänge hade problem nu.
Sen att du byggde halmgubbar och försökte tillskriva Kriper saker han inte sagt är ju bara trist.
Vilken trist ton på forumet, men mycket personagrep och annat meningslöst.
För att försöka få slut på onödiga meta-diskussioner, och styra diskussionen mer on-topic så själv tycker jag Tesla bygger på bra med SuC, och kanon att V3 kommer på de flesta nya stationer. Fungerar grymt bra vid rätt förhållanden (som jag tolkade var det brooklyn snällt försökte påpeka innan alla hoppade på honom). För att få optimal effekt så måste man förvärmt batterierna ordentligt, och sedan måste man vara medveten om att den maximala effekten (speciellt för den här typen av Teslabatterier) är vid början med relativt låg SoC.
Själv tycker jag det är grymt trevligt med V3! I början så får man, när man som mest behöver det, tryckt i en enormt massa km/minut i batterierna.
Som du förhoppningsvis nu förstått så var poängen att din laddsession vid något okänt datum tidigare inte säger något om ifall det finns problem nu. Du hade lika gärna kunnat säga att du laddade bilen hos Ionity i Spanien i somras och där gick det snabbt, för det hade gett ungefär lika mycket fakta kring huruvida SuC Borlänge hade problem nu.
Sen att du byggde halmgubbar och försökte tillskriva Kriper saker han inte sagt är ju bara trist.
Jag blev påhoppad för att jag påpekade att så låg effekt på V3 knappast ligger i själva laddaren utan i att batteriet vid tillfället var för kallt. Även en V2 ger högre effekt om batteriet är varmt. Eftersom det är en av de vanligaste frågorna och med den vanligaste lösningen är det ju rimligt att börja där.
Överraskande otrevlig ton stundvis på detta forum faktiskt.
Jag blev påhoppad för att jag påpekade att så låg effekt på V3 knappast ligger i själva laddaren utan i att batteriet vid tillfället var för kallt. Även en V2 ger högre effekt om batteriet är varmt. Eftersom det är en av de vanligaste frågorna och med den vanligaste lösningen är det ju rimligt att börja där.
Överraskande otrevlig ton stundvis på detta forum faktiskt.
Du sa ju att det var kallt batteri för att du laddat snabbare någon helt annanstanns, det är ju inget konstigt att anmärka på.
Och ja du har haft väldigt otrevlig ton i denna tråden det håller jag med om.
Jag blev påhoppad för att jag påpekade att så låg effekt på V3 knappast ligger i själva laddaren utan i att batteriet vid tillfället var för kallt. Även en V2 ger högre effekt om batteriet är varmt. Eftersom det är en av de vanligaste frågorna och med den vanligaste lösningen är det ju rimligt att börja där.
Överraskande otrevlig ton stundvis på detta forum faktiskt.
Du sa ju att det var kallt batteri för att du laddat snabbare någon helt annanstanns, det är ju inget konstigt att anmärka på.
Och ja du har haft väldigt otrevlig ton i denna tråden det håller jag med om.
Var där igår påväg hem från Romme. Verkar vara en mycket populär supercharger! Det var aldrig helt fullt, men ett tag var det nog bara 2 platser lediga. Antagligen inte konstigt då ganska många nog gör ungefär samma resa som jag själv "hemåt till Stockholm" sen eftermiddag en söndag. Sen blev det att lägga sig i kö bakom alla Stockholmare!
Burger King har ju för övrigt helrätt läge här, perfekt att tajma med middag till laddningen. Undrar om de ser en ökad försäljning sen Telsa kom på plats?
Verkar som om Teslaägare i allmänhet inte bryr sig särskilt mycket om miljön.
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD som nu passerat 15000 mil utan problem.
Verkar som om Teslaägare i allmänhet inte bryr sig särskilt mycket om miljön.
Ja. Mycket tråkigt. Har sett liknande på SuC i Ulricehamn och Kristinehamn. I Kristinehamn var SuC området även tillhåll för EPA/A-traktorer. Här var det uppenbart att en del av dessa slängde sitt McD- skräp på SuC området. Det säger dock inte att det även finns teslaägare som dumpar skräp. Det flesta sköter sig nog väl, men vissa tydligen tråkigt nog inte.
TMY LR AWD 19” Black, 2024, 7000 km
TM3 LR AWD 19” Black, 2019, 242000 km
Det är helt klart Tesla-förare som skitar ned på SuC här och var, men även "fossilmotorburen ungdom" som verkar tycka att det är helfestligt att åka till Superchargers och dumpa skräp.
I Norrköping tror jag t.ex. jag har råkat ut för det nästan varje gång jag har laddat där, men även på andra ställen verkar det förekomma, t.ex. Markaryd.
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Verkar som om Teslaägare i allmänhet inte bryr sig särskilt mycket om miljön.
Nu vet man ju inte om det blåst iväg, men oavsett så stör jag mig extremt på människor som har sådant småpsykopatiskt beteende att de totalt skiter i andra och bara kastar ut sitt skräp. Så länge de slipper ha skräpet i sin egna bil (eller hand, för de som promenerar) så skiter de totalt i omgivningen och alla andra.
Extremt trist att se, oavsett om det är Teslaägare eller inte som slängt det.
Extremt trist att se, oavsett om det är Teslaägare eller inte som slängt det.
Precis. Men du kan vara säker på att det var en Teslaägare som slängde det i soptunnan, 20 meter bort.
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD som nu passerat 15000 mil utan problem.