
https://fu-regnr.transportstyrelsen.se/ ... nnatFordon
Moderator: Redaktion
Tack!TeslaRoq skrev:
Hemsidan car.info ska visa det så fort den är reggad. Så dyker den inte upp där är den förmodligen inte färdig att komma ut ur garderoben än. Men tids nog!linkopia013 skrev:Tack!TeslaRoq skrev:
Nu ska jag bara invänta att jag lyckas hitta mitt reg-nr.
har VIN-nr, men fortfarande inte hittat någon sida som matchar det med ett reg-nr
När bilen anlände till Zebrugge så tog det 1 1/2 vecka tills jag fick min.Lophornis skrev:Vad är tids ramen från att båten anlöpte Zeebrugge till att bilen finns i Göteborg?
Nån skrev tidigare i tråden att tiden mellan Zeebrugge och Malmö var 16 dagar våren 2020. Borde väl fortsatt vara något liknande (transporten till GBG borde väl knappast kunna kosta mer än en dag extra ink stopp?)?Lophornis skrev:Vad är tids ramen från att båten anlöpte Zeebrugge till att bilen finns i Göteborg?
Du råkar inte kunna kika vad för förbrukning enligt WLTP de har reggat? Försöker reda ut hur de gjort med batteriet osv i registreringarna.TeslaRoq skrev:Fick träff med mitt VIN idag och kunde se mitt reg nummer. Tittade på Transportstyrelsen och där står det 640 km WLTP.
Hur säker vågar man känna sig på att man har nya batteriet då? Någon som har exempel på en tidigare 2021:a som man kan se vad det står för range enligt Transportstyrelsen?
Sidospår är att de uppger räckvidd i stad till 779 km (!). Har sett tester när de kör en 2021:a i 70 mph 310 miles (nästan 50 mil) men har ännu inte sett en video där någon kör i typ 30 kmh och ser hur långt man kommer haha.
147Wh/km står det på min som har 640km på transportstyrelsens sida.OfarligTesla skrev:Du råkar inte kunna kika vad för förbrukning enligt WLTP de har reggat? Försöker reda ut hur de gjort med batteriet osv i registreringarna.
Tackar, försöker bli klok på varför de reggar WLTP som 640 km men presenterar det som 614 km på hemsidan…Fingk skrev:147Wh/km står det på min som har 640km på transportstyrelsens sida.OfarligTesla skrev:Du råkar inte kunna kika vad för förbrukning enligt WLTP de har reggat? Försöker reda ut hur de gjort med batteriet osv i registreringarna.
Om jag har förstått rätt så har i princip alla bilar detta kvartalet det nya batteriet och inredningen.larsos skrev:Har 11/5 beställt och matchat en LR Midnight Silver med dragkrok och 18". Preliminär leverans i mitten av juni.
Det VIN jag hittar i källkoden visar att den är USA-producerad, innebär äldre batteriet och inredningen? Är alla med dragkrok som kan leveras nu, USA-producerade och av äldre snitt?
LR som sålts i Europa har väl aldrig varit tillverkad någon annanstans än i USA? Bara SR som kommer från Kina.larsos skrev:Har 11/5 beställt och matchat en LR Midnight Silver med dragkrok och 18". Preliminär leverans i mitten av juni.
Det VIN jag hittar i källkoden visar att den är USA-producerad, innebär äldre batteriet och inredningen? Är alla med dragkrok som kan leveras nu, USA-producerade och av äldre snitt?
Ska man vara petig, så är det väl så att det finns några LR i UK, och kanske Tyskland, som kommer från Kina.flipmac skrev:LR som sålts i Europa har väl aldrig varit tillverkad någon annanstans än i USA? Bara SR som kommer från Kina.larsos skrev:Har 11/5 beställt och matchat en LR Midnight Silver med dragkrok och 18". Preliminär leverans i mitten av juni.
Det VIN jag hittar i källkoden visar att den är USA-producerad, innebär äldre batteriet och inredningen? Är alla med dragkrok som kan leveras nu, USA-producerade och av äldre snitt?
Om du går in på den här lagerbilen som är under leverans https://www.tesla.com/sv_SE/new/LRW3212 ... edirect=no Så ser du i adressen att den börjar på LRW, det betyder att den är tillverkad i Kina.seafarer skrev:Kommande leverans från SR+ Är från Kina? Nån indikation om det är CATL batteriet då? Där är det klar fördel att kunna ladda 100%, nackdelen har väl varit laddhastigheten som varit relativt lågt som jag förstått det.
Jo, Tesla har ju hamnat i onåd hos CCP nu. Då de saboterar deras försäljning internt i Kina så måste de kanske öka exporten för att avsätta produktionen.seafarer skrev:Intressant att en till sändning med SR+ kommer från Kina. Då är den stora frågan vilket batteri dessa har.
Min beställda SR+ har VIN med sjunde tecknet "F", det ska enligt bland annat https://nextmove.de/model-3-with-lfp-ce ... nter-test/ betyda den batterityp som går att ladda till 100%.seafarer skrev:Intressant att en till sändning med SR+ kommer från Kina. Då är den stora frågan vilket batteri dessa har.
Jag var runt 1h för tidig, inga problem. Med tanke på hur det ser ut där så har jag svårt att tänka mig att det skulle vara några problem så länge bilen är på plats. Du går till en disk, skriver under, får nyckel och så säger de lycka till och du får gå ut och hämta bilen.SNY skrev:Ny här. Jag tänkte bara kolla. Jag ska hämta upp min M3 nu på fredag. Vid Trosta Park. Har fått en tid jag inte kan nu - har ngn erfarenhet av att komma två timmar för sent!? Eller ska man meddela det? Hittar ju inget nummer till Tesla å ringa för att boka om.
Har du tillgång till appen så kan du kanske skapa ett serviceärende och meddela där?SNY skrev:Ny här. Jag tänkte bara kolla. Jag ska hämta upp min M3 nu på fredag. Vid Trosta Park. Har fått en tid jag inte kan nu - har ngn erfarenhet av att komma två timmar för sent!? Eller ska man meddela det? Hittar ju inget nummer till Tesla å ringa för att boka om.
Beställde en SR+ i måndags (10/5) och VIN är LRW och har "F" för batterityp även på den, troligtvis samma skeppning?Dinsdale skrev:Min beställda SR+ har VIN med sjunde tecknet "F", det ska enligt bland annat https://nextmove.de/model-3-with-lfp-ce ... nter-test/ betyda den batterityp som går att ladda till 100%.seafarer skrev:Intressant att en till sändning med SR+ kommer från Kina. Då är den stora frågan vilket batteri dessa har.
Svarar mig själv för framtida trådläsare! Läste vidare här i lite äldre trådar, och jag gick från lite ångest över att jag skulle få en M3 MiC till att vara rent av glad att det blir en MiC och inte MiA. Bättre byggkvalitet och tåligare batterier (i den bemärkelsen att de klarar att just laddas till 100% oftare utan att ta skada), dessutom med uppdateringen som kom i mars så är snabbladdningen där den ska vara. Så nu bara längtar jag till den kommer, prel v25!marcusw skrev:Beställde en SR+ i måndags (10/5) och VIN är LRW och har "F" för batterityp även på den, troligtvis samma skeppning?Dinsdale skrev:Min beställda SR+ har VIN med sjunde tecknet "F", det ska enligt bland annat https://nextmove.de/model-3-with-lfp-ce ... nter-test/ betyda den batterityp som går att ladda till 100%.seafarer skrev:Intressant att en till sändning med SR+ kommer från Kina. Då är den stora frågan vilket batteri dessa har.
Läste artikeln du länkade till, ser ju halvroligt ut med de den nya batteri-typen! Förhoppningsvis fixas mycket med mjukvaran, då det stora "problemet" verkar vara den platta spänningskurvan med ordentlig topp mot fulladdat och dal när det börjar ta slut.
Men jag missade var de nämner att det går att ladda till 100%, eller menade du att det INTE går att ladda till 100%?