Version 2.9.12

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Surfaren
elbilist

Version 2.9.12

Inlägg av Surfaren »

Min bil installerade 2.9.12 inatt (om jag inte minns fel på sista siffran). Jag hittar ingen info om denna uppdatering någonstans... Nån annan som fått den än och luskat ut vad som ändrats? Om det inte bara är osynliga saker dvs...
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Kontakt:

Version 2.9.12

Inlägg av Herr X »

Jag fick den i natt. Hittade en grej - nu avbryts inte laddningen längre när man dubbelklickar på nyckelns tak.
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
Mistafrizz
Teslaägare

Re: Version 2.9.12

Inlägg av Mistafrizz »

Herr X skrev:
Jag fick den i natt. Hittade en grej - nu avbryts inte laddningen längre när man dubbelklickar på nyckelns tak.
Det är ju bra och efterlängtat - men min UMC kabel har börjat strula istället, laddningen avbryts om jag ens får igång den. För att sedan fungera normalt en laddning.
Något som någon annan upplevt?
Model X 90d (uttagen december 2016) - allt utom det berömda draget.

2015 Nissan Leaf Tekna
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

Herr X skrev:
Sånt a hör funktioner hade varit bra om hade kunnat aktivera eller stänga av i inställningarna.
Jag tycker denna funktion är helt ok när jag kör med typ 2-kabel. Enklare än att hålla knappen inne.
Användarvisningsbild
Lembritt
Teslaägare

Inlägg av Lembritt »

Mistafrizz skrev:
Herr X skrev:
Det är ju bra och efterlängtat - men min UMC kabel har börjat strula istället, laddningen avbryts om jag ens får igång den. För att sedan fungera normalt en laddning.
Något som någon annan upplevt?
Japp, hade så i ett par veckor. Åkte till Tesla och fick en ny kabel. Om bilen svartnar när du sätter i kabeln och dosan lyser grönt, testa att ta ur kabeln ur bilen och rotera den ett varv och sätt i den igen.
2015 02 - 2019 03: S60 Vit | SÅLD
2019 03 - 2021 01: M3 LR AWD | SÅLD |
2021 01: M3 LR AWD | Pärlvit Multi-Coat | 19" Sport-fälgar | Helsvart interiör | Dragkrok |
Skriv svar