Nu börjar jag fan tröttna.
Moderator: Redaktion
Re: Nu börjar jag fan tröttna.
Ja det verkar som att kabeln är paj.
Ska bli spännande att se vad som går sönder nästa vecka.
Ska bli spännande att se vad som går sönder nästa vecka.
- lator
- Teslaägare
- Inlägg: 4193
- Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
- Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.
Re: Nu börjar jag fan tröttna.
Du måste börja tänka positivt så att bilen känner sig välkommen hos dig. Negativa tankar påverkar den i fel riktning.
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
Re: Nu börjar jag fan tröttna.
Haha! Ja men tror inte ens det hjälper.
Blir att byta ut den här bilen snarast.
Kan man få 700k för en Model S 85kwh
Med autopilot? Och 2800 mil, vinter paket, grå metallic. Ljust skinn och panorama.
Blir att byta ut den här bilen snarast.
Kan man få 700k för en Model S 85kwh
Med autopilot? Och 2800 mil, vinter paket, grå metallic. Ljust skinn och panorama.
- lator
- Teslaägare
- Inlägg: 4193
- Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
- Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.
Re: Nu börjar jag fan tröttna.
Knappast att du får 700´ för en bil som aldrig funkar...
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
Re: Nu börjar jag fan tröttna.
Hur går det? Får du någon laddning? Jag lider med dig, var själv frustrerad när min kabel strejkade.
2015 02 - 2019 03: S60 Vit | SÅLD
2019 03 - 2021 01: M3 LR AWD | SÅLD |
2021 01: M3 LR AWD | Pärlvit Multi-Coat | 19" Sport-fälgar | Helsvart interiör | Dragkrok |
2019 03 - 2021 01: M3 LR AWD | SÅLD |
2021 01: M3 LR AWD | Pärlvit Multi-Coat | 19" Sport-fälgar | Helsvart interiör | Dragkrok |
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Inlägg: 5464
- Blev medlem: 13 sep 2015 20:47
Re: Nu börjar jag fan tröttna.
En S 85 med lösa backspeglar, läckande panorama, trasig laddsladd och tomt batteri.Rich-hard skrev:Haha! Ja men tror inte ens det hjälper.
Blir att byta ut den här bilen snarast.
Kan man få 700k för en Model S 85kwh
Med autopilot? Och 2800 mil, vinter paket, grå metallic. Ljust skinn och panorama.
Du garanterar även att det tillkommer nya fel nästa vecka
Ska vi säga 500k jämt?
Cash på ditt konto imorgon!
Model Y P
Model S P
Model S P
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19603
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Nu börjar jag fan tröttna.
Hämta min bil sista Mars och laddkabeln strulade redan från början, hade flera kontakter (haha) med TESLA och det tog 3 månader innan dom bytte kabeln när jag åkte dit, dom vägrade
att skicka en. Den dog ofta och man fick absolut inte avbryta laddningen (typ man åker iväg på lunch) för då vägrade den starta igen. Testade också flera olika uttag och platser utan skillnad.
Hade även problem med kraftiga vibrationer vid ca 130km/h och grymt ostabil på vägen (betedde sig ungefär som det blåste kraftigt fast det var vindstilla osv), detta problem bråkade jag med TESLA
om från andra dagan jag ägde bilen och efter fyra besök (med förlorad fakturering varje gång, jag har typ 25 mil dit lixom) kollade dom i Tisdags hjulvinklarna, vilket jag KRÄVT dom göra sedan
i Augusti och då försvann alla dom problemen direkt...
Bilen är totalt kontaktlös ofta (har "Always connected" ibockad osv) och vid några tillfällen har den varit helt död när jag ska iväg, senast fick jag ringa från bilen och efter flera "fulknep" startade den, tror
ni att TESLA kunnat hitta/laga felet??? NIX! (dom försökte i Tisdags när dom höll på med hjulvinklarna osv)
Handtaget på förarplatsen strulade för mig också, bytt hela skiten i Tisdags också...
Datorn som styr stora skärmen mm har krånglat flera ggr, tom startat om medans jag kört och allt blir svart, gissa om man får en hjärtattack då?! Detta verkar dock blivit bättre efter 7.0.
Ja såklart oxå, huven ser ut som kyss-mig-i-arslet, precis som på dom allra flesta, EFTER att dom "justerat" den, man får lätt in ett finger i luftintaget, ursäkta glipan kanske man ska kalla det...
"klonk"-ljud ungefär som tvärslut krängningshämmare kan dom inte ens fixa för dom vet inte vad det kommer ifrån.
Ne, håller med, en totalt jävla värdelös kvalitet! Och då är min byggd ganska sent, så inte fan har dom "rättat till" dom "flesta" kända problemen!
Imma i baklysen och typ 10 andra fel orkar jag inte ens räkna upp, men håller med om att dom är verkligen trevliga på TCS iaf (i Väsby iaf)...
att skicka en. Den dog ofta och man fick absolut inte avbryta laddningen (typ man åker iväg på lunch) för då vägrade den starta igen. Testade också flera olika uttag och platser utan skillnad.
Hade även problem med kraftiga vibrationer vid ca 130km/h och grymt ostabil på vägen (betedde sig ungefär som det blåste kraftigt fast det var vindstilla osv), detta problem bråkade jag med TESLA
om från andra dagan jag ägde bilen och efter fyra besök (med förlorad fakturering varje gång, jag har typ 25 mil dit lixom) kollade dom i Tisdags hjulvinklarna, vilket jag KRÄVT dom göra sedan
i Augusti och då försvann alla dom problemen direkt...
Bilen är totalt kontaktlös ofta (har "Always connected" ibockad osv) och vid några tillfällen har den varit helt död när jag ska iväg, senast fick jag ringa från bilen och efter flera "fulknep" startade den, tror
ni att TESLA kunnat hitta/laga felet??? NIX! (dom försökte i Tisdags när dom höll på med hjulvinklarna osv)
Handtaget på förarplatsen strulade för mig också, bytt hela skiten i Tisdags också...
Datorn som styr stora skärmen mm har krånglat flera ggr, tom startat om medans jag kört och allt blir svart, gissa om man får en hjärtattack då?! Detta verkar dock blivit bättre efter 7.0.
Ja såklart oxå, huven ser ut som kyss-mig-i-arslet, precis som på dom allra flesta, EFTER att dom "justerat" den, man får lätt in ett finger i luftintaget, ursäkta glipan kanske man ska kalla det...
"klonk"-ljud ungefär som tvärslut krängningshämmare kan dom inte ens fixa för dom vet inte vad det kommer ifrån.
Ne, håller med, en totalt jävla värdelös kvalitet! Och då är min byggd ganska sent, så inte fan har dom "rättat till" dom "flesta" kända problemen!
Imma i baklysen och typ 10 andra fel orkar jag inte ens räkna upp, men håller med om att dom är verkligen trevliga på TCS iaf (i Väsby iaf)...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
-
- Teslaägare
- Inlägg: 764
- Blev medlem: 03 jul 2014 09:41
- Ort: Skokloster
Re: Nu börjar jag fan tröttna.
Inte för att det hjälper er med måndagsex men jag har kört 3300 mil med min och det värsta som hänt mig var att spolarvätskan tog slut efter 3000 mil. Har inte satt min fot hos servicecentret eller ringt Tesla en enda gång.
Skickat från min LG-H815 via Tapatalk
Skickat från min LG-H815 via Tapatalk
_____________________________
Midnight Silver Model 3 LR AWD
Obsidian Black Model X 75D
Multicoat Red Model S 85D
Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
Midnight Silver Model 3 LR AWD
Obsidian Black Model X 75D
Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
Re: Nu börjar jag fan tröttna.
härligt att höra! Man blir lite orolig annarskanylbullen skrev:Inte för att det hjälper er med måndagsex men jag har kört 3300 mil med min och det värsta som hänt mig var att spolarvätskan tog slut efter 3000 mil. Har inte satt min fot hos servicecentret eller ringt Tesla en enda gång.
Skickat från min LG-H815 via Tapatalk
Titanium 85D, svarta NG, svart alcantara,pano tak, matt abachi, autopilot,air suspension
Leverans Feb 2016
Leverans Feb 2016
Re: Nu börjar jag fan tröttna.
Va fasen? Trodde inte ens det fanns sånna Teslor. Grattis!!kanylbullen skrev:Inte för att det hjälper er med måndagsex men jag har kört 3300 mil med min och det värsta som hänt mig var att spolarvätskan tog slut efter 3000 mil. Har inte satt min fot hos servicecentret eller ringt Tesla en enda gång.
Skickat från min LG-H815 via Tapatalk
Re: Nu börjar jag fan tröttna.
Hoppas det är sällsynt med såna teslor,
har kört 2000 mil sen juni och faktiskt inget fel, trodde jag hade problem med obalans, men det visade sig vara skit i fälgarna.
Har 50mil till närmaste svenska service-center och 30 till norsk så det är nog bäst att bilen sköter sig under nåt år framåt (tills det blir närmare).
har kört 2000 mil sen juni och faktiskt inget fel, trodde jag hade problem med obalans, men det visade sig vara skit i fälgarna.
Har 50mil till närmaste svenska service-center och 30 till norsk så det är nog bäst att bilen sköter sig under nåt år framåt (tills det blir närmare).
- SR-71-BlackBird
- Teslaägare
- Inlägg: 1499
- Blev medlem: 30 jul 2014 07:07
- Ort: Björklinge
Re: Nu börjar jag fan tröttna.
Inne på min andra, inga som helst problem!
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Re: Nu börjar jag fan tröttna.
Min S85 pano, luftfjädring, 3000 mil sedan midsommar har inte krånglat mer än laddlucka men jag tror vänster hjullager fram är påväg att ge upp tyvärr. Umc ligger ute i regnet jämt.
Tråkigt att höra att era bilar krånglar så mycket
Tråkigt att höra att era bilar krånglar så mycket
Re: Nu börjar jag fan tröttna.
Fick igång laddningen igen i går kväll. Sladden måste ligga på ett speciellt vis, annars funkar den inte. Vågar inte röra den igen, får åka förbi Tesla igen på måndag, tredje gången på 4 veckor.
Re: Nu börjar jag fan tröttna.
Lider verkligen med dig. Jag hade en liknande situation med min förra bil, BMW 3 serie. Efter två veckor var det dags för första verkstadsbesöket, detta följdes sedan av 13 verkstadsbesök under de 4 år jag hade bilen.Rich-hard skrev:Fick igång laddningen igen i går kväll. Sladden måste ligga på ett speciellt vis, annars funkar den inte. Vågar inte röra den igen, får åka förbi Tesla igen på måndag, tredje gången på 4 veckor.
Dessa innefattade 3 motorras, 2 katalysatorer, 4 skiften av alla 6 tändspolar, ett par lambdasonder, två uttag för dragkroken mm.
Under dessa 14 verkstadsbesök fick jag lånebil 1 gång och ett "ursäkta" eller "förlåt" 0 gånger. Jag älskade min BMW i ca 2 år efter det hatade man allt som hade med BMW att göra. Hoppas verkligen att du har haft max otur på samma sätt som jag hade med min BMW.
- S 85D, Titanium, Panorama, NextGen, Interiör, Luftfjädring, Köldpaket (Såld)
- S LR Raven, Deep Blue, Cream interiör
- S LR Raven, Deep Blue, Cream interiör
- Mistafrizz
- Teslaägare
- Inlägg: 434
- Blev medlem: 14 sep 2015 14:41
- Ort: Trosa/Kista
Re: Nu börjar jag fan tröttna.
BigDaddyT skrev:Lider verkligen med dig. Jag hade en liknande situation med min förra bil, BMW 3 serie. Efter två veckor var det dags för första verkstadsbesöket, detta följdes sedan av 13 verkstadsbesök under de 4 år jag hade bilen.Rich-hard skrev:Fick igång laddningen igen i går kväll. Sladden måste ligga på ett speciellt vis, annars funkar den inte. Vågar inte röra den igen, får åka förbi Tesla igen på måndag, tredje gången på 4 veckor.
Dessa innefattade 3 motorras, 2 katalysatorer, 4 skiften av alla 6 tändspolar, ett par lambdasonder, två uttag för dragkroken mm.
Under dessa 14 verkstadsbesök fick jag lånebil 1 gång och ett "ursäkta" eller "förlåt" 0 gånger. Jag älskade min BMW i ca 2 år efter det hatade man allt som hade med BMW att göra. Hoppas verkligen att du har haft max otur på samma sätt som jag hade med min BMW.
Jag blev påtvingad en Toyota Avensis som tjänstebil 2004 - den var inne på verkstaden 27 ggr under 18 mån.
13 ggr pga felaktig hantering (olja i innertak efter teknikerns fingrar osv) av Europeiska Motor i Rissne och 14 ggr pga felaktigheter, allt från skrammel till elektronikfel.
Model X 90d (uttagen december 2016) - allt utom det berömda draget.
2015 Nissan Leaf Tekna
2015 Nissan Leaf Tekna
- Elektrokungen
- Teslaägare
- Inlägg: 451
- Blev medlem: 16 apr 2015 09:10
- Ort: Mölndal
Re: Nu börjar jag fan tröttna.
Köpte en Peugeot 206CC 2001. Tror den tillbringade mer tid på verkstaden än i mina händer. Precis allt som kan gå sönder, och allt som inte kan gå sönder gick sönder 2004 köpte jag en Prius. Klart felfriaste bil jag haft. Den är fortfarande kvar i familjen, och har krånglat minimalt. Teslan har jag bara haft ett par månader, men hittills fungerar den fin-fint!
Ultra Red Tesla S LR Beställd 2020-12-17 Levererad 2023-05-24
Midnight Silver Model Y Lev. 2021-08-27
Blå Hyundai Ioniq Lev. 2020-11-24 SÅLD
Röd Tesla S100D Lev. 2018-08-07 SÅLD
S85, Titanium Metallic, Panoramatak, 7-sits. Lev. 2015-07-29. SÅLD
Midnight Silver Model Y Lev. 2021-08-27
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Inlägg: 5464
- Blev medlem: 13 sep 2015 20:47
Re: Nu börjar jag fan tröttna.
Och ändå låg Toyota i toppen i alla mätningar av kvalitétsindex under den perioden. Mercedes, BMW, Audi och andra premiumbilar som byggt sin image på kvalité var (och är fortfarande) duktigt akterseglade av Toyota. Men folk fortsätter ändå att köpa de tyska skitbilarna.Mistafrizz skrev:Jag blev påtvingad en Toyota Avensis som tjänstebil 2004 - den var inne på verkstaden 27 ggr under 18 mån.
13 ggr pga felaktig hantering (olja i innertak efter teknikerns fingrar osv) av Europeiska Motor i Rissne och 14 ggr pga felaktigheter, allt från skrammel till elektronikfel.
En arbetskamrat köpte en ny Volvo V70 där ungefär allt gick sönder. (Till och med lacken trillade av) Efter drygt ett år, då bilen hade tillbringat mer tid på Volvoverkstaden än hemma hos honom, så fick han igenom ett återköp av bilen. Volvo tvingades helt enkelt att köpa tillbaka bilen för samma summa som han betalat drygt ett år tidigare, minus ett avdrag per mil som han faktiskt hade lyckats få bilen att rulla mellan verkstadsbesöken.
Det finns uppenbarligen måndagsexemplar hos alla biltillverkare.
Sedan finns det biltillverkare som bara verkar har sina fabriker öppna på måndagar.
Model Y P
Model S P
Model S P
Re: Nu börjar jag fan tröttna.
Jaha! Cool, då vet jag vad jag ska be dom göra i Januari när jag lämnar in min för fjärde gången p.g.a. vibrationer. Tack för tipset!Bjelke skrev:och efter fyra besök (med förlorad fakturering varje gång, jag har typ 25 mil dit lixom) kollade dom i Tisdags hjulvinklarna, vilket jag KRÄVT dom göra sedan
i Augusti och då försvann alla dom problemen direkt...
Jag kör ofta mellan Kungsbacka och Halmstad och upplever att bilen är ostadig och vibrerar. SC i mölndal testkör bara på småvägar och upplever nog inte vad vi gör, som kör längre sträckor i högre hastigheter.
I övrigt har jag klarat mig bra utan större problem.
Bara taskiga torkarblad, tvättrepor vid leverans, en lackloppa vid leverans, kondens i bakljusen, rasslande inredning..
Peppar peppar!
Men jag är ändå väldigt förtjust i min bil!
Model X75D & Model S75D
Kört Tesla sedan feb. 2015
Kört Tesla sedan feb. 2015
- Mistafrizz
- Teslaägare
- Inlägg: 434
- Blev medlem: 14 sep 2015 14:41
- Ort: Trosa/Kista
Re: Nu börjar jag fan tröttna.
När jag hade en Lexus så berättade mekanikerna att dom och Toyota alltid gör en massa uppdateringar/åtgärder samtidigt som bilen är inne för tex vanlig service.Nicke Nyfiken skrev:Och ändå låg Toyota i toppen i alla mätningar av kvalitétsindex under den perioden. Mercedes, BMW, Audi och andra premiumbilar som byggt sin image på kvalité var (och är fortfarande) duktigt akterseglade av Toyota. Men folk fortsätter ändå att köpa de tyska skitbilarna.Mistafrizz skrev:Jag blev påtvingad en Toyota Avensis som tjänstebil 2004 - den var inne på verkstaden 27 ggr under 18 mån.
13 ggr pga felaktig hantering (olja i innertak efter teknikerns fingrar osv) av Europeiska Motor i Rissne och 14 ggr pga felaktigheter, allt från skrammel till elektronikfel.
En arbetskamrat köpte en ny Volvo V70 där ungefär allt gick sönder. (Till och med lacken trillade av) Efter drygt ett år, då bilen hade tillbringat mer tid på Volvoverkstaden än hemma hos honom, så fick han igenom ett återköp av bilen. Volvo tvingades helt enkelt att köpa tillbaka bilen för samma summa som han betalat drygt ett år tidigare, minus ett avdrag per mil som han faktiskt hade lyckats få bilen att rulla mellan verkstadsbesöken.
Det finns uppenbarligen måndagsexemplar hos alla biltillverkare.
Sedan finns det biltillverkare som bara verkar har sina fabriker öppna på måndagar.
På så sätt så kan de upprätthålla en god kundnöjdhet/kvalité utåt även fast bilen i sig kanske går sönder lika ofta som andra märken.
Model X 90d (uttagen december 2016) - allt utom det berömda draget.
2015 Nissan Leaf Tekna
2015 Nissan Leaf Tekna
Re: Nu börjar jag fan tröttna.
Kanonnöjd med min P85, 900mil.
Kia EV9 6-sits, Seat Mii 900mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:BMW i4 eDrive40 1000mil, MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D 1500mil, P85 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Fd:BMW i4 eDrive40 1000mil, MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D 1500mil, P85 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Inlägg: 5464
- Blev medlem: 13 sep 2015 20:47
Re: Nu börjar jag fan tröttna.
Det gör i princip alla biltillverkare. Volvo skryter om det dessutom. "Du får fria uppdateringar när du gör sevice på en Volvo märkesverkstad". Volvo kallar det "service 2.0"Mistafrizz skrev:När jag hade en Lexus så berättade mekanikerna att dom och Toyota alltid gör en massa uppdateringar/åtgärder samtidigt som bilen är inne för tex vanlig service.
På så sätt så kan de upprätthålla en god kundnöjdhet/kvalité utåt även fast bilen i sig kanske går sönder lika ofta som andra märken.
När jag hade min Audi inne efter en lätt påkörning bakifrån (byte av stötfångarhölje) berättade de att de gjort två uppdateringar också. En mjukvara och en hårdvara hade uppdaterats men de ville inte berätta vad det rörde sig om. De berättade också att de får aldrig lämna ut en bil från verkstaden utan att göra de uppdateringar som finns för bilarna, oavsett anledningen till verkstadsbesöket.
Model Y P
Model S P
Model S P
Re: Nu börjar jag fan tröttna.
En gång i tiden fanns det en mycket missnöjd bilägare. Bilen han hade köpt var av en enig motorpress utsedd till Årets Bil. Efter alla fel och reklamationer så tröttnade han till slut och parkerade sin bil på Norr Mälarstrand i Stocholm. På taket satte han upp en skylt med texten: " Årets Skitbil! "
Gissa hur lång tid det tog för bilagenturen att lösa in bilen och ersätta vederbörande? Tror du att den tidigare missnöjda ägaren valde att köpa en ny bil av ett annat märke....?
Sensmoral: Det finns en anledning till att du valde en Tesla. Håll fast vid det och se till att Tesla fixar en bil som du kan vara nöjd med!
Gissa hur lång tid det tog för bilagenturen att lösa in bilen och ersätta vederbörande? Tror du att den tidigare missnöjda ägaren valde att köpa en ny bil av ett annat märke....?
Sensmoral: Det finns en anledning till att du valde en Tesla. Håll fast vid det och se till att Tesla fixar en bil som du kan vara nöjd med!
Installerat 13,2 kWp solceller
Re: Nu börjar jag fan tröttna.
Tesla har ju fördelen att alla mjukvaru-uppdateringar skickas automatiskt till alla bilar, behöver inte åka till service för det.Nicke Nyfiken skrev:Det gör i princip alla biltillverkare. Volvo skryter om det dessutom. "Du får fria uppdateringar när du gör sevice på en Volvo märkesverkstad". Volvo kallar det "service 2.0"Mistafrizz skrev:När jag hade en Lexus så berättade mekanikerna att dom och Toyota alltid gör en massa uppdateringar/åtgärder samtidigt som bilen är inne för tex vanlig service.
På så sätt så kan de upprätthålla en god kundnöjdhet/kvalité utåt även fast bilen i sig kanske går sönder lika ofta som andra märken.
När jag hade min Audi inne efter en lätt påkörning bakifrån (byte av stötfångarhölje) berättade de att de gjort två uppdateringar också. En mjukvara och en hårdvara hade uppdaterats men de ville inte berätta vad det rörde sig om. De berättade också att de får aldrig lämna ut en bil från verkstaden utan att göra de uppdateringar som finns för bilarna, oavsett anledningen till verkstadsbesöket.
2015 02 - 2019 03: S60 Vit | SÅLD
2019 03 - 2021 01: M3 LR AWD | SÅLD |
2021 01: M3 LR AWD | Pärlvit Multi-Coat | 19" Sport-fälgar | Helsvart interiör | Dragkrok |
2019 03 - 2021 01: M3 LR AWD | SÅLD |
2021 01: M3 LR AWD | Pärlvit Multi-Coat | 19" Sport-fälgar | Helsvart interiör | Dragkrok |
Re: Nu börjar jag fan tröttna.
Måndagsex finns nog från alla tillverkare, men varierar i antal. Hoppas Tesla inte blir sittande med för höga nummer av måndagsexemplar, då kan det bli besvärligt, utan att de (som verkar vara fallet) förbättrar saker kontinuerligt och att vi kan hitta Tesla högt upp på topplistan över "most reliable car brand" snart.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla