Det är lite av ett dilemma - Tesla verkstad säger bara att extern inkopplad utrustning förmodligen har förstört batteriet, men de vet inte vilken utrustning.martinot skrev:Det låter märkligt om de rivit ner, eller rivit sönder, en massa saker i bilen som inte är nödvändigt för servicen. Lägg en anmälan på servicen som blivit utförd och begär ett svar från Tesla med förklaring. Bifoga foton hur det ser ut.Odd Vesterli skrev:Mjo - det kan man tycka, men det borde ju då räcka med att verkstaden rycker ur kontakten som är inkopplad i 12 v uttaget?
Måste man riva lös allt annat också som sitter efter uttaget?
Hamphi har för övrigt lovat att koppla in allt igen utan extra kostnad!
Men måste fortfarande åka ned till Göteborg för att få det gjort vilket kräver extra semesterdag då de bara jobbar vardagar. Så ännu har det inte blivit gjort.
Bra att Hamphi kopplar in, men har deras utrustning skadat ditt 12V-batteri så tycker jag att de kanske borde ta sitt ansvar för sina produkter och ersätta även det. Prova att begära att de skall ta sitt ansvar för sina produkters skador för dig (kan vara värt att testa iaf.).
Hamphi säger att det har kopplat in massa utrustning på massa bilar och det har aldrig blivit något knas.
Jag kan inte ett smack om bilar - det är liksom därför jag betalar andra för att göra jobbet.
Har läst att 12 v batteriet kan lägga av redan efter 2 år även utan extern utrustning - misstänker därför att Tesla hellre skyller på befintlig extern utrustning om det finns för att slippa garantiåtagande.
Men det kan ju också vara Hamphi som gjort fel - men rimligen borde fler bilar råkat ut för samma problem då de har kopplat in utrustning väldigt många bilar inkl singa egna bilar...