Eldriven trunk eftermonterad

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Odd Vesterli
Teslaägare
Inlägg: 11
Blev medlem: 24 maj 2021 08:57
Ort: Vällingby

Re: Eldriven trunk eftermonterad

Inlägg av Odd Vesterli »

martinot skrev:
Odd Vesterli skrev:
Mjo - det kan man tycka, men det borde ju då räcka med att verkstaden rycker ur kontakten som är inkopplad i 12 v uttaget?
Måste man riva lös allt annat också som sitter efter uttaget?

Hamphi har för övrigt lovat att koppla in allt igen utan extra kostnad!
Men måste fortfarande åka ned till Göteborg för att få det gjort vilket kräver extra semesterdag då de bara jobbar vardagar. Så ännu har det inte blivit gjort.
Det låter märkligt om de rivit ner, eller rivit sönder, en massa saker i bilen som inte är nödvändigt för servicen. Lägg en anmälan på servicen som blivit utförd och begär ett svar från Tesla med förklaring. Bifoga foton hur det ser ut.

Bra att Hamphi kopplar in, men har deras utrustning skadat ditt 12V-batteri så tycker jag att de kanske borde ta sitt ansvar för sina produkter och ersätta även det. Prova att begära att de skall ta sitt ansvar för sina produkters skador för dig (kan vara värt att testa iaf.).
Det är lite av ett dilemma - Tesla verkstad säger bara att extern inkopplad utrustning förmodligen har förstört batteriet, men de vet inte vilken utrustning.
Hamphi säger att det har kopplat in massa utrustning på massa bilar och det har aldrig blivit något knas.
Jag kan inte ett smack om bilar - det är liksom därför jag betalar andra för att göra jobbet.
Har läst att 12 v batteriet kan lägga av redan efter 2 år även utan extern utrustning - misstänker därför att Tesla hellre skyller på befintlig extern utrustning om det finns för att slippa garantiåtagande.
Men det kan ju också vara Hamphi som gjort fel - men rimligen borde fler bilar råkat ut för samma problem då de har kopplat in utrustning väldigt många bilar inkl singa egna bilar...
Model 3 LR AWD
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 12025
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Eldriven trunk eftermonterad

Inlägg av martinot »

Odd Vesterli skrev:
martinot skrev:
Odd Vesterli skrev:
Mjo - det kan man tycka, men det borde ju då räcka med att verkstaden rycker ur kontakten som är inkopplad i 12 v uttaget?
Måste man riva lös allt annat också som sitter efter uttaget?

Hamphi har för övrigt lovat att koppla in allt igen utan extra kostnad!
Men måste fortfarande åka ned till Göteborg för att få det gjort vilket kräver extra semesterdag då de bara jobbar vardagar. Så ännu har det inte blivit gjort.
Det låter märkligt om de rivit ner, eller rivit sönder, en massa saker i bilen som inte är nödvändigt för servicen. Lägg en anmälan på servicen som blivit utförd och begär ett svar från Tesla med förklaring. Bifoga foton hur det ser ut.

Bra att Hamphi kopplar in, men har deras utrustning skadat ditt 12V-batteri så tycker jag att de kanske borde ta sitt ansvar för sina produkter och ersätta även det. Prova att begära att de skall ta sitt ansvar för sina produkters skador för dig (kan vara värt att testa iaf.).
Det är lite av ett dilemma - Tesla verkstad säger bara att extern inkopplad utrustning förmodligen har förstört batteriet, men de vet inte vilken utrustning.
Hamphi säger att det har kopplat in massa utrustning på massa bilar och det har aldrig blivit något knas.
Jag kan inte ett smack om bilar - det är liksom därför jag betalar andra för att göra jobbet.
Har läst att 12 v batteriet kan lägga av redan efter 2 år även utan extern utrustning - misstänker därför att Tesla hellre skyller på befintlig extern utrustning om det finns för att slippa garantiåtagande.
Men det kan ju också vara Hamphi som gjort fel - men rimligen borde fler bilar råkat ut för samma problem då de har kopplat in utrustning väldigt många bilar inkl singa egna bilar...
Ingen aning vem som har rätt eller fel. Men kan också tänka mig att Tesla har väldigt många bilar, inklusive många Model 3, och borde rimligen märkt om de hade stora problem med 12V-batteriet och åtgärdat det. Borde rimligen finnas fler Model 3 totalt sätt, än vad det totalt finns bilar med Hamphis produkter. Just sayin'.

Har för mig Model S/X hade problem med 12V-batteriet som upptäcktes och fixades, och samma sak för Polestar 2.

Men även om jag tycker du främst skall inrikta dig på Hamphi (utan att veta vem som har rätt) gällande elfelen du fått efter installation av deras utrustning, så tycker jag att du inte skall låta Tesla gå skuldfria om de medvetet saboterat saker för dig genom att i onödan riva ner saker.

Har du förresten något foto du kan lägga så man kan se hur interiören såg ut efter att de rivit ner sakerna för dig?
Bild
NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Skriv svar