Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Plexx
Teslaägare
Referralkod: ts.la/bjrn50072

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Plexx »

Någon som vet hur långt innan leveransdatum som bilarna brukar får ett registreringsnummer tilldelat av transportstyrelsen?
Jag har ett chassinummer (VIN) och leveransdatum 7 juni men ännu inget reg-nummer
Model 3 LR -21
Model Y LR (Juniper) -25
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare

Inlägg av OfarligTesla »

Plexx skrev:
Någon som vet hur långt innan leveransdatum som bilarna brukar får ett registreringsnummer tilldelat av transportstyrelsen?
Jag har ett chassinummer (VIN) och leveransdatum 7 juni men ännu inget reg-nummer
Säljaren jag brukar prata med säger att det beror på men ca en vecka +/- några dagar. Sen om du ser det på Teslas sida vet jag inte men car.info bör visa det någonstans där.
dfa

Inlägg av dfa »

Jag tror inte att dom får regnr innan de finns fysiskt i Sverige. Jag räknar med någon vecka efter att bilen lastats av i Zeebrugge, så kanske runt helgen för de som lastades av Lake Fuxian nyss.
Senast redigerad av dfa, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
T__
Teslaägare

Inlägg av T__ »

Kul med så många sms! har någon som beställt performance fått sms? Isf vilket tidsintervall hade ni initialt?
Användarvisningsbild
Jejk
Teslaägare

Inlägg av Jejk »

Även jag fått boka upphämtning på trosta. Beställde 24/4, röd lr med drag, hämtas 8/6 :mrgreen:
dfa

Inlägg av dfa »

T__ skrev:
Kul med så många sms! har någon som beställt performance fått sms? Isf vilket tidsintervall hade ni initialt?
Ja, fick SMS idag. 25 Maj - 8 Juni var prel. fönstret och har bokat tid nästa vecka. Och nej, inget reg. nr ännu :)
Användarvisningsbild
fakerlind
Teslaägare

Inlägg av fakerlind »

Kul! Vart hämtar du?
(Såld) M3P - Röd - vita säten
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag
(Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
dfa

Inlägg av dfa »

fakerlind skrev:
Kul! Vart hämtar du?
Jag hämtar i Mölndal.
Användarvisningsbild
N1klas
Teslaägare

Inlägg av N1klas »

Hämtar Vit LR med dragkrok i Mölndal 2/6.
Användarvisningsbild
para
Teslaägare

Inlägg av para »

Hämtar också vit LR med drag i Mölndal 2/6, kl11.00 :D
Fick sms idag
M3 LR AWD Highland, vit -2024
Såld: Tesla Model 3 LR AWD, vit -2021
Såld: Tesla Model 3 LR AWD, svart -2019
Såld: Kia eNiro AdvPlusTech
K-G

Inlägg av K-G »

Beställde 5/4 med preliminär leverans 29/5. Fick sms idag om att välja dag och tid för upphämtning. Fanns bara en dag att välja på (Gbg) 5/6. Personen på Tesla jag tidigare pratat med sa att de inte har utlämning på lördagar men nu har jag i alla fall fått det vilket passar mig jättebra :D
tommyd

Inlägg av tommyd »

Är det halvförsäkring hos Trygg Hansa som folk brukar ta nuförtiden för en nyköpt Tesla Model 3 Performance? Och sen byter man till helförsäkring efter 4 år eller, eftersom vagnskadegarantin som Tesla inkluderar vid nybilsköp upphör efter 4 år?

Biluppgifter.se visar from idag regnummer när jag fyller i mitt VIN så ni vet. Jag beställde bilen (M3P) för några månader sen.
Här är en lista på förkortningar och deras betydelse, som folk i detta Tesla-forum ofta använder: viewtopic.php?f=57&t=6258#p122075
dfa

Inlägg av dfa »

dfa skrev:
Jag tror inte att dom får regnr innan de finns fysiskt i Sverige. Jag räknar med någon vecka efter att bilen lastats av i Zeebrugge, så kanske runt helgen för de som lastades av Lake Fuxian nyss.
Rättar mig själv. Fick SMS om att välja leveransdag idag, och nu finns reg. nr på car.info om man söker på VIN.
Detta är alltså två dagar efter att båten (som jag tror att den var med på) kommit fram till Zeebrugge.
Användarvisningsbild
KatarinaTH
Teslaägare

Inlägg av KatarinaTH »

Ingen som ska hämta i Malmö som fått SMS än? Väntar fortfarande otåligt. Varför blir det värre ju mer det närmar sig?
Användarvisningsbild
fakerlind
Teslaägare

Inlägg av fakerlind »

Samma här :-) Räknar med att det blir veckan som börjar med 10/6. Skall dock hämta i Sthlm.
(Såld) M3P - Röd - vita säten
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag
(Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
Användarvisningsbild
denial
Teslaägare

Inlägg av denial »

KatarinaTH skrev:
Ingen som ska hämta i Malmö som fått SMS än? Väntar fortfarande otåligt. Varför blir det värre ju mer det närmar sig?
Ska hämta en LR i Malmö, fick SMS igår. Hade intervall 26:e maj - 9:e juni tidigare, hämtar den 4:e.
Herminator

Inlägg av Herminator »

M3 Vit Lr + drag och 19". Beräknad leverans 15-29 Juni, 22 Juni på fakturan. Kan tyda från mitt VIN att den kommer från USA, känns som den borde skeppas på Glovis Countess med tanke på tidsintervallet? Glovis Chrus känns som den är för nära Zeebrugge för att leverera i mitt tidsintervall?
Användarvisningsbild
larsos
Teslaägare

Inlägg av larsos »

Herminator skrev:
M3 Vit Lr + drag och 19". Beräknad leverans 15-29 Juni, 22 Juni på fakturan. Kan tyda från mitt VIN att den kommer från USA, känns som den borde skeppas på Glovis Countess med tanke på tidsintervallet? Glovis Chrus känns som den är för nära Zeebrugge för att leverera i mitt tidsintervall?
Jag har VIN *967* och har räknat med och hoppats på Chorus men har kanske fel, jag vet inte var Countess befinner sig. Leveransintervall 10 - 24 juni, 18 juni som preldatum på faktura.
Model 3 LR 2019 som personalbil (tillbakalämnad)
Model 3 LR 2021, köpt (och såld)
Model Y LR QS 2023, köpt
Användarvisningsbild
Thobey
Teslaägare

Inlägg av Thobey »

Beställde 22/4, Vit LR utan drag. Prel 31/5-14/6. Vin 953xxx. Upphämtning Mölndal. Väntar otåligt på sms:t, som ännu inte kommit!
Användarvisningsbild
rsk
Teslaägare
Referralkod: ts.la/kristofer81744

Inlägg av rsk »

Herminator skrev:
Jag har 23:e och samma intervall. Köpte den nu i helgen, och jag är 95% säker att säljaren sa att båten skulle inkomma denna veckan och att det sedan var ca 2 veckor innan bilarna kom till Sverige.
Herminator

Inlägg av Herminator »

larsos skrev:
Herminator skrev:
Jag har VIN *967* och har räknat med och hoppats på Chorus men har kanske fel, jag vet inte var Countess befinner sig. Leveransintervall 10 - 24 juni, 18 juni som preldatum på faktura.

Ah okej, jag har 972. Kanske är Chorus för din del då, countess är utanför Mexico och beräknas 14 Juni så är väl 2 veckor efter Chorus. Man hoppas ju givetvis på Chorus :D
Herminator

Inlägg av Herminator »

rsk skrev:
Herminator skrev:
Jag har 23:e och samma intervall. Köpte den nu i helgen, och jag är 95% säker att säljaren sa att båten skulle inkomma denna veckan och att det sedan var ca 2 veckor innan bilarna kom till Sverige.
Fasen det låter ju lovande då! Då borde det vara båten Chorus. Nästan så man vågar tro på en tidig leverans :D
Användarvisningsbild
weizf
Teslaägare

Inlägg av weizf »

Har VIN *970* och prel leverans 18/6 på slutfakturan i Trosta (10-24/6).

LR vit 19” utan drag.

Man vill ju ha den 10/6 om inte tidigare ;)
Tesla MY -24
Wanduz

Inlägg av Wanduz »

rsk skrev:
Herminator skrev:
Detta vore ju fantastiskt! Jag beställde i fredags, har också 23:e på slutfakturan. Har iofs väntat 7 år på en Tesla, men leveransen kan inte komma tidigt nog nu..
Användarvisningsbild
IcePic
Teslaägare
Referralkod: ts.la/jan21228

Inlägg av IcePic »

Det är ju galet svårt att vänta.

Beställde M3 LR VIN: MF953 den 29/4, prel 8/6, spann mellan 1/6 - 15/6.

Vi var tvungna att ta en till provkörning för att stå ut med väntandet, men de var schyssta på MoS:t och lät oss ha bilen över natten (kanske hjälper om man redan betalt sin bokade bil?) så det blev ett par mil runtom norra Sthlm och det är grymt vad skönt det är med elbilar i allmänhet och Teslor specifikt.
Tesla M3 LR..
Skriv svar