Är det fler än jag som inte får location based smart air suspension att fungera?
Jag höjer alltid bilen till Very High när jag kör in i garaget på jobbet, och sänker den till standard igen när jag har kört ut.
När jag fick 6.0 och höjde bilen till Very High så visade den en liten grön box att den var "location based" eller något sådant. Men de gånger som jag kört ner i garaget efter detta har jag fått höja bilen manuellt till Very High. Någon automatik har inte skett.
Undrar om jag råkat "nollställa" detta i och med att jag sänker bilen till Standard när jag kör ut igen på samma ställe??! Kanske skall prova att höja bilen ett kvarter innan garaget och sänka den ett kvarter ytterligare bort.
/Martin
location based smart air suspension
Moderator: Redaktion
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Re: location based smart air suspension
Ja, det står att sänker man till standard raderar man den lokationsbaserade inställningen.
...lite ogenomtänkt, ja.
Sen undrar jag också om du öht har GSP-täckning i garaget? För utan GPS blir det nog ingen lokation att basera höjden på.
...lite ogenomtänkt, ja.
Sen undrar jag också om du öht har GSP-täckning i garaget? För utan GPS blir det nog ingen lokation att basera höjden på.
Re: location based smart air suspension
Du hann precis före Tibor, men jag postar ändå med bild.Tesla595 skrev:Undrar om jag råkat "nollställa" detta i och med att jag sänker bilen till Standard när jag kör ut igen på samma ställe??! Kanske skall prova att höja bilen ett kvarter innan garaget och sänka den ett kvarter ytterligare bort.
/Martin
Om du sänker bilen vid en "Auto-raising location", så "nollas" den platsen.
Ett annat sätt att nolla platsen är att radera den med krysset, se bild.
Så höj bilen ett lagom stycke innan garaget och låt bilen sänka sig automatiskt som den gör vid
en viss hastighet. Hittills har auto-raising funkat perfekt för mig.