Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Nirre87
Teslaägare

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Nirre87 »

OfarligTesla skrev:
Nirre87 skrev:
Ni som fått SMS idag, la ni order i april eller tidigare/senare?
Köpte en lagerbil i början av maj.
Är bilen hos tesla i Sverige? Dvs den har inte status under transport då antar jag.

Har VIN 966 så lär nog få leverans info snart...
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare

Inlägg av OfarligTesla »

Nirre87 skrev:

Är bilen hos tesla i Sverige? Dvs den har inte status under transport då antar jag.

Har VIN 966 så lär nog få leverans info snart...
Nej den var på väg när jag köpte den, VIN 957.
Användarvisningsbild
neshiren
Teslaägare

Inlägg av neshiren »

Funderar på att byta från LR till Performance, men har redan fått slutfakturan på LR. :D Någon som gjort liknande byte?
Användarvisningsbild
Rorspjell
Teslaägare

Inlägg av Rorspjell »

neshiren skrev:
Funderar på att byta från LR till Performance, men har redan fått slutfakturan på LR. :D Någon som gjort liknande byte?
Det är inga konstigheter. Finns den som lagerbil är du ju säker på att få en också.
Vit Model 3 Performance tillverkad 2020-07, svart klädsel, 20" Performance-fälgar med PS4S däck, svart klädsel, VIN 752xx
MSM Model Y Performance beställd
Patty

Inlägg av Patty »

neshiren skrev:
Har pratat med min Tesla advisor om det, för var i precis samma sitts som dig LR > P. Men hon sa att om man gör byte nu, är det leverans i september som gäller... :(
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare

Inlägg av OfarligTesla »

Patty skrev:

Har pratat med min Tesla advisor om det, för var i precis samma sitts som dig LR > P. Men hon sa att om man gör byte nu, är det leverans i september som gäller... :(
Inte om du köper en lagerbil som är på väg, men då måste ju den specen du vill ha finnas som det.
Senast redigerad av OfarligTesla, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
neshiren
Teslaägare

Inlägg av neshiren »

OfarligTesla skrev:
Patty skrev:

Inte om du köper en lagerbil som är på väg, men då måste ju den spexen du vill ha finnas som det.
Ja det var den tanken jag hade, med lagerbil på väg.
Användarvisningsbild
IcePic
Teslaägare
Referralkod: ts.la/jan21228

Inlägg av IcePic »

fakerlind skrev:
Nirre87 skrev:
Ni som fått SMS idag, la ni order i april eller tidigare/senare?
Beställde 27/4.
29/4 för mig.
Tesla M3 LR..
Användarvisningsbild
linkopia013
Teslaägare

Inlägg av linkopia013 »

linkopia013 skrev:
Behöver väl inte tilläggas att mitt också är borta...

Nu när jag har läst att många andra har fått SMS senaste dagarna så börjar mitt tålamod tryta. Jag vill få min bil!

Tidigare leveransfönster: 2-16 juni
Preliminärt leveransdatum på slutfakturan: 10 juni.

Det största okynnesköpet för mig någonsin, och jag vill maximera sommaren med bilen... Hoppas Tesla trollar fram den snabbt nu :D
Fick SMS igår, och 09:00 11 Juni så är det min tur. Yay!

Nu ska det bara bokas in tid för behandling osv.
* Juni 2021 - M3 LR Vit/Vit 18" Aero - Såld 2022-08-09
* September 2022 - M3 P Vit/Vit 20" Überturbine
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ove13063

Inlägg av Tellus »

E20 söder om Örebro påväg norrut. Delvis inplastade bilar. Rätt vinglig färd på e20, har väl kört långt.
Klicka länk för högre upplösning

https://postimg.cc/gallery/xcNHF3t
6CA2A64F-9A1F-46AD-9D19-00E86797A4AD.jpeg
0EB3E586-FF62-4821-BC7C-8CA7459A1208.jpeg
3P 2019 / SP 2023 / YP 23/24 / SigenStor 14,8kWp 24kWh /
Brages

Inlägg av Brages »

Hämtade för en vecka sedan en LR. Mina däcksensorer har inte hoppat igång, har kört 70 mil, nåt man kan göra?

Testade SuC en gång och kom inte över 80kW, är det nåt annat typ av batteri? Min gamla LR fick över 190 på Ionity och detta var SuC v3 jag laddade.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare

Inlägg av martinot »

Brages skrev:
Hämtade för en vecka sedan en LR. Mina däcksensorer har inte hoppat igång, har kört 70 mil, nåt man kan göra?

Testade SuC en gång och kom inte över 80kW, är det nåt annat typ av batteri? Min gamla LR fick över 190 på Ionity och detta var SuC v3 jag laddade.
Finns lite andra (kanske bättre) trådar om det, men beror mycket på temperatur och SoC.
Bild
NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Brages

Inlägg av Brages »

Jo det vet jag, har kört TM3 i två år. Frågan var om dom som levereras nu har andra egenskaper
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ove13063

Inlägg av Tellus »

Brages skrev:
Jo det vet jag, har kört TM3 i två år. Frågan var om dom som levereras nu har andra egenskaper
Verkar som fler får långsamma snabbladdningarna de första gångerna.
Min gissning är att hastigheten ökar efter några snabbladdningar.
3P 2019 / SP 2023 / YP 23/24 / SigenStor 14,8kWp 24kWh /
Brages

Inlägg av Brages »

OK tack! Ingen annan som hämtat nu som haft strul med TPMS?
Användarvisningsbild
HansET
Teslaägare

Inlägg av HansET »

Jag ska hämta min M3 LR i Norrköping den 8 juni. Fortfarande inget reg.nr. på carinfo.se. Kan det vara rätt eller ska man ställa in sig på försening, tro? :roll:
Användarvisningsbild
fakerlind
Teslaägare

Inlägg av fakerlind »

Det hände faktiskt mig sist att de ringde dagen innan och sade att de inte fått mina skyltar så att de inte kunde lämna ut bilen. Tror dock inte det är så vanligt.
(Såld) M3P - Röd - vita säten
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag
(Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare

Inlägg av themax »

Transporten som var i Örebro ovan är nu på väg norrut längs E4 norr om Söderhamn. Utlämning i Umeå om någon dag kanske?

Bild
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD som nu passerat 15000 mil utan problem.
Användarvisningsbild
Segelflygaren
Teslaägare
Referralkod: ts.la/jesper1523

Inlägg av Segelflygaren »

Ska hämta min LR på torsdag, och när man tittar på Transportstyrelsens fordonsuppgifter, så står det att bilen är tillverkad den 14/5, vilket väl knappast kan stämma. Brukar det vara på det viset?
60806E34-7312-4CAB-8767-E2E7F8D2791B.png
Användarvisningsbild
granna_polka
Teslaägare

Inlägg av granna_polka »

HansET skrev:
Jag ska hämta min M3 LR i Norrköping den 8 juni. Fortfarande inget reg.nr. på carinfo.se. Kan det vara rätt eller ska man ställa in sig på försening, tro? :roll:
Hämtar också den 8/6 i Norrköping en LR. Fick igår slutfaktura med regnr, dock inget info på car.info, däremot hos transportstyrelsen.
tommyd

Inlägg av tommyd »

Segelflygaren skrev:
Ska hämta min LR på torsdag, och när man tittar på Transportstyrelsens fordonsuppgifter, så står det att bilen är tillverkad den 14/5, vilket väl knappast kan stämma. Brukar det vara på det viset?
Regnumret är väl fel också eftersom sista tecknet i ett regnummer ska väl vara en bokstav nuförtiden? Eller kan man få en siffra som sista tecken också?
Här är en lista på förkortningar och deras betydelse, som folk i detta Tesla-forum ofta använder: viewtopic.php?f=57&t=6258#p122075
Användarvisningsbild
ReNewAble
Teslaägare

Inlägg av ReNewAble »

tommyd skrev:
Segelflygaren skrev:
Regnumret är väl fel också eftersom sista tecknet i ett regnummer ska väl vara en bokstav nuförtiden? Eller kan man få en siffra som sista tecken också?
Man återanvänder gamla regnummer också från skrotade bilar så det är fullt möjligt att få detta.
Model Y LR AWD 2021
Model 3 LR AWD 19” 2020
BMW i3 94Ah REX 2018 (såld)
Användarvisningsbild
Segelflygaren
Teslaägare
Referralkod: ts.la/jesper1523

Inlägg av Segelflygaren »

ReNewAble skrev:
tommyd skrev:
Segelflygaren skrev:
Man återanvänder gamla regnummer också från skrotade bilar så det är fullt möjligt att få detta.
Precis, så registreringsnumret är det inget konstigt med.

Man kan dock undra om dom flugit över bilen från USA, eller om fabriken i Tyskland tjuvstartat, med att bygga just min bil :D
Användarvisningsbild
ceel
Teslaägare

Inlägg av ceel »

Segelflygaren skrev:
Glovis Century avgick SFO den 14/5. Kan det vara så att de rapporterar skeppningsdatum som tillverkningsdatum? (Annars låter det märkligt givet att den båten avgick 8 på morgonen lokal tid och att hinna producera klart bilen och få den till hamnen utan paus låter osannolikt).

Bör ju dock kunna verifieras av andra som fått sina bilar och har följt båtarna.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Inlägg av taliz »

Segelflygaren skrev:
ReNewAble skrev:
tommyd skrev:
Segelflygaren skrev:
Precis, så registreringsnumret är det inget konstigt med.

Man kan dock undra om dom flugit över bilen från USA, eller om fabriken i Tyskland tjuvstartat, med att bygga just min bil :D
Är inte 3 veckor hyfsat normal tid för en båt att ta sig över Atlanten?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Skriv svar