Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
TMKUN
Teslaägare

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av TMKUN »

Blev kontaktad av Tesla igår om att min M3 LR var klar för utlämning även om min bokade tid var 15 Juni, grym service som gjorde att jag plockade upp den redan igår.

För nyfikna så är min bil en VIN 954*** och en så kallad E3LD, gick rätt snabbt med att båten förmodligen anlände 23 Maj med utlämning 2 Juni. Min bil har elektrisk svankstöd på passagerarsidan också samt finns rattvärme vilket några frågat om tidigare, kanske hjälper er nyfikna beroende på vad ni har för VIN-nummer.
Användarvisningsbild
IcePic
Teslaägare
Referralkod: ts.la/jan21228

Inlägg av IcePic »

Plexx skrev:
Blev uppringd av Tesla idag och fick möjlighet att flytta min tid för upphämtning i trosta från 7 juni till i morgon (3 juni) sjukt pepp!
Känslan man får när man har en vecka kvar till upphämtning och folk postar inlägg som det ovan:

:lol:
Tesla M3 LR..
Användarvisningsbild
supercapacitor
Teslaägare

Inlägg av supercapacitor »

marcusw skrev:
marcusw skrev:
Tobbelibobbe skrev:
Även jag fick mail, VIN 966. Upphämtning den 19/6 i Mölndal, alltså en lördag. Undrar om bilarna står på Glovis Century som beräknas anlöpa Zeebrugge på fredag. Alternativt Glovis Chorus som kom förra torsdagen.
Ifall det är Century så bör även de som beställt SR+ få mail snart eftersom att Lake Geneva från Shanghai kommer även den på fredag (innan Century).
Jag tror mer på att de var på Chorus eftersom det inte verkar vara någon som väntar på SR+ som fått något mail/sms… Grov killgissning dock :lol:
Och där hade jag fel! Fick precis SMS att jag ska hämta min SR+ 19/6 i Norrköping!
VIN 237xxx, beställd 10/5 för andras referens.
Fick också mail och SMS igår om att hämta min SR+ 17/6 i mölndal.
Har också VIN 237xxx som beställdes 11/5
M3 SR+ 2021 MiC LFP
Användarvisningsbild
weizf
Teslaägare

Inlägg av weizf »

Erxon skrev:
2 st biltransporter stod nu vid infarten till Trosta.
Haha, Kör du span?
Tesla MY -24
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare

Inlägg av martinot »

granna_polka skrev:
Ska hämta 8/6, och ser nu att jag fått E3LD (nya panasonic 82kwh batteriet) som flera skrivit.

Lite roligt att typgodkännade av bilen kom efter att jag beställt bilen :)
Har VIN, men inget regnummer. Hur söker jag upp denna informationen och batteri, och annan data?
Bild
NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Användarvisningsbild
IcePic
Teslaägare

Inlägg av IcePic »

martinot skrev:
granna_polka skrev:
Ska hämta 8/6, och ser nu att jag fått E3LD (nya panasonic 82kwh batteriet) som flera skrivit.

Lite roligt att typgodkännade av bilen kom efter att jag beställt bilen :)
Har VIN, men inget regnummer. Hur söker jag upp denna informationen och batteri, och annan data?
gå till car.info mata på VIN bara så kommer bilen upp ifall reg-nummret är känt och där ser man info om bilen.
Tesla M3 LR..
Fluff

Inlägg av Fluff »

IcePic skrev:
gå till car.info mata på VIN bara så kommer bilen upp ifall reg-nummret är känt och där ser man info om bilen.
Jag gjorde det precis igen efter några dagar och den här gången fick jag fram min reg-nummer! Det står dock 75kwh batteri och 580km range på car.info. På transportstyrelsens sida får jag dock "E3LD"-variant och 614km WLTP. Visst är det då den 82 kwh batteri?
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare

Inlägg av martinot »

Fluff skrev:
IcePic skrev:
Jag gjorde det precis igen efter några dagar och den här gången fick jag fram min reg-nummer! Det står dock 75kwh batteri och 580km range på car.info. På transportstyrelsens sida får jag dock "E3LD"-variant och 614km WLTP. Visst är det då den 82 kwh batteri?
Har och fått fram regnr (tack IcePic!), och får upp exakt samma motsägelsefulla info som du ovan.
Bild
NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
Herminator

Inlägg av Herminator »

Min med VIN 972 gick precis från 15-29 Juni till Juni 18 – Juni 30 :o
Användarvisningsbild
KatarinaTH
Teslaägare

Inlägg av KatarinaTH »

VIN 959, 3-11 juni. Fortfarande inget SMS...
Wanduz

Inlägg av Wanduz »

Det här väntan är ju värre än när man var liten och väntade på tomten! Jag har VIN 970* så det närmar sig väl.. att jag väntat och drömt om att köpa en Tesla i 7 år hjälper knappast nu när det är så nära :D
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare

Inlägg av martinot »

För nuvarande bil, M3 AWD LR våren 2019, så fick vi med 1-fas UMC, varningstriangel, tygmattor för framsäten, tygmatta för baksäten, tygmatta för frunken (dock ingen extra matta för bagage), och förvaringsask för mittkonsolen (att lägga mindre saker i).

Någon som vet vad för utrustning som ingår och kommer med som standard vid leverans av M3 nu förtiden?
Bild
Fluff

Inlägg av Fluff »

martinot skrev:
Fluff skrev:
Har och fått fram regnr (tack IcePic!), och får upp exakt samma motsägelsefulla info som du ovan.
Bra att se att jag är inte ensam! Hoppas att det är bara att car.info har inte uppdaterat sin info för model 3. Någon annan som har koll?
Användarvisningsbild
owallstr
Teslaägare

Inlägg av owallstr »

Shit!!
Beställt en vit M3LR m drag den sista April, fick upphämtning 3-15 juni, blev bokad 11 juni hämtar i Umeå
Idag ringer säljaren och meddelar oklarheter, strul med transport så det blir ca 1v försening... :x
- Model 3LR -21Q2. Vit, 19", drag.
- Model S100 -19. Solid Svart.
Användarvisningsbild
HansET
Teslaägare

Inlägg av HansET »

HansET skrev:
Detta överträffar mina förväntningar. :)
Sänkt pris.
Bättre utrustad (rattvärme)
Längre räckvidd (Panasonic batteri)

Hämtar 8/6.
Gillar också att Tesla ringer och undrar om jag vill hämta bilen fem dagar tidigare.
Det ville jag 8-) !
Fluff

Inlägg av Fluff »

owallstr skrev:
Shit!!
Beställt en vit M3LR m drag den sista April, fick upphämtning 3-15 juni, blev bokad 11 juni hämtar i Umeå
Idag ringer säljaren och meddelar oklarheter, strul med transport så det blir ca 1v försening... :x
Jobbigt för dig. Jag beställde bara någon dag före dig. Skulle ha upphämtning 2-9 juni men har inte blivit kontaktad än för att boka tid (också i Umeå).
Användarvisningsbild
IcePic
Teslaägare

Inlägg av IcePic »

martinot skrev:
Fluff skrev:
IcePic skrev:
Fäller man ut all info dyker det här upp:

Elräckvidd (614 km ) 580 km
Elräckvidd, Stad 779 km

där 614-km har en transportstyrelse-logo på sig.
Tesla M3 LR..
Användarvisningsbild
rsk
Teslaägare
Referralkod: ts.la/kristofer81744

Inlägg av rsk »

Herminator skrev:
Jag har 791, men blir givetvis också nyfiken nu. Vet att någon med 790 fått upphämtningsdatum.

Minns dock inte var jag ser intervallet.
Erxon
elbilist

Inlägg av Erxon »

weizf skrev:
Erxon skrev:
2 st biltransporter stod nu vid infarten till Trosta.
Haha, Kör du span?
Nope, passerar bara där 2 ggr om dagen till och från arbetet
Användarvisningsbild
ceel
Teslaägare

Inlägg av ceel »

Herminator skrev:
Ser du det i inloggad läge på Tesla.com nu? Eller fick du mail om det? Jag hade samma intervall som dig innan men ser ännu inget alls sedan det försvann förra veckan. VIN 971.
Användarvisningsbild
-JTM3-
Teslaägare
Referralkod: ts.la/johan33394

Inlägg av -JTM3- »

Jag väntar också på en LR med vin 671.
Beställde först en som hade 668. Sedan ändrade jag till en annan bil som skulle ha samma leveransdatum.
På tesla.com försvann intervallet men på slutfaktura står det preliminärt 23/6.
Lite surt när jag försökte tajma försäljning av bil och massor av jobb på annan ort slutet juni.
Men men den som väntar på nåt gott. :ugeek:
Tesla Model 3 LR 2024 Stealth grey
Användarvisningsbild
rsk
Teslaägare
Referralkod: ts.la/kristofer81744

Inlägg av rsk »

-JTM3- skrev:
Jag väntar också på en LR med vin 671.
Beställde först en som hade 668. Sedan ändrade jag till en annan bil som skulle ha samma leveransdatum.
På tesla.com försvann intervallet men på slutfaktura står det preliminärt 23/6.
Lite surt när jag försökte tajma försäljning av bil och massor av jobb på annan ort slutet juni.
Men men den som väntar på nåt gott. :ugeek:
Har samma som dig med 23/6 på slutfakturan också.
Herminator

Inlägg av Herminator »

ceel skrev:
Herminator skrev:
Ser du det i inloggad läge på Tesla.com nu? Eller fick du mail om det? Jag hade samma intervall som dig innan men ser ännu inget alls sedan det försvann förra veckan. VIN 971.
Försvann förra veckan för mig med, men kom tillbaka efter 1 dag. Inloggat läget på tesla.com :)
Användarvisningsbild
Lophornis
Teslaägare
Referralkod: ts.la/tomas4789

Inlägg av Lophornis »

Jag beställde med vinter däck på fälg, nu har slut räkningen kommit och det står "Tire Recycling Fee" och 64kr. Vad kan menas med det?
Har mailat och frågat men inget svar ännu.
Tesla Model 3 LR 2024 blå
Tesla Model 3 LR 2021 vit (såld)
Ioniq 28kWh (såld)
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ove13063

Inlägg av Tellus »

Lophornis skrev:
Jag beställde med vinter däck på fälg, nu har slut räkningen kommit och det står "Tire Recycling Fee" och 64kr. Vad kan menas med det?
Har mailat och frågat men inget svar ännu.
Är nog miljöavgiften, den har ingått tidigare

https://www.abswheels.se/blog/miljoavgift-dack/
3P 2019 / SP 2023 / YP 23/24 / SigenStor 14,8kWp 24kWh /
Skriv svar