Justerat nypris
Moderator: Redaktion
Justerat nypris
Om jag inte utläser fel så verkar det som att nypriset på en P85 är knappt 30.000 kr högre nu än tidigare. årlig höjning eller valutakursförändringar?
Senast redigerad av Senox, redigerad totalt 1 gånger.
Re: Ljusterat nypris
Det är antagligen för att 3 års vagnskadegaranti ingår nu. 25000 kr mer för en S85.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Så tack vare det så får alla vi som leasar bil men redan har fått den levererad höjt förmånsvärde utan att få ta del av försäkringen! Tack för den...
Rabatt på en Tesla? Använd min länk: http://---
Det är ju inte speciellt genomtänkt då jag förmodar det är ett högt procenttal som i Sverige kommer säljas via leasing. De borde helt enkelt erbjuda det som ett option eftersom de ändå tar betalt för det via prisjustering!
Re: Justerat nypris
Är det inte så att Skatteverket utgår från modellbeteckning och årsmodell + extrautrustning? Även fast vi beställt bilarna 2014 och Tesla ej levererar som förrän 2015 så blir bilarna registrerade som 2015 års modell och förmånsbeskattas utifrån deras tabell.
Om du köper en ny bil för halva priset så blir du ändå förmånsbeskattad utefter listpris om jag minns rätt.
Om du köper en ny bil för halva priset så blir du ändå förmånsbeskattad utefter listpris om jag minns rätt.