Fick ett trevligt SMS om att jag kan hämta ut bilen tidigare i Trosta.
Istället för fredag f.m. blir det nu onsdag f.m! Härligt.
Däremot att måste jag ju säga att det är extremt B med att Tesla har deras hämtning där ute.
1. Det ligger bedrövligt långt ut från Stockholm
2. Det finns ingen bra kollektivtrafik där (typ 30-min trafik med buss)
Har inte lust att be vän/familj skjutsa mig cirka 70-80 min T/R för att hämta bilen. Får nog bli taxi från Bromma till Märsta på onsdag istället. Småkostnader i det hela - men jag hade ju hellre åkt och hämtat ut bilen vid MoS eller liknande.
En annan får åka tåg 3,5 timme till Norrköping för att hämta ut bilen, så det finns olika grader i helvetet
Brorsan tar tåget från Linköping till Stockholm den dagen för att hänga med på bilturen ner till föräldrarna i Linköping
* Juni 2021 - M3 LR Vit/Vit 18" Aero - Såld 2022-08-09
* September 2022 - M3 P Vit/Vit 20" Überturbine
Fick ett trevligt SMS om att jag kan hämta ut bilen tidigare i Trosta.
Istället för fredag f.m. blir det nu onsdag f.m! Härligt.
Däremot att måste jag ju säga att det är extremt B med att Tesla har deras hämtning där ute.
1. Det ligger bedrövligt långt ut från Stockholm
2. Det finns ingen bra kollektivtrafik där (typ 30-min trafik med buss)
Har inte lust att be vän/familj skjutsa mig cirka 70-80 min T/R för att hämta bilen. Får nog bli taxi från Bromma till Märsta på onsdag istället. Småkostnader i det hela - men jag hade ju hellre åkt och hämtat ut bilen vid MoS eller liknande.
En annan får åka tåg 3,5 timme till Norrköping för att hämta ut bilen, så det finns olika grader i helvetet
Har 12 mil enkel väg, tyckte de var ganska smidigt ändå. Men allt över några kilometer så blir de väl problem för stockholmare
Model 3 LR 2021 (Midnight silver, 18" Aero, Drag, Svart inredning, 82kWh-Freemont), SÅLD
Model Y LR 2023 (Vit, Svart inredning, 20" Induction, Berlinbyggd 2/3-´23)
Varför är det blankt kring rutorna på dem?
Ska det inte vara svart där?
Åkte över tio mil till Göteborg (hade också annat ärende) för att äntligen få se den gråa färgen i verkligheten och ungefär tre veckor senare åker det förbi en på gatan utanför mitt hus
När man ser de vita och röda så känner man ju igen dem som Tesla direkt, så man kanske inte känner igen de grå?
Jag är så otroligt taggad på Leverans. Men på slutfakuran av min M3 LR, står det att jag har standard connectivity. Är det så att man får 1 års provperiod vid leveransen eller hur fungerar det?
Jag är så otroligt taggad på Leverans. Men på slutfakuran av min M3 LR, står det att jag har standard connectivity. Är det så att man får 1 års provperiod vid leveransen eller hur fungerar det?
Med LR får man 1 år, med SR+ 30 dagar om jag minns rätt. Premium alltså...
Med LR får man 1 år, med SR+ 30 dagar om jag minns rätt. Premium alltså...
Okej skit bra! Leverans dagen blir 17/6, hoppas man får något sms så man kan hämta ut den tidigare
Nu närmar det sig, idag fick jag träff på VIN på car.info så nu vet jag regnummer Blev ett "gammalt", alltså inte med bokstav på slutet. 11 dagar till leverans är lång tid nu...
Samma för mig, "gammalt" regnr. Hustrun blev "oproportionerligt besviken" tyckte hon.
E3LD m. 614km räckvidd enligt transportstyrelsen, det är vi mer nöjda med!
Model 3 LR 2021 (Midnight silver, 18" Aero, Drag, Svart inredning, 82kWh-Freemont), SÅLD
Model Y LR 2023 (Vit, Svart inredning, 20" Induction, Berlinbyggd 2/3-´23)
Nu närmar det sig, idag fick jag träff på VIN på car.info så nu vet jag regnummer Blev ett "gammalt", alltså inte med bokstav på slutet. 11 dagar till leverans är lång tid nu...
Sista dygnet var värst för mig, men jisses vilken bil
Hur lång tid brukar det ta generellt från att man får träff på regnummer tills att man får hämta ut den? Och när i leveransprocessen får bilarna ett regnummer? Vid ankomst till Sveriges gräns eller vid uthämtningsstället?
Jag fick en tid som redan var förbokad dvs jag fick själv inte välja vilken tid jag ville ha.
Hur lång tid brukar det ta generellt från att man får träff på regnummer tills att man får hämta ut den? Och när i leveransprocessen får bilarna ett regnummer? Vid ankomst till Sveriges gräns eller vid uthämtningsstället?
Jag fick en tid som redan var förbokad dvs jag fick själv inte välja vilken tid jag ville ha.
Jag fick också en förbokad tid. Så har exakt samma fråga som dig. Hoppas någon vet!
Long Range med fyrhjulsdrift
Pearl White
18" Aero-fälgar
Helsvart premiuminteriör
Autopilot
18" Nokian vinterdäck (dubbade) med Pinwheel-fälgar
Dragkrok
Pearl White
18" Aero-fälgar
Helsvart premiuminteriör
Autopilot
Dragkrok
Leverans augusti ändrat till november
Wow. Vilken skillnad mot oss som beställde vid förra månadsskiftet maj/juni och tar leverans nu i dagarna.
Är troligen ändringen av förmånsvärden den 1/7 som tagit fart här lokalt i Sverige, kombinerat med att Tesla globalt fått orderböckerna och produktionskvoterna fyllda på sina fabriker.
Pearl White
18" Aero-fälgar
Helsvart premiuminteriör
Autopilot
Dragkrok
Leverans augusti ändrat till november
Oj! Kan det vara dragkroken som ställer till det så det blir så groteskt lång väntetid?
Imorgon hämtar jag min model 3.
Idag ringde de från Trosta och sa att knappen för att öppna höger bakdörr glappade och måste bytas. Det kommer göras om några veckor när reservdelar kommit in.