jpetters skrev:Mycket på nya S är ett stort lyft men inte i närheten av det + skulle leverat i range, uthållig prestanda (låg laddning och kallt batteri), laddhastighet, etc.
Blir intressant att se effektkurvan med <40% SOC och småsvalt batteri (<13 grader).
Utifrån detta ser ju en LR ut som en bättre deal. Den ska ha samma prestanda som "gamla" P85D 0-100 och sannolikt mycket bättre >100.
Instämmer fullt ut om LR vs Plaid. Allt verkar vara samma förutom:
Tri-motor som putsar 0-100 med -1,1sec från 3,2s och höjer max km/h med +72km/h från 250km/h (tveksam nytta i praktiken...)
En plastvinge utvändigt och kolfiberlook invändigt, samt något annorlunda söm/kantstöd på sätet (tveksam nytta, även om kolfiber är snyggare än trä...)
Och det kostar 400K. Konstigt att allt annat är lika på modellerna (fälgar, bromsok, alla karossdetaljer, färger, osv). Det är ju annars ganska utstuderade sätt att differentiera modeller i bilbranschen.
Eller skiljer sig även batteri+värmepump? Konstigt att de inte nämnde LR alls i presentationen...