Lite mer info om 7.1

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Lite mer info om 7.1

Inlägg av danni »

De verkar ha börjat testa 7.1: http://electrek.co/2015/12/08/tesla-tes ... trictions/

Inget revolutionerande alls enligt vad som står där, men ändå ett par rätt okay förbättringar. Plus begränsningen av autopilot som jag skrev om i en annan tråd.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
jonas
Teslaägare

Re: Lite mer info om 7.1

Inlägg av jonas »

Att parkera i parkeringsfickor tvärsvägen är ju lite najs. Det är ju så man oftast parkerar.
Begränsning Autopilot upp till 72km/h på småvägar utan mittlinje tolkar jag det som. På motorväg är det som vanligt 150km/h.
Beställd MYP
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Zero FXS, Elmotorcykel 7,2kWh
City slicker Elmoped, 1,8kWh
Tesla Model 3 LR AWD FSD HW2,5 såld
Super soco TS 1200R, Elmoped 3,2kWh
Tesla Model S85,3~fasladdning såld
BMW i3 REX, 1~fasladdning såld
Think såld
Surfaren
elbilist

Inlägg av Surfaren »

Inget om alla saker jag bad Elon om på twitter... meh. :cry: :roll:
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

Tolkar det som att man bara köra i 70 med AP på tex 2+1 vägar och alla andravägar som bara har en fil. Hoppas det är något övergående och det justerar upp det snart. Vet inte om dom kanske inte har motsvarande våra 90-vägar i USA med mitträcken?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
John
Teslaägare

Inlägg av John »

Pontus skrev:
Tolkar det som att man bara köra i 70 med AP på tex 2+1 vägar och alla andravägar som bara har en fil. Hoppas det är något övergående och det justerar upp det snart. Vet inte om dom kanske inte har motsvarande våra 90-vägar i USA med mitträcken?
Jag har kört en hel del i USA och kan säkert svara men jag förstår inte riktigt frågan Bild

Sent from my GT-I9506 using Tapatalk
2015 Model S 90D | Svart | Pano | NextGen | Interiörpaket | Vinterpaket - SÅLD
2019 Modell 3 LR AWD | Grå | Dragkrok | 19'' - SÅLD
2017 Peugeot Partner Electric
Ioniq 5 First Edition beställt
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

John skrev:
Pontus skrev:
Jag har kört en hel del i USA och kan säkert svara men jag förstår inte riktigt frågan Bild

Nu gäller ju inte frågan folk som kört i USA utan åkt (med AP) ;)
Jo min fråga var ju har dom så många enkelfiliga vägar i USA som har hastighetsgräns över 45 mph? Själv har jag bara kört/åkt i en delstat där och kan inte påminna mig att vi någonsin var på en enkelfilig väg med 45+ mph i hastighetsgräns.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
John
Teslaägare

Inlägg av John »

Pontus skrev:
John skrev:
Pontus skrev:

Nu gäller ju inte frågan folk som kört i USA utan åkt (med AP) ;)
Jo min fråga var ju har dom så många enkelfiliga vägar i USA som har hastighetsgräns över 45 mph? Själv har jag bara kört/åkt i en delstat där och kan inte påminna mig att vi någonsin var på en enkelfilig väg med 45+ mph i hastighetsgräns.
Min körning i USA är begränsad till de bägge kusterna, bortsett några repor mellan LA & Vegas. Jag har aldrig sett en s.k. 2+1-väg, däremot finns det många stigningsfält på vägar i kuperad teräng. Hastighetbegränsningar skiljer ju lite mellan delstater men 45 mph tror jag inte jag har sett på den typen av vägavsnitt. Mitträcken på den typen av vägar har jag inte heller sett men reflexerna som sticker upp i mitten brukar vara svåra att undvika om av någon anledning får för sig att åka över i den mötande körbanan.

Bild
2015 Model S 90D | Svart | Pano | NextGen | Interiörpaket | Vinterpaket - SÅLD
2019 Modell 3 LR AWD | Grå | Dragkrok | 19'' - SÅLD
2017 Peugeot Partner Electric
Ioniq 5 First Edition beställt
Skriv svar