Ja det är ju svårt att inte bli sugen faktiskt, speciellt i att de verkar ha gjort den så pass tyst. Får nog se till att skaffa en större parkeringsplats till nästa år ändå…
Det framgår inte vilken bil det är filmat från, men Teslan startar iaf c:a 6s efter Audin och slår den ändå lätt.
/fth
Vore kanske roligare att se den mot en elsportbil (Rimac Nevera?) än mot en Volvo V60 eller vad det var dom körde mot. Men det blir definitivt effektfullt.
Håller med. De där resultaten kan man ju räkna ut med papper å penna typ. Kul att se, men ingen överraskning.
Hoppas på en mer grundlig jämförande recension av nya S som helhet. Ska bli mycket intressant att höra mer om nya X också.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Det framgår inte vilken bil det är filmat från, men Teslan startar iaf c:a 6s efter Audin och slår den ändå lätt.
/fth
Vore kanske roligare att se den mot en elsportbil (Rimac Nevera?) än mot en Volvo V60 eller vad det var dom körde mot. Men det blir definitivt effektfullt.
En Nevwra slår ganska lätt en MS Plaid. Skiljer väl en sekund på kvartsmilen?
Så kanske inte är lika kul för Tesla och deras följare
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
We went into our steering yoke experience with an open mind, but the more time we spent with the 2022 Tesla Model S Plaid, the less we liked it. Tesla may be able to get away with the whimsy of a yoke in a sports car like the long-delayed Tesla Roadster—the type of vehicle whose owners perhaps drive only occasionally as a weekend toy—but in a daily driver like the Model S, it's pointlessly annoying. The Model S Plaid's steering ratio simply isn't quick enough to make low-speed maneuvers anything less than a burden. A variable power-steering ratio could help, but it would be a band aid with added cost and complexity simply to solve a problem no one has had before.
And before you ask, Tesla says it has no plans at this time to offer a traditional steering wheel on the new 2022 Model S, Plaid or not.
Så dom satsar på att lösa det om flera år?
Nåja jag tänker inte köpa det där iaf…
Liggande skärmen ja tack, men resten med ratten osv, nej tack.
Utsidan säger jag också ja tack till förresten
Just nu känns roadstern mest intressant (och mest avlägsen )
Så dom satsar på att lösa det om flera år?
Nåja jag tänker inte köpa det där iaf…
Liggande skärmen ja tack, men resten med ratten osv, nej tack.
Utsidan säger jag också ja tack till förresten
Just nu känns roadstern mest intressant (och mest avlägsen )
Stående skärm och yoke då?
Tror nog de vänder på skärmen i Roadstern dock och kommer med vanlig ratt som alternativ.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.