iAkita skrev:martinot skrev:iAkita skrev:
Tråkigt att höra att du sprider negativitet kring elbilar..
Nu känns det som du sprider negativitet kring mig.
Men skippar att bemöta personangrepp med samma mynt. Den typen av "debatt" tycke jag är tråkig, och den får du ta med någon annan.
Av fossilbilster på forumet så anklagas jag för att prata negativt om ICE-bilar, och av miljömuppar på forumet så anklagas jag att prata negativ om elbilar.
Sanningen är att de har sina olika styrkor och fördelar, och jag står för mina egna åsikter (placerar inte in mig i någotdera fack, utan försöker se objektivt på saker).
Det blir lite lustigt när du först lite sårat känner dig utsatt för personangrepp , sen antyder att du står över sånt, och till sist avslutar med att benämna forummedlemmar som miljömuppar

Fossilnördar kunde jag också sagt. Är en allmän
gruppering (till skillnad från direkta personangrepp på enskilda medlemmar, som en del sysslar med). Finns, tyvärr, "extremister" och extrema åsikter på bägge sidor. De kan sällan diskutera balanserat eller se saker objektivt.
De som tycker dagens BEV är oanvändbara till allt, och de som tycker dagens BEV är fantastiska och klarar allt.
Sanningen ligger ju någonstans mitt emellan, och vi är just nu mitt uppe i en kraftig transformationsfas där BEV snabbt blir allt bättre (även om de inte är perfekta för allt idag).
Detta är precis som migrationspolitik i Sverige, där många är i det ena extrema lägret eller extrema i det andra lägret. Få som är balanserade i mitten (de som ser både +/- får oftast stark kritik från bägge läger).