Det ingår i Komfort Plusplus paketetrsk skrev:Jag fick ingen tuta på min nya Model 3.![]()

Moderator: Redaktion
Det ingår i Komfort Plusplus paketetrsk skrev:Jag fick ingen tuta på min nya Model 3.![]()
Har innan haft lite svårt för vita bilar men tycker banne mig att det blir inte mycket snyggare än sådär. Kombinationen svart och vitt är formidabel.ceel skrev:Då var det dags även för mig. Hämtade min LR idag i Trosta. Hade telefonkontakt med min Tesla Advisor i måndags och hon kollade igenom bilen och de fixade något som var snett på bagageluckan och en list. Så idag hittade jag ingenting att anmärka på. Gapet är lite stort för bagageluckan men ungefär lika på bägge sidor så inget som jag känner stör.
Åkte sedan raka vägen till däckverkstaden och satte på andra fälgar och däck samt la på vinterdäck på Aero-fälgarna.
Överlag väldigt nöjd över processen. Synd att de har bilarna utomhus bara för den var ju inte ren. Tvättade den nu på kvällen här hemma.
Bifogar en bild på skönheten. Vin 971 och har rattvärme, boombox men inget svankstöd på passagerarsidan.
Hörde för övrigt att de skulle leverera ut 60 bilar från Trosta idag.
Jag tror Elon läser här. Nu funkade den helt plötsligt.thnis skrev:Det ingår i Komfort Plusplus paketetrsk skrev:Jag fick ingen tuta på min nya Model 3.![]()
Vad är det för diameter på fälgarna? Monaco ser det ut att vara, stämmer det?ceel skrev:Köpte däck och fälg av ABS Wheels och de sålde Teslas original TPMS. Till samma pris som Tesla men då löste de ju allt praktiskt.ducce916 skrev:
Hur gjorde du med däcktrycksgivarna till de nya fälgarna, köpte du Tesla original?
28 bilar levererades från Malmö igår, ca samma antal dagen före.
Läckert! Vilka fälgar är det? Kan vara något till vinterdäcken på min P...ceel skrev:Då var det dags även för mig. Hämtade min LR idag i Trosta. Hade telefonkontakt med min Tesla Advisor i måndags och hon kollade igenom bilen och de fixade något som var snett på bagageluckan och en list. Så idag hittade jag ingenting att anmärka på. Gapet är lite stort för bagageluckan men ungefär lika på bägge sidor så inget som jag känner stör.
Åkte sedan raka vägen till däckverkstaden och satte på andra fälgar och däck samt la på vinterdäck på Aero-fälgarna.
Överlag väldigt nöjd över processen. Synd att de har bilarna utomhus bara för den var ju inte ren. Tvättade den nu på kvällen här hemma.
Bifogar en bild på skönheten. Vin 971 och har rattvärme, boombox men inget svankstöd på passagerarsidan.
Hörde för övrigt att de skulle leverera ut 60 bilar från Trosta idag.
Tack! Jag är väldigt nöjd. Gillar verkligen vitt och svart i kombination när man slipper kromet.JAT skrev:
Har innan haft lite svårt för vita bilar men tycker banne mig att det blir inte mycket snyggare än sådär. Kombinationen svart och vitt är formidabel.
Stort grattis till en MYCKET smakfull bil!
Xeik skrev:Vad är det för diameter på fälgarna? Monaco ser det ut att vara, stämmer det?
Det är Monaco GP6 19" i mattsvart.dave skrev:Läckert! Vilka fälgar är det? Kan vara något till vinterdäcken på min P...
Härligt! Grattis till nya kommande bilen!Pete82 skrev:Då har man beställt följande den 14 juni. Är ju så toksugen på leverans men den som väntar på något gott. Prel. leverans i November...![]()
Model 3 LR AWD
Midnight Silver
18" Aero-fälgar
Svart klädsel
Hoppas nu på att någon vis man eller kvinna i forumet säger att bilen kommer snabbare än november.![]()
Kul att vara här i forumet. Mycket bra info!
Holve skrev:Har ju beställt en LR igenom Autoplan och fick ett Mail från Tesla att logga in i Tesla appen.
Men vd ska man göra där.
Inget finns där.
Dyker bilen upp där eller får man någon annan spännande info där?
Var det något alls av ovanstående som åtgärdades direkt på plats?Lipo skrev:Hämtade ut vår LR i torsdags då den kom några dagar tidigare än väntat. Fantastiskt rolig bil. Helt okej uthämtning även om det fanns en del grejer som inte var 100.
En del svart kladd på karossen. Satt väldigt hårt och tog ett bra tag med avfettning för att få bort.
Bägge lyktorna fram sticker upp ganska mycket.
Vänster bakdörr sitter dåligt. Svår att stänga och är inte linjerad mot karossen.
Handtaget på vänster bakdörr betydligt mer inskjunket är övriga.
List runt fönstren bak ser ut att vara för stor så det bildas ett veck uppe vid taket framtill.
En panel ovanför vänster bakdörr i taket sitter inte riktigt fast och glipar.
Plus lite lackfwö såsom att det spottats ut färgklumpar på några ställen vilket jag inte kommer ta upp. Övriga delar får vi se om Tesla åtgärdar eller hävdar vara inom spec.
Hur som helst en grymt härlig bil!
En liten justering av bakdörren men det blev knappt bättre och lyktorna hade de inte tid att justera ner. Det noterades dock. Sedan har jag upptäckt resterande delar senare.Bjelke skrev:Var det något alls av ovanstående som åtgärdades direkt på plats?Lipo skrev:Hämtade ut vår LR i torsdags då den kom några dagar tidigare än väntat. Fantastiskt rolig bil. Helt okej uthämtning även om det fanns en del grejer som inte var 100.
En del svart kladd på karossen. Satt väldigt hårt och tog ett bra tag med avfettning för att få bort.
Bägge lyktorna fram sticker upp ganska mycket.
Vänster bakdörr sitter dåligt. Svår att stänga och är inte linjerad mot karossen.
Handtaget på vänster bakdörr betydligt mer inskjunket är övriga.
List runt fönstren bak ser ut att vara för stor så det bildas ett veck uppe vid taket framtill.
En panel ovanför vänster bakdörr i taket sitter inte riktigt fast och glipar.
Plus lite lackfwö såsom att det spottats ut färgklumpar på några ställen vilket jag inte kommer ta upp. Övriga delar får vi se om Tesla åtgärdar eller hävdar vara inom spec.
Hur som helst en grymt härlig bil!
Så tjusig att någon filmade den vid SuC i Hudiksvall idagBjelke skrev:
Jepp. Ser ut och ha ägts utav en av oss nördar här på forumet. Jag smekte underkanten utav dörrarna och kände inga stenskott. Ingen fukt i lyktor. Och alla paneler satt ovanligt rakt för Tesla.Bjelke skrev:Det låter som en bra deal, speciellt om den är i mycket bra skick (Typ det viktigaste)
Fick min bil för en vecka sen.Bjorn84 skrev:Hej!
Jag har hängt här ett tag nu och läst men inte reggat mig.
Hade beställt en Y men tröttnade på att vänta så för en dryg månad sen beställde jag en trea LR. Ville få ut den innan nya förmånsreglerna och har nu fått leveransdag i Trosta den 28:e. Perfekt tajming.
Det blev en vit med drag som jag igår bokat wrapping på. Aldrig haft varken Tesla eller wrap. Kör idag en Kia Optima plug-in samt en Zoe. Zoe kommer bli kvar som vår andrabil.
Ska bli riktigt kul! Har en stor hög med grejer som jag köpt till nya bilen i källarn. Takräcken, mattor, toning till rutor, sparkskydd till säten osv.
Lägger in en bild på hur resultatet på wrap ska bli.
Riktigt snyggt! Är det Monaco GP6-fälgar för din del med?Bjorn84 skrev:
Fick min bil för en vecka sen.
Så den har nu varit på wrap och fått nya fälgar. Gamla fälgarna sitter på vinterdäcken.
Så himla nöjd!
Snyggt!Bjorn84 skrev:Fick min bil för en vecka sen.Bjorn84 skrev:Hej!
Jag har hängt här ett tag nu och läst men inte reggat mig.
Hade beställt en Y men tröttnade på att vänta så för en dryg månad sen beställde jag en trea LR. Ville få ut den innan nya förmånsreglerna och har nu fått leveransdag i Trosta den 28:e. Perfekt tajming.
Det blev en vit med drag som jag igår bokat wrapping på. Aldrig haft varken Tesla eller wrap. Kör idag en Kia Optima plug-in samt en Zoe. Zoe kommer bli kvar som vår andrabil.
Ska bli riktigt kul! Har en stor hög med grejer som jag köpt till nya bilen i källarn. Takräcken, mattor, toning till rutor, sparkskydd till säten osv.
Lägger in en bild på hur resultatet på wrap ska bli.
Så den har nu varit på wrap och fått nya fälgar. Gamla fälgarna sitter på vinterdäcken.
Så himla nöjd!
Nej det är Nitro Aero black från specialfalgar.se.ceel skrev:Riktigt snyggt! Är det Monaco GP6-fälgar för din del med?Bjorn84 skrev:
Fick min bil för en vecka sen.
Så himla nöjd!
Vad fick du ge för wrap?