Fick felmeddelande ”kan ej ladda” följt av ”koppla loss och försök igen” under körning.
Det verkar nu även hända under schemalagd laddning varvid bilen stoppar laddningen och visar samma fel igen. För att kunna ladda så behöver jag koppla ur laddkabeln och koppla in den och då går det att ladda igen. Det är ju dock inte speciellt praktiskt att behöva gå ut på morgonen och göra det då jag förväntar mig att den ska ha laddat klart som alltid tidigare.
Senast idag fick jag ”kan ej ladda” under körning.
Jag har lagt ärende hos SC men inte fått någon respons ännu.
Har någon mer råkat ut för detta?
BMS varning ”kan ej ladda”
Moderator: Redaktion
- Trevlig
- Teslaägare
- Inlägg: 858
- Blev medlem: 23 feb 2021 12:13
- Referralkod: ts.la/kristoffer78135
Re: BMS varning ”kan ej ladda”
Jag fick det flera gånger på min, visade sig att en jordskruv var löst. dom drog åt den och det funkade perfekt efter. Även under körning så som du verkar fått.
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, Renault Zoe 52kwh Edition One
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 20Kw/20Kwh
Sålda: Opel Corsa E 2021, MG ZS EV 2021, Tesla M3 LR 2021
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 20Kw/20Kwh
Sålda: Opel Corsa E 2021, MG ZS EV 2021, Tesla M3 LR 2021