Spricka glastak
Moderator: Redaktion
Spricka glastak
Privatleasar en Tesla model 3 som är uttagen 16 juni -21 via leaseplan. Nu upptäckte jag precis att jag har åkt på ett stenskott på glastaket. Någon som vet vad som gäller, går detta på självrisk? Eller vad kostar detta annars? Bedömer att sprickan stuckit iväg ca 15 cm så att bara fylla i funkar väl inte? riktigt tråkig start får man ju säga! Någon annan som råkat ut för detta, är glastaken väldigt ömtåliga?
- Joakimgabrielsson
- Teslaägare
Re: Spricka glastak
Det går på vagnskada tyvärr. Inte glas. Rätt hög självrisk Mao. Stenskott som är mindre än en 5-krona går att laga under förutsättning att glaset har flera skikt som en vindruta.
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Glastak eller bakrutan?
Glastaket är över framstolarna. Går som vagnskada.
Bakrutan börjar ovanför bakstolarna och räknas som bakruta. Byts för 3400 efter självrisk.
Glastaket är över framstolarna. Går som vagnskada.
Bakrutan börjar ovanför bakstolarna och räknas som bakruta. Byts för 3400 efter självrisk.
Det är ju tyvärr då ifram, precis över förarsätet. Kostar? Kan man fylla i stenskottet och köra med det, eller är det farligt? Det är ju inget man stör sig på förutom att det ser lite tråkigt ut såklart. Med tanke på hur lätt och ofta detta verkar kunna hända så kan det ju bli en väldigt dyr historia under min leasingperiod..
Självrisken på vagnskadan är drygt 10.000 SEK och den där sprickan går tyvärr inte att laga, som Joakimgabrielsson säger ska det vara mindre än en femkrona och mer än 5cm från kanten för att det skall gå att laga.
Beklagar!
Beklagar!

Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -