Hej!
Har ett larm som gått ett par gånger senaste dygnet.
Stämmer det att det inte längre går att stänga larmet? (och samtidigt ha bilen låst). Kunde inte hitta någon inställning för detta.
Läste på ett annat forum att den möjligheten försvunnit efter en uppdatering 2020 (läste också att det tidigare gått att stänga av visa delar så som tilt detection).
En arg flugga har synts till i bilen så det finns en klar huvudmisstänkt som dock nu verkar gått under jorden...
Går inte längre stänga av larm?
Moderator: Redaktion
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Går inte längre stänga av larm?
Mitt larm gick flera gånger under Midsommarhelgen. Eftersom vi var på Öland nära en kohage så misstänker även jag flugor.
Jag stängde av Vaktläget eftersom meddelandet jag fick antydde att det var detta som utlöst larmet.
Jag stängde av Vaktläget eftersom meddelandet jag fick antydde att det var detta som utlöst larmet.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Re: Går inte längre stänga av larm?
Hade samma problem med vår nya M3 för några veckor sedan. Var många märkliga falska larm flera gånger på ett par dygn som bilen stod parkerad. Grymt irriterande och misstänkte först tekniskt fel. Men innan jag felanmälde i appen så kom jag att tänka på att jag läst här i forumet om problem med flugor och insekter. Då provade jag första att låta de stå med öppna dörrar i en kvart. Problemet löst.

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/