Går inte längre stänga av larm?

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Johan_L

Går inte längre stänga av larm?

Inlägg av Johan_L »

Hej!

Har ett larm som gått ett par gånger senaste dygnet.

Stämmer det att det inte längre går att stänga larmet? (och samtidigt ha bilen låst). Kunde inte hitta någon inställning för detta.
Läste på ett annat forum att den möjligheten försvunnit efter en uppdatering 2020 (läste också att det tidigare gått att stänga av visa delar så som tilt detection).

En arg flugga har synts till i bilen så det finns en klar huvudmisstänkt som dock nu verkar gått under jorden...
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Går inte längre stänga av larm?

Inlägg av mikebike »

Mitt larm gick flera gånger under Midsommarhelgen. Eftersom vi var på Öland nära en kohage så misstänker även jag flugor.
Jag stängde av Vaktläget eftersom meddelandet jag fick antydde att det var detta som utlöst larmet.
Screenshot_20210627-183440_Tesla.jpg
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare

Re: Går inte längre stänga av larm?

Inlägg av martinot »

Hade samma problem med vår nya M3 för några veckor sedan. Var många märkliga falska larm flera gånger på ett par dygn som bilen stod parkerad. Grymt irriterande och misstänkte först tekniskt fel. Men innan jag felanmälde i appen så kom jag att tänka på att jag läst här i forumet om problem med flugor och insekter. Då provade jag första att låta de stå med öppna dörrar i en kvart. Problemet löst.
Bild
NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Skriv svar