wannabee skrev:De verkade ju mäta hur stor instrumentpanelen var och det var ganska lika för båda, har för mig att Munro i tidigare videor har kritiserat WV för att stoppat in en massa standargrejor i bilen, så att det är en massa onödig vikt och onödigt komplicerat eftersom en hel del inte används av grejorna. Det kanske inte Mach-e har gjort i sin bil?
Tydligen har jag missat en hel debatt om att intrumentpanelen skulle vara mindre? Det är den ju iaf inte.
Som jag förstod "beefen" emot Sandy efter hans första ID.4 filmer var att han inte insåg att huven är betydligt mindre än "traditionellt" och via denna vägen ge mer utrymme inne. Dvs kastat in allt under huven.
Och vad Sandy visade så fanns det också en hel del plats där under instrumentpanelen att baka in något.
Sådär snabbt letat kommer man fram till:
1: Volkswagen ID-4-2021 med en längd av 4584 mm
Bagageutrymme: 543 liter.
2: Ford Mustang-Mach-E-2020 med en längd av 4712 mm
Bagageutrymme: 502 liter. (Osäkert om det inkluderar frunk? Vissa hemsidor säger 402L+81L.)
https://se.automobiledimension.com/jamf ... ilmatt.php
Så ID.4 är "bara" 12cm mindre men betydligt större. Så betyder det att VW's "tradeoff" för att slippa frunken, betalat för sig själv i utrymme?
Har själv aldrig suttit i en Mach-E så kan tyvärr inte jämföra storleken på en personligskala.