Någon som har lust att köra en S90 ner i diket och få punktering?

Sent from my LG-D855 using Tapatalk
Moderator: Redaktion
Enklast vore om nån på Ny-teknik gjorde det då de har vanan inneNemesis skrev:Intressant att Volvo tar upp kampen med Teslas autopilot! Är det någon som vet mer om hur bra pilot assisten funkar och när den ska ut på vägarna?
Någon som har lust att köra en S90 ner i diket och få punktering?![]()
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
Dom där "journalisterna" verkar ju klara alla varianter av det funktionen inte är tänkt för, så anstränger dom sig så borde det nog gå att ge några dåliga recensioner även om Volvos system. Hoppas även dom visar hur svårt det blir att köra tvärs över Australien utan att planera tankstopp oxåMartinen skrev:Ja jag tror nog att den är bra. Volvo har ju hållt på med detta ett bra tag, och tror inte dom släpper den om den inte funkar.
Ja va journalister skriver och verkligheten är 2 skilda saker.HelectriC skrev:Dom där "journalisterna" verkar ju klara alla varianter av det funktionen inte är tänkt för, så anstränger dom sig så borde det nog gå att ge några dåliga recensioner även om Volvos system. Hoppas även dom visar hur svårt det blir att köra tvärs över Australien utan att planera tankstopp oxåMartinen skrev:Ja jag tror nog att den är bra. Volvo har ju hållt på med detta ett bra tag, och tror inte dom släpper den om den inte funkar.
Eller för dom där äldre med hatt som skapar kö eftersom dom kör så infernaliskt sakta och långt under fartgränsen på lands- och motorvägjoel80 skrev:Volvo har ju redan släppt Pilot Assistans (före autopilot i Tesla kom) till sina XC90. Så det rullar redan ett gäng bilar med det i "vanlig" trafik. Funkar dock bara upp till 50km/h än då länge.. Tänkt som "kö-autopilot" gissar jag.
Fast brukar inte de hålla 65 km/h oavsett hastighetsbegränsning? Börjar misstänka att det är för dem som vi har fartgupp.HelectriC skrev:Eller för dom där äldre med hatt som skapar kö eftersom dom kör så infernaliskt sakta och långt under fartgränsen på lands- och motorvägdom kan ju använda den som heltidsautopilot eftersom dom ändå inte kör fortare än 50
Jo, men nu ska den vara uppgraderad till 130 km/h i samband med S90 lanseringen. Känns som de vill lyfta fram den mer också.joel80 skrev:Volvo har ju redan släppt Pilot Assistans (före autopilot i Tesla kom) till sina XC90. Så det rullar redan ett gäng bilar med det i "vanlig" trafik. Funkar dock bara upp till 50km/h än då länge.. Tänkt som "kö-autopilot" gissar jag.
Dra inte alla med hatt över en kam! En annan bär Stetson och har för tillfället körkortet i behåll... ta i trä.HelectriC skrev:Eller för dom där äldre med hatt som skapar kö eftersom dom kör så infernaliskt sakta och långt under fartgränsen på lands- och motorvägjoel80 skrev:Volvo har ju redan släppt Pilot Assistans (före autopilot i Tesla kom) till sina XC90. Så det rullar redan ett gäng bilar med det i "vanlig" trafik. Funkar dock bara upp till 50km/h än då länge.. Tänkt som "kö-autopilot" gissar jag.dom kan ju använda den som heltidsautopilot eftersom dom ändå inte kör fortare än 50
inget illa ment, men de med hatt jag syftar till sticker ut på så många sätt än enbart bärandet av hatt. Det är liksom bara pricken över i:etboreno skrev:Dra inte alla med hatt över en kam! En annan bär Stetson och har för tillfället körkortet i behåll... ta i trä.HelectriC skrev:Eller för dom där äldre med hatt som skapar kö eftersom dom kör så infernaliskt sakta och långt under fartgränsen på lands- och motorvägjoel80 skrev:Volvo har ju redan släppt Pilot Assistans (före autopilot i Tesla kom) till sina XC90. Så det rullar redan ett gäng bilar med det i "vanlig" trafik. Funkar dock bara upp till 50km/h än då länge.. Tänkt som "kö-autopilot" gissar jag.dom kan ju använda den som heltidsautopilot eftersom dom ändå inte kör fortare än 50