Trådlösa laddaren 2021
Moderator: Redaktion
Trådlösa laddaren 2021
Tycker den laddar dåligt, vad har ni för erfarenheter, 44% vid start, 45% efter 40 min laddning (iPhone 8)? Verkar var något som inte stämmer......
- OfarligTesla
- Teslaägare
Re: Trådlösa laddaren 2021
Tycker den funkar bra, Kör du skal? Vet att skal kan göra trådlös laddning riktigt seg beroende på laddplatta.
Nej, den är utan skal, kanske måste jag skapa ett serviceärende?OfarligTesla skrev:Tycker den funkar bra, Kör du skal? Vet att skal kan göra trådlös laddning riktigt seg beroende på laddplatta.
-
- elbilist
Kolla med en annan telefon innan, så det inte är den.ducce916 skrev:Nej, den är utan skal, kanske måste jag skapa ett serviceärende?OfarligTesla skrev:Tycker den funkar bra, Kör du skal? Vet att skal kan göra trådlös laddning riktigt seg beroende på laddplatta.
Om jag sätter på ljudet på mobilen högt nog, så kommer det ett pling när den tar/förlorar laddning, kan också vara till hjälp.
Svårt/omöjligt att få trådlösa laddare att passa alla telefoner.
iPhone 8 är väl med dagens mått en "liten" telefon, så det kan ju tex vara så att den hamnar för långt ner mot var själva "coilen" i laddaren sitter(brukar sitta i mitten).
Prova lägg ngt stöd i nederkant, så den blir mer centrerad på laddaren.
iPhone 8 är väl med dagens mått en "liten" telefon, så det kan ju tex vara så att den hamnar för långt ner mot var själva "coilen" i laddaren sitter(brukar sitta i mitten).
Prova lägg ngt stöd i nederkant, så den blir mer centrerad på laddaren.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Min iPhone 12 Mini laddar inte heller något... Den är typ 1 cm för kort. Man kan lägga på den så den tar laddning men när man kör och den rör på sig så slutar den ladda av och till hela tiden så är i princip värdelös för lite mindre telefoner.
Fungerar riktigt bra för min del. Har en nyare Samsung Note.
M3P -21 (tidigare)
MYP -22 (nuvarande)
MYP -22 (nuvarande)
Har en iPhone 8plus med skal samt körkort och kreditkort mellan telefon och laddplattan. Funkar hur bra som hellst. Tycker den laddar ganska snabbt.
M3, LR, vit/svart, drag, levererad 2021-03-23
SÅLD SR+, Blå/svart, drag, 18" Aero levererad 2019-09-09 (3900 mil)
SÅLD SR+, Blå/svart, drag, 18" Aero levererad 2019-09-09 (3900 mil)
Haha så slut jag är. Trodde att tråden handlade om trådlös laddning av bilen (induktiv laddplatta i garaget under bilen). När kommer det!?
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Aida skrev:Haha så slut jag är. Trodde att tråden handlade om trådlös laddning av bilen (induktiv laddplatta i garaget under bilen). När kommer det!?

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Bjelke skrev:Aida skrev:Haha så slut jag är. Trodde att tråden handlade om trådlös laddning av bilen (induktiv laddplatta i garaget under bilen). När kommer det!?Samma här!
Så skönt att det inte bara var jag!

Tack för supporten!
Konstigt, både jag och frugan har 12 mini med skal utan några (större) problem. Enda vi kan behöva göra ngn enstaka gång är att flytta mobilen vänster/höger när de ligger på plattan.Imolarot skrev:Min iPhone 12 Mini laddar inte heller något... Den är typ 1 cm för kort. Man kan lägga på den så den tar laddning men när man kör och den rör på sig så slutar den ladda av och till hela tiden så är i princip värdelös för lite mindre telefoner.
Min laddar tyvärr väldigt sporadiskt. Har en iPhone SE.
La ett serviceärende, där mobile service bytte laddplattan men problemet kvarstår tyvärr. Har ett nytt ärende nu hos SC.
Stefan
La ett serviceärende, där mobile service bytte laddplattan men problemet kvarstår tyvärr. Har ett nytt ärende nu hos SC.
Stefan
Senast redigerad av SGL, redigerad totalt 1 gånger.
Model Y RWD LR 24 QS
BYD Atto 3 Design 22 (lämnat tillbaka)
Model 3 SR+ 21 (Såld)
Model 3 SR+ 21 (Såld)
Använder inte skal, lägger jag något under telefonen på 5-10mm så laddar den någorlunda normalt.pp3 skrev:Konstigt, både jag och frugan har 12 mini med skal utan några (större) problem. Enda vi kan behöva göra ngn enstaka gång är att flytta mobilen vänster/höger när de ligger på plattan.Imolarot skrev:Min iPhone 12 Mini laddar inte heller något... Den är typ 1 cm för kort. Man kan lägga på den så den tar laddning men när man kör och den rör på sig så slutar den ladda av och till hela tiden så är i princip värdelös för lite mindre telefoner.
- OfarligTesla
- Teslaägare
Testat att höja upp telefonen lite? Är ju troligt att det inte är något fel på laddplattan.SGL skrev:Min laddar tyvärr väldigt sporadiskt. Har en iPhone SE.
Stefan
Ni med iPhones, har ni kollat inställningar kring laddning i telefonen, de har ju sen ett par iOS-versioner tillbaka ett defaultläge där telefonen inte laddar snabbt eller till max hur som helst om man inte specifikt ställer in att den skall göra det, för att slita mindre på batteriet.
Det är som sagt inga problem med telefoner, laddplattan eller så utan bara det att om man inte har en lite större telefon (eller skal på) så hamnar telefonen inte högt nog på laddaren bara.uncle_bob skrev:Ni med iPhones, har ni kollat inställningar kring laddning i telefonen, de har ju sen ett par iOS-versioner tillbaka ett defaultläge där telefonen inte laddar snabbt eller till max hur som helst om man inte specifikt ställer in att den skall göra det, för att slita mindre på batteriet.
Tack! Ska testa och kolla om det blir bättre.OfarligTesla skrev:Testat att höja upp telefonen lite? Är ju troligt att det inte är något fel på laddplattan.SGL skrev:Min laddar tyvärr väldigt sporadiskt. Har en iPhone SE.
Stefan
Model Y RWD LR 24 QS
Model 3 SR+ 21 (Såld)
Model 3 SR+ 21 (Såld)
Fungerar bra för att vara trådlös (alltid långsammare än laddning via kabel).ducce916 skrev:Tycker den laddar dåligt, vad har ni för erfarenheter, 44% vid start, 45% efter 40 min laddning (iPhone 8)? Verkar var något som inte stämmer......
M3 LR 2021 med iPhone 8 (den lilla) med Apple läderfodral på.
Laddat trådlöst flera gånger till 100% i bilen.
Skulle nog be SC att kika på din bil. Är det samma sak på både den vänstra och den högra laddplatsen?

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Har bara kollat ena sidan, ska prova andra sidan i morgon. Har fått en tid på SC Malmö om ett par veckor så hoppas det går att få det att fungera bättre.martinot skrev:Fungerar bra för att vara trådlös (alltid långsammare än laddning via kabel).ducce916 skrev:Tycker den laddar dåligt, vad har ni för erfarenheter, 44% vid start, 45% efter 40 min laddning (iPhone 8)? Verkar var något som inte stämmer......
M3 LR 2021 med iPhone 8 (den lilla) med Apple läderfodral på.
Laddat trådlöst flera gånger till 100% i bilen.
Skulle nog be SC att kika på din bil. Är det samma sak på både den vänstra och den högra laddplatsen?
- Niklas Z
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/niklas42449
Jag har en iPhone SE och den ladddar. Visserligen är det kinkigt med placeringen och laddningen avbryts och återkommer om vart annat, men till slut blir den laddad. Igår körde jag 90 mil och den laddade till 100 % och sedan höll den sig på den nivån.SGL skrev:Min laddar tyvärr väldigt sporadiskt. Har en iPhone SE.
Stefan
Model 3 LR AWD, 2025, stealth grey med vit inredning.
Tack! Körde en längre sträcka idag och precis som du skriver laddar den till 100%. Lite störigt bara att den är så känslig med placeringen.Niklas Z skrev:Jag har en iPhone SE och den ladddar. Visserligen är det kinkigt med placeringen och laddningen avbryts och återkommer om vart annat, men till slut blir den laddad. Igår körde jag 90 mil och den laddade till 100 % och sedan höll den sig på den nivån.SGL skrev:Min laddar tyvärr väldigt sporadiskt. Har en iPhone SE.
Stefan
Model Y RWD LR 24 QS
Model 3 SR+ 21 (Såld)
Model 3 SR+ 21 (Såld)
Nackdel med tekniken i sig. Den är "by design" känslig för placering av spolarna i förhållande till varandra. Finns inte heller någon officiell standard till exakt hur de skall placeras.
Detta sagt så funkar min iPhone 8 helt perfekt på bägge laddsidorna, och har aldrig upplevt att den är känslig för hur den placeras. Laddning startar alltid på direkten, och behöver aldrig tänka mig för hur den skall placeras. Men det är som sagt nog mest tur. Finns som sagt inga riktiga standards för placering på området.
Vill man ladda med hög effekt, och alltid vara säker på det, så är det endast trådad kabel som gäller.
Detta sagt så funkar min iPhone 8 helt perfekt på bägge laddsidorna, och har aldrig upplevt att den är känslig för hur den placeras. Laddning startar alltid på direkten, och behöver aldrig tänka mig för hur den skall placeras. Men det är som sagt nog mest tur. Finns som sagt inga riktiga standards för placering på området.
Vill man ladda med hög effekt, och alltid vara säker på det, så är det endast trådad kabel som gäller.

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
En fundering.
Går det att dra in två kablar till de trådlösa landningsplatserna? Så man kan välja att ladda med sladd istället....så man får maximal laddning, och slipper ta av skalet på telefonen
Går det att dra in två kablar till de trådlösa landningsplatserna? Så man kan välja att ladda med sladd istället....så man får maximal laddning, och slipper ta av skalet på telefonen
- OfarligTesla
- Teslaägare
Skulle nog inte bli snyggt alls i den nya designen från 2021. Däremot kan man ju plugga in telefonen och lägga i något av facken i mittenkonsolen.Tabster skrev:En fundering.