Intressant utveckling för VW gruppen.
Stor satsning på elbilar, mjukvara, självkörning, energilösningar med V2G mm.
NEW AUTO: Volkswagen Group set to unleash value in battery-electric autonomous mobility world.
Profit and revenue pools are expected to shift gradually from internal combustion engine cars (ICEs) to battery-electric vehicles (BEVs) and then to software and services, boosted by autonomous driving. The ICE market is set to decline by more than 20% over the next 10 years. In parallel, BEVs are projected to grow rapidly and overtake ICEs as a leading technology. At an estimated €1.2 trillion, by 2030, software enabled sales could add around one third on top of the expected BEV and ICE sales, more than doubling the overall mobility market from around €2 trillion today to a projected €5 trillion. Individual mobility, based on cars, is expected to still account for 85% of the market and Volkswagen’s business.
Higher CO2/Euro 7 costs and tax disadvantages will likely further narrow ICE margins. Overall, margin parity should be reached within the next two to three years.
Software plays the decisive role in the transformation from a pure car company to an integrated mobility group. By 2030, software – on the basis of automated driving – can become a major source of income in our industry”, said CARIAD CEO Dirk Hilgenberg. The new unified 2.0 software platform for on-board connectivity and software to be rolled out throughout the Group with the SSP, will open the way to a completely new ecosystem and thus also to new data-based business models.
BEVs will become mobile power banks that can be fully integrated in the energy grid through bi-directional charging. This will enable us to generate additional profits from participation in the energy market by 2030.”
Future profit pools are very promising: by 2030, the total market for mobility as a service in the five largest European markets alone is expected to amount to $70 billion.
VW kommer att härma Tesla och också komma med månadshyra, motsvarande Tesla 199dollar per månad för FSD, eller andra mjukvarutjänster.
VW tror att den verksamheten snabbt ger stora pengar i vinst.
At an estimated €1.2 trillion, by 2030, software enabled sales could add around one third on top of the expected BEV and ICE sales, more than doubling the overall mobility market from around €2 trillion today to a projected €5 trillion.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
VW kontra Tesla: Så här vill Herbert Diess sakta ner Elon Musk.
VW kontra Tesla: Så här bör Elon Musk sakta ner
Med sitt kontrakt förlängt för tidigt fram till 2025 bakom sig koncentrerar sig Herbert Diess nu på att göra Volkswagen till den tekniska och ekonomiska ledaren bland bilföretagen. Och han vet vem han ska slå för det: Tesla . Detta framgår av den strategi han nu har lagt fram, som är att löpa fram till 2030, kallad ”New Auto”. Den fokuserar på de två discipliner som kommer att vara avgörande de närmaste åren: elektrisk körning och fordonsprogramvara, vilket är extremt viktigt för till exempel autonom körning. Tesla sätter för närvarande tonen i båda områdena.
VW kontra Tesla: Det beror på programvaran
Då bör enhetlig, gruppövergripande programvara också vara tillgänglig. Speciellt här har Tesla en ledning som kommer att vara svår att komma ikapp och som (tillsammans med batterierna) är en av nycklarna till långdistans, snabb laddning och andra bilfunktioner som underhållningsuppdateringar. Speciellt här har VW-märkena fortfarande mycket att komma ikapp, som detta exempel från Porsche visar . Diess framkallar nu vad Musk tog hänsyn till från början: I branschen gäller nu "smarttelefonindustrins logik". Det är programvara idag som gör bilar allt säkrare. Och naturligtvis är hon nästan ensam ansvarig för autonom körning.