Ja, det här blir riktigt kul! Hänger så klart med på middag, men vill hålla antalet öppet ett tag till. Kan bli så att jag får med mig en co-driver.iAkita skrev:Härligt, det blir en rolig mix av bilar i år! Positivt om vi kan visa att det finns en bil för alla som klarar sträckan också.Wilson skrev:Kul idé! Alltid sugen på road trip, så hänger gärna på i min e-tron 50 -20.
SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Moderator: Redaktion
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Kul att du är med!Wilson skrev:Ja, jag tycker Audin funkar riktigt bra Nu är det ju bara lilla batteriet jag har, så väntar mig inga stordåd, men det blir en kul utmaning att försöka nå en så bra bra tid som möjligt utifrån förutsättningarna.martinot skrev:Kul med en e-tron! Tror den kan bli en fin underdog som kan prestera bättre än vad många väntar sig, och ge de andra bilarna en god fight tack vare sin laddeffekt.Wilson skrev:Kul idé! Alltid sugen på road trip, så hänger gärna på i min e-tron 50 -20.
Var ute på en liknande (men kortare) tur i februari när vi försökte göra om AMS 75-mils elbilstest, där Model 3 presterade oväntat svagt, och vi ville se vad som händer när det inte strular så som det gjorde för AMS testförare.
I februari tävlade jag mot SR+, och det gick bättre än jag vågat hoppas på. En 55:a hade varit med och tampats i toppen med LR.
Men... Haparanda är en heelt annan resa. Ont om riktigt snabba laddare norr om Sundsvall, och då straffar sig e-trons höga förbrukning fort. Id4/Enyaq har alla förutsättningar att dra ifrån mig tack vare att de är så mycket effektivare. Och Teslorna har ju både superchargers hela vägen och snålheten på sin sida.
https://www.mestmotor.se/recharge/artik ... -elbil-12/
Det sagt så hade det varit roligt och intressant om någon med en e-tron sportback 55 ville ställa upp. Tror den skulle kunna ge en ytterligare tuffare match för de andra.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
- lator
- Teslaägare
- Inlägg: 4193
- Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
- Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Ok. Jag böjer mig alltså för den stora massan och hänger med igen fast bara som copilot... (ger dock inte upp tankarna på en inlandsutmaning men det kanske blir ett lite annat upplägg...)
Kul att se att det finns ganska många olika bilar redan i startfältet. Givetvis skulle det vara kul med ännu fler... Polestar, Kona, EQA/C, i-Pace och givetvis nån S-Raven.
Jag håller med Leo (givetvis, för bilfreden... ) och anser att gps-mätt hastighetsgräns är det enda vettiga. Att man presenterar sin hastighet på Glympse tycker jag också är rimligt även om den tillfälligtvis kan visa lite fel. Sen eftersom vägvval är fritt så ser jag inget problem med att alla startar samtidigt så länge det inte blir 20 anmälda... Lite taktikkörning kan ju ge intressanta resultat.
Kul att se att det finns ganska många olika bilar redan i startfältet. Givetvis skulle det vara kul med ännu fler... Polestar, Kona, EQA/C, i-Pace och givetvis nån S-Raven.
Jag håller med Leo (givetvis, för bilfreden... ) och anser att gps-mätt hastighetsgräns är det enda vettiga. Att man presenterar sin hastighet på Glympse tycker jag också är rimligt även om den tillfälligtvis kan visa lite fel. Sen eftersom vägvval är fritt så ser jag inget problem med att alla startar samtidigt så länge det inte blir 20 anmälda... Lite taktikkörning kan ju ge intressanta resultat.
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
- fth
- Teslaägare
- Inlägg: 7291
- Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Kul!lator skrev:Ok. Jag böjer mig alltså för den stora massan och hänger med igen fast bara som copilot... (ger dock inte upp tankarna på en inlandsutmaning men det kanske blir ett lite annat upplägg...)
Kul att se att det finns ganska många olika bilar redan i startfältet. Givetvis skulle det vara kul med ännu fler... Polestar, Kona, EQA/C, i-Pace och givetvis nån S-Raven.
Jag håller med Leo (givetvis, för bilfreden... ) och anser att gps-mätt hastighetsgräns är det enda vettiga. Att man presenterar sin hastighet på Glympse tycker jag också är rimligt även om den tillfälligtvis kan visa lite fel. Sen eftersom vägvval är fritt så ser jag inget problem med att alla startar samtidigt så länge det inte blir 20 anmälda... Lite taktikkörning kan ju ge intressanta resultat.
Det här med GPS-mätt hastighet är jag dock lite förvirrad över, för mig innebär det att köra enligt hastighetsbegränsningen, eftersom min X är extremt exakt i sin hastighetsmätare, det diffar kanske +/- 1 km/h mot GPS, och även mot alla hastighetsdisplayer som ofta finns i danska och tyska byar och städer.
Gäller inte det alla Tesla alltså? I mina fossilbilar så var det ju glädjemätare, men jag trodde alla Tesla visade korrekt hastighet
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
- Niklas Z
- Teslaägare
- Inlägg: 3365
- Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
- Ort: Uppsala
- Referralkod: ts.la/niklas42449
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Det är samma i min M3LR. Den visar 1 km/h över hastighet mätt med GPS.fth skrev:Det här med GPS-mätt hastighet är jag dock lite förvirrad över, för mig innebär det att köra enligt hastighetsbegränsningen, eftersom min X är extremt exakt i sin hastighetsmätare, det diffar kanske +/- 1 km/h mot GPS, och även mot alla hastighetsdisplayer som ofta finns i danska och tyska byar och städer.
Gäller inte det alla Tesla alltså? I mina fossilbilar så var det ju glädjemätare, men jag trodde alla Tesla visade korrekt hastighet
/fth
Model 3 LR, 2020, blå med vit inredning.
-
- elbilist
- Inlägg: 250
- Blev medlem: 10 okt 2020 00:17
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Det skulle jag också kunna göra med iX3iAkita skrev:Ju fler desto bättre! Då bokar jag bord åt dig också!Zalman3 skrev:
Jag kan åka med Umeå-Haparanda-Umeå.
Och vill därmed vara med på middag på kvällen i Haparanda.
Blir inte en del av racet då antar jag, men säkert trevligt
Det är väl fortfarande 8 pers per sällskap inomhus? Går alltid att ta två bord förstås.
- lator
- Teslaägare
- Inlägg: 4193
- Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
- Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Blir kul att få ta en titt på iX3.Hmpftfhdns skrev:Det skulle jag också kunna göra med iX3iAkita skrev:Ju fler desto bättre! Då bokar jag bord åt dig också!Zalman3 skrev:
Jag kan åka med Umeå-Haparanda-Umeå.
Och vill därmed vara med på middag på kvällen i Haparanda.
Blir inte en del av racet då antar jag, men säkert trevligt
Det är väl fortfarande 8 pers per sällskap inomhus? Går alltid att ta två bord förstås.
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Inga problem, jag kan boka bord åt dig också. Håller med om att det skulle vara roligt att få ta en titt på iX3:an.Hmpftfhdns skrev:Det skulle jag också kunna göra med iX3iAkita skrev:Ju fler desto bättre! Då bokar jag bord åt dig också!Zalman3 skrev:
Jag kan åka med Umeå-Haparanda-Umeå.
Och vill därmed vara med på middag på kvällen i Haparanda.
Blir inte en del av racet då antar jag, men säkert trevligt
Det är väl fortfarande 8 pers per sällskap inomhus? Går alltid att ta två bord förstås.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
- Lindstromer
- Teslaägare
- Inlägg: 146
- Blev medlem: 06 dec 2018 12:04
- Ort: Norrköping
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Äsch då, jag kan inte de datumen. Vore väldigt kul annars. Gärna någon gång framöver med mer framförhållning.
Model Y Performance, pearl white/svart interiör
Model 3 LR AWD 18" Aero i midnight grey med svart interiör inkl. EAP + FSD.
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Är meningen att köra både Ystad-Haparanda och Haparanda-Ystad?
Blur jäkligt drygt om man har nära till Haparanda. Först 150mil ned före och sen 150 hem efter
Blur jäkligt drygt om man har nära till Haparanda. Först 150mil ned före och sen 150 hem efter
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Tiden och rekordet är ju bra enkel väg så det går väl bra att bra åka åt ett håll.AAKEE skrev:Är meningen att köra både Ystad-Haparanda och Haparanda-Ystad?
Blur jäkligt drygt om man har nära till Haparanda. Först 150mil ned före och sen 150 hem efter
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Det går bra att bara köra den ena delsträckan. Det var det några stycken som gjorde förra året. Är du sugen att hänga på? Totalvinnare kan man bara bli om man kör åt båda hållen.AAKEE skrev:Är meningen att köra både Ystad-Haparanda och Haparanda-Ystad?
Blur jäkligt drygt om man har nära till Haparanda. Först 150mil ned före och sen 150 hem efter
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Jag körde utanför tävlan, ett annat datum, bara för min egen ros skull och gjorde då så här:AAKEE skrev:Är meningen att köra både Ystad-Haparanda och Haparanda-Ystad?
Blir jäkligt drygt om man har nära till Haparanda. Först 150mil ned före och sen 150 hem efter
Etapp 1: Nyköping-Haparanda (sov i bilen)
Etapp 2: Haparanda-Nyköping (sov hemma)
Etapp 3: Nyköping-Ystad ToR
-
- elbilist
- Inlägg: 250
- Blev medlem: 10 okt 2020 00:17
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Gör gärna det!iAkita skrev:Inga problem, jag kan boka bord åt dig också. Håller med om att det skulle vara roligt att få ta en titt på iX3:an.Hmpftfhdns skrev:Det skulle jag också kunna göra med iX3iAkita skrev:Ju fler desto bättre! Då bokar jag bord åt dig också!Zalman3 skrev:
Jag kan åka med Umeå-Haparanda-Umeå.
Och vill därmed vara med på middag på kvällen i Haparanda.
Blir inte en del av racet då antar jag, men säkert trevligt
Det är väl fortfarande 8 pers per sällskap inomhus? Går alltid att ta två bord förstås.
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19604
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Men visst hade det varit najs att bo nära Ystad vid ett sånt här tillfälle då hade vi kunnat haka påLarsL skrev:Tiden och rekordet är ju bra enkel väg så det går väl bra att bra åka åt ett håll.AAKEE skrev:Är meningen att köra både Ystad-Haparanda och Haparanda-Ystad?
Blur jäkligt drygt om man har nära till Haparanda. Först 150mil ned före och sen 150 hem efter
nästan utan någon större planering och ledighet från jobbet
Just nu försöker vi leka pussel för att kunna haka på i någon form men största bekymret för mig är att jag har
lite som jour (tror vi är två stycken konstruktörer på plats på fredagen) så vet inte om jag får ta ledigt den dagen
Och om vi ”bara” hakar på från Haparanda och ner till Ystad så blir det Måndagen som är kruxet istället men då
tror jag att vi är tre konstruktörer på plats iaf (kanske lättare att få ledigt då)
En variant på ”dubbeln” är om vi ”räknar” resan ner från Söderhamn till Ystad och sedan även från Haparanda
ner till Söderhamn igen så blir det nästan som det riktiga hela rejset det är iaf mitt huvudalternativ nu
(Sedan håller jag på att spela in en månads föreläsningar i avancerad 3D-CAD och FEM-beräkningar som börjar
V35 men det borde gå snabbt ju har spelat in hälften nu på den sk ”semestern” från mitt ena
heltidsjobb som konstruktör ja och så min egen verksamhet med 3D-printning såklart hehe… jag är inte
arbetsnarkoman…. Gillar pengar däremot… självbedrägeri? Ja kanske liiiite)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- lator
- Teslaägare
- Inlägg: 4193
- Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
- Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Tryckte på gillaknappen men skulle ju egentligen vilja säga...Bjelke skrev:
Men visst hade det varit najs att bo nära Ystad vid ett sånt här tillfälle då hade vi kunnat haka på
nästan utan någon större planering och ledighet från jobbet
Just nu försöker vi leka pussel för att kunna haka på i någon form men största bekymret för mig är att jag har
lite som jour (tror vi är två stycken konstruktörer på plats på fredagen) så vet inte om jag får ta ledigt den dagen
Och om vi ”bara” hakar på från Haparanda och ner till Ystad så blir det Måndagen som är kruxet istället men då
tror jag att vi är tre konstruktörer på plats iaf (kanske lättare att få ledigt då)
En variant på ”dubbeln” är om vi ”räknar” resan ner från Söderhamn till Ystad och sedan även från Haparanda
ner till Söderhamn igen så blir det nästan som det riktiga hela rejset det är iaf mitt huvudalternativ nu
(Sedan håller jag på att spela in en månads föreläsningar i avancerad 3D-CAD och FEM-beräkningar som börjar
V35 men det borde gå snabbt ju har spelat in hälften nu på den sk ”semestern” från mitt ena
heltidsjobb som konstruktör ja och så min egen verksamhet med 3D-printning såklart hehe… jag är inte
arbetsnarkoman…. Gillar pengar däremot… självbedrägeri? Ja kanske liiiite)
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Jag är inte säker på att jag hängde med på alla de där turerna , men kan ni haka på i någon form är det såklart supertrevligt! Det enda ni behöver meddela i förväg är om ni vill vara med på middagen i Haparanda, så jag kan boka bord åt er också.Bjelke skrev:Men visst hade det varit najs att bo nära Ystad vid ett sånt här tillfälle då hade vi kunnat haka påLarsL skrev:Tiden och rekordet är ju bra enkel väg så det går väl bra att bra åka åt ett håll.AAKEE skrev:Är meningen att köra både Ystad-Haparanda och Haparanda-Ystad?
Blur jäkligt drygt om man har nära till Haparanda. Först 150mil ned före och sen 150 hem efter
nästan utan någon större planering och ledighet från jobbet
Just nu försöker vi leka pussel för att kunna haka på i någon form men största bekymret för mig är att jag har
lite som jour (tror vi är två stycken konstruktörer på plats på fredagen) så vet inte om jag får ta ledigt den dagen
Och om vi ”bara” hakar på från Haparanda och ner till Ystad så blir det Måndagen som är kruxet istället men då
tror jag att vi är tre konstruktörer på plats iaf (kanske lättare att få ledigt då)
En variant på ”dubbeln” är om vi ”räknar” resan ner från Söderhamn till Ystad och sedan även från Haparanda
ner till Söderhamn igen så blir det nästan som det riktiga hela rejset det är iaf mitt huvudalternativ nu
(Sedan håller jag på att spela in en månads föreläsningar i avancerad 3D-CAD och FEM-beräkningar som börjar
V35 men det borde gå snabbt ju har spelat in hälften nu på den sk ”semestern” från mitt ena
heltidsjobb som konstruktör ja och så min egen verksamhet med 3D-printning såklart hehe… jag är inte
arbetsnarkoman…. Gillar pengar däremot… självbedrägeri? Ja kanske liiiite)
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
- Robin_j
- Teslaägare
- Inlägg: 177
- Blev medlem: 17 maj 2018 06:30
- Ort: Västerås
- Referralkod: ts.la/robin14790
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Min plan är att starta i västerås och köra ner till starten och sen vara med Ystad - Haparanda - västerås sen kallar familjen tydligen...
Körde en liten tur igår på 50 mil om inte jag kommer sist får jag vara extrem glad
Cargegate (snälla tesla öka min laddfart) bil med 20 000 mil på mätaren och med 21" hjul
Blir en väldigt bra visning hur mycket bättre bilarna faktiskt blivit
Körde en liten tur igår på 50 mil om inte jag kommer sist får jag vara extrem glad
Cargegate (snälla tesla öka min laddfart) bil med 20 000 mil på mätaren och med 21" hjul
Blir en väldigt bra visning hur mycket bättre bilarna faktiskt blivit
Model S P85+ 2014 pre autopilot (veteran bil) med openpilot o dragkrok
Model X long range 2019 (renoverings objekt)
Model X long range 2019 (renoverings objekt)
- Generalbogge
- Teslaägare
- Inlägg: 987
- Blev medlem: 03 maj 2017 23:35
- Ort: Södra Sandby
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Tycker ni ska välja Haparanda - Ystad sträckan, om ni nu inte kan köra båda. Det var ju dessutom den som i-Pace:n hade strul med förra gången.Bjelke skrev:Men visst hade det varit najs att bo nära Ystad vid ett sånt här tillfälle då hade vi kunnat haka på
nästan utan någon större planering och ledighet från jobbet
Just nu försöker vi leka pussel för att kunna haka på i någon form men största bekymret för mig är att jag har
lite som jour (tror vi är två stycken konstruktörer på plats på fredagen) så vet inte om jag får ta ledigt den dagen
Och om vi ”bara” hakar på från Haparanda och ner till Ystad så blir det Måndagen som är kruxet istället men då
tror jag att vi är tre konstruktörer på plats iaf (kanske lättare att få ledigt då)
En variant på ”dubbeln” är om vi ”räknar” resan ner från Söderhamn till Ystad och sedan även från Haparanda
ner till Söderhamn igen så blir det nästan som det riktiga hela rejset ...
Model S 90D -2017 Titanium
- Generalbogge
- Teslaägare
- Inlägg: 987
- Blev medlem: 03 maj 2017 23:35
- Ort: Södra Sandby
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
I norra delarna av Sverige borde du ha en rimlig chans att matcha icke-teslorna. Hur mycket kräm får du ut nuförtiden ur SuC?Robin_j skrev:Min plan är att starta i västerås och köra ner till starten och sen vara med Ystad - Haparanda - västerås sen kallar familjen tydligen...
Körde en liten tur igår på 50 mil om inte jag kommer sist får jag vara extrem glad
Cargegate (snälla tesla öka min laddfart) bil med 20 000 mil på mätaren och med 21" hjul
Blir en väldigt bra visning hur mycket bättre bilarna faktiskt blivit
Model S 90D -2017 Titanium
- Robin_j
- Teslaägare
- Inlägg: 177
- Blev medlem: 17 maj 2018 06:30
- Ort: Västerås
- Referralkod: ts.la/robin14790
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Den toppar 110kw första 10 % sen redan vid 25% så dyker den till cirka 50kw så blir mycket taktik körning men väldigt spännande hur det står sig iallafallGeneralbogge skrev:I norra delarna av Sverige borde du ha en rimlig chans att matcha icke-teslorna. Hur mycket kräm får du ut nuförtiden ur SuC?Robin_j skrev:Min plan är att starta i västerås och köra ner till starten och sen vara med Ystad - Haparanda - västerås sen kallar familjen tydligen...
Körde en liten tur igår på 50 mil om inte jag kommer sist får jag vara extrem glad
Cargegate (snälla tesla öka min laddfart) bil med 20 000 mil på mätaren och med 21" hjul
Blir en väldigt bra visning hur mycket bättre bilarna faktiskt blivit
Model S P85+ 2014 pre autopilot (veteran bil) med openpilot o dragkrok
Model X long range 2019 (renoverings objekt)
Model X long range 2019 (renoverings objekt)
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19604
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Håller medGeneralbogge skrev:Tycker ni ska välja Haparanda - Ystad sträckan, om ni nu inte kan köra båda. Det var ju dessutom den som i-Pace:n hade strul med förra gången.Bjelke skrev:Men visst hade det varit najs att bo nära Ystad vid ett sånt här tillfälle då hade vi kunnat haka på
nästan utan någon större planering och ledighet från jobbet
Just nu försöker vi leka pussel för att kunna haka på i någon form men största bekymret för mig är att jag har
lite som jour (tror vi är två stycken konstruktörer på plats på fredagen) så vet inte om jag får ta ledigt den dagen
Och om vi ”bara” hakar på från Haparanda och ner till Ystad så blir det Måndagen som är kruxet istället men då
tror jag att vi är tre konstruktörer på plats iaf (kanske lättare att få ledigt då)
En variant på ”dubbeln” är om vi ”räknar” resan ner från Söderhamn till Ystad och sedan även från Haparanda
ner till Söderhamn igen så blir det nästan som det riktiga hela rejset ...
Tror sambon kollar lite på att få låna en I-Pace men dom är säkert inte intresserade längre… (plus att dom isf
antagligen förväntar sig ett reportage också)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Bara en vecka kvar nu! Jag föreslår att vi startar på Sankt Knuts torg i Ystad kl. 11. Det är alldeles för stökigt runt Stortorget vid den tiden. Kom gärna lite tidigare så vi kan ställa upp bilarna för fotografering. Målgång blir vid Torget i Haparanda och sen kör vi tillbaka därifrån till Stortoget i Ystad kl. 11 nästa dag (så vi inte kommer tillbaka till Ystad för tidigt). Jag har bokat bord på Stadshotellet i Haparanda kl. 19 och förhoppningsvis kan vi få till en gemensam frukost i Ystad när vi kommer tillbaka.
Någon får gärna instruera mig (alternativt ta på sig att fixa) så att det går att följa våra positioner i Glympse. Om Tibor har tid skulle det vara trevligt med lite reklam på förstasidan, med länk till Glympse-taggen.
Om det är fler som önskar delta så går det såklart fortfarande bra.
Någon får gärna instruera mig (alternativt ta på sig att fixa) så att det går att följa våra positioner i Glympse. Om Tibor har tid skulle det vara trevligt med lite reklam på förstasidan, med länk till Glympse-taggen.
Om det är fler som önskar delta så går det såklart fortfarande bra.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
En tanke: vore det ide att justera fram startiderna ytterligare en del så att ”beräknad ankomsttid” Haparanda OCH Ystad blir åskådar/uppmärksamhetsvänliga 9-11 på förmiddagen? Istället för 6-8 tiden då i princip inga människor är ute en lördag morgon osv.
Skulle eventuellt kunna ge mer/bättre PR/Medialt intresse. Samma sak på forumet kanske det är mer intressant/lättare att följa ”slutspurten” live om det är mer normal morgontid.
Skulle eventuellt kunna ge mer/bättre PR/Medialt intresse. Samma sak på forumet kanske det är mer intressant/lättare att följa ”slutspurten” live om det är mer normal morgontid.
Kia EV9 6-sits, Seat Mii 900mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:BMW i4 eDrive40 1000mil, MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D 1500mil, P85 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Fd:BMW i4 eDrive40 1000mil, MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D 1500mil, P85 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Re: SECC 2021: Ystad - Haparanda, Haparanda – Ystad?
Helt ok för mig. De snabbaste lär köra sträckan på ca 20 timmar, så om vi startar kl 13 istället är de första frame runt 9 på morgonen. Vad tycker ni andra?Leo skrev:En tanke: vore det ide att justera fram startiderna ytterligare en del så att ”beräknad ankomsttid” Haparanda OCH Ystad blir åskådar/uppmärksamhetsvänliga 9-11 på förmiddagen? Istället för 6-8 tiden då i princip inga människor är ute en lördag morgon osv.
Skulle eventuellt kunna ge mer/bättre PR/Medialt intresse. Samma sak på forumet kanske det är mer intressant/lättare att följa ”slutspurten” live om det är mer normal morgontid.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)