Bilder från Mark Templeton
Moderator: Redaktion
- Mister Gray
- Teslaägare
Bilder från Mark Templeton
Bilder och video på model X VIN 3
OWNING A MODEL X: Mark Templeton’s impressions!
http://blog.evandmore.com/owning-a-mode ... pressions/
https://www.icloud.com/sharedalbum/sv-s ... nhQSTmmhhC
OWNING A MODEL X: Mark Templeton’s impressions!
http://blog.evandmore.com/owning-a-mode ... pressions/
https://www.icloud.com/sharedalbum/sv-s ... nhQSTmmhhC
- Teslaspolen
- Teslaägare
Re: Bilder från Mark Templeton

Den är så vacker.

Tack för länken!
Har tagit det oranga pillret https://www.youtube.com/channel/UC0intL ... G-xAvUEO-A
Ja bilen är snygg. Vill ha känsla.
Dock första filmen, när hon ska ha in hunden i bilen visar dock att det tar 1,5-2 sekunder innan bakdörren börjar röra sig. Sen att den kan tom. stanna upp för att fövissa sig om att inte slå i något. Man får nog lära sig att backa undan något för att inte råka ut för det.
Tiden för att komma åt tredje sätesraden är ok. Det tar tid i alla bilar att fälla sätena.
Dock första filmen, när hon ska ha in hunden i bilen visar dock att det tar 1,5-2 sekunder innan bakdörren börjar röra sig. Sen att den kan tom. stanna upp för att fövissa sig om att inte slå i något. Man får nog lära sig att backa undan något för att inte råka ut för det.
Tiden för att komma åt tredje sätesraden är ok. Det tar tid i alla bilar att fälla sätena.
MYLR-24
Sant, det tar ju längre tid för dörrarna om det finns någon i närheten och går snabbare att öppna dörrarna om det är fritt runt bilen. Står man precis vid bilen och försöker stressa upp bakdörren så kommer det ju bara att ta längre tid._TonyV skrev:Ja bilen är snygg. Vill ha känsla.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Toksnygg!
(Dock skeptisk till bakdörrarna)
Skickat från min iPhone med Tapatalk

Model Y (Tidigare Model S 100D, Model S 85)
- ovelundkvist
- Teslaägare
- Kontakt:
+1
Jag har försökt värva några SUV-kramare i området där vi bor till Tesla-sekten och visat dem Model X.
I början är de klart intresserade, men när jag förklarar bakdörrarnas konstruktion tappar jag dem. "Det kommer ju aldrig att funka", "Men då kommer det ju att regna in" och "Inget takräcke?" är vanliga kommentarer. Det är nog så utmanande med en eldriven bil för dem, bakdörrarna blir droppen...
Jag har försökt värva några SUV-kramare i området där vi bor till Tesla-sekten och visat dem Model X.
I början är de klart intresserade, men när jag förklarar bakdörrarnas konstruktion tappar jag dem. "Det kommer ju aldrig att funka", "Men då kommer det ju att regna in" och "Inget takräcke?" är vanliga kommentarer. Det är nog så utmanande med en eldriven bil för dem, bakdörrarna blir droppen...
Visst är det så att takräcke inte går att ha men det regnar ju inte in mer med dessa dörrar än med vanliga och visst funkar dörrarna. De har ju redan levererat de första bilarna och fler verkar vara på gång snart. Som med alla nymoderniteter så krävs det nog dock att folk kan se med egna ögon och testa själva innan de vågar ta steget. Inte många som kan tänka sig att köpa grisen i säcken.ovelundkvist skrev:+1
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
- ovelundkvist
- Teslaägare
- Kontakt:
Så är det säkert. Men då måste ju såklart jag byta till en X, så att jag kan visa dem att de funkar! 

Snygg, speciellt fronten 

Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Vilka argument finns det för att sådana bakdörrar?
- Att åtkomligheten blir bättre, JA det är väl sant.
- Att man kan parkera i trängre parkeringsfickor, Nej du måste ju ändå komma in genom framdörrarna eller?
- Att det ser coolt ut, JA det kan väl ingen teknikfantast säga nej till.
Vad mer?
Vad är det för telefon han har i bland sina bilder?
- Att åtkomligheten blir bättre, JA det är väl sant.
- Att man kan parkera i trängre parkeringsfickor, Nej du måste ju ändå komma in genom framdörrarna eller?
- Att det ser coolt ut, JA det kan väl ingen teknikfantast säga nej till.
Vad mer?
Vad är det för telefon han har i bland sina bilder?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Elon har väl varit tydlig med att det handlar om bättre åtkomst till 3:e raden samt att man kan "kliva in i bilen" när man ska hantera barn/barnstolar och dylikt.
Sen tror jag inte det är en dum ide att man sticker ut lite , speciellt om nu konkurrensen hårdnar inom några år.
Sen tror jag inte det är en dum ide att man sticker ut lite , speciellt om nu konkurrensen hårdnar inom några år.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Hur snabbt kan dörrarna öppna och stänga sig om det inte finns något hinder? Av filmerna så ser det ju faktiskt ut som att man kan bli lite trött på den tid det tar nu.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Det är en enorm skillnad på hur mycket du måste öppna framdörren för att själva komma in och ut jämfört med hur mycket du måste öppna bakdörrarna för att få in eller ut ett litet barn.Pontus skrev:- Att man kan parkera i trängre parkeringsfickor, Nej du måste ju ändå komma in genom framdörrarna eller?
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Sant.danni skrev:Det är en enorm skillnad på hur mycket du måste öppna framdörren för att själva komma in och ut jämfört med hur mycket du måste öppna bakdörrarna för att få in eller ut ett litet barn.Pontus skrev:- Att man kan parkera i trängre parkeringsfickor, Nej du måste ju ändå komma in genom framdörrarna eller?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Som danni också var inne på så är bakdörrarna på vanliga bilar ett genuint problem när man har barn och parkerar på vanliga parkeringsplatser. När det står bilar vid sidorna får mina barn inte öppna dörrarna själva, eftersom de då skulle slå i bilen intill. Detsamma gäller fickparkering på en trafikerad väg, då barnen riskerar att smälla upp bildörren ut i en cykelbana eller väg.Pontus skrev:- Att man kan parkera i trängre parkeringsfickor, Nej du måste ju ändå komma in genom framdörrarna eller?
Treåringen och 0-åringen är i stort sett omöjliga att få ut i ett vanligt parkeringshus, eftersom bilarna i regel står ganska trångt och bildörren bara lämnar tillgång till bilen via en liten glipa. Barnen måste alltså packas ur först och lämnas stående i parkeringshuset medan jag backar in bilen.
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Pontus skrev:Hur snabbt kan dörrarna öppna och stänga sig om det inte finns något hinder? Av filmerna så ser det ju faktiskt ut som att man kan bli lite trött på den tid det tar nu.
Inte hela sanningen, tyvärr. Ser i början att dörren redan har gått upp lite.Svenssons skrev:Pontus skrev:Hur snabbt kan dörrarna öppna och stänga sig om det inte finns något hinder? Av filmerna så ser det ju faktiskt ut som att man kan bli lite trött på den tid det tar nu.
MYLR-24
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Nejdå. Det är bara traditionell Tesla-inpassning av dörrpaneler_TonyV skrev:Inte hela sanningen, tyvärr. Ser i början att dörren redan har gått upp lite.Svenssons skrev:Pontus skrev:Hur snabbt kan dörrarna öppna och stänga sig om det inte finns något hinder? Av filmerna så ser det ju faktiskt ut som att man kan bli lite trött på den tid det tar nu.

Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Kör du med rep mellan dörrarna inne så de inte råkar åka upp.danni skrev:Nejdå. Det är bara traditionell Tesla-inpassning av dörrpaneler

jo och det är faktist en Audi feature. Hade det på min A6a. när kylan kom.

MYLR-24
Det där är ju mer ok men det gäller väl bara om det finns ordentligt med utrymme runt bilen och inga personer i närheten.Svenssons skrev:Pontus skrev:Hur snabbt kan dörrarna öppna och stänga sig om det inte finns något hinder? Av filmerna så ser det ju faktiskt ut som att man kan bli lite trött på den tid det tar nu.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Det finns ju redan en lösning på det till model S också. Att bilen kan parkera själv utan att du sitter i bilen. När köpte bilen trodde att detta skulle finnas redan i början av DETTA år men det kommer väl så småningom.Herr X skrev:Som danni också var inne på så är bakdörrarna på vanliga bilar ett genuint problem när man har barn och parkerar på vanliga parkeringsplatser. När det står bilar vid sidorna får mina barn inte öppna dörrarna själva, eftersom de då skulle slå i bilen intill. Detsamma gäller fickparkering på en trafikerad väg, då barnen riskerar att smälla upp bildörren ut i en cykelbana eller väg.Pontus skrev:- Att man kan parkera i trängre parkeringsfickor, Nej du måste ju ändå komma in genom framdörrarna eller?
Treåringen och 0-åringen är i stort sett omöjliga att få ut i ett vanligt parkeringshus, eftersom bilarna i regel står ganska trångt och bildörren bara lämnar tillgång till bilen via en liten glipa. Barnen måste alltså packas ur först och lämnas stående i parkeringshuset medan jag backar in bilen.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Samtidigt, hur stor är målgruppen som använder en tredje rad? Kanske inte jätteliten...Laban skrev:Elon har väl varit tydlig med att det handlar om bättre åtkomst till 3:e raden samt att man kan "kliva in i bilen" när man ska hantera barn/barnstolar och dylikt.
Jag hör inte till den och kompromisserna som det för med sig, t ex ingen takbox, vore ett stort avbräck.
(Genialt rent pr-mässigt att lägga in en finess som får alla att gå igång..

Model Y (Tidigare Model S 100D, Model S 85)
De kommer ju att synas på parkeringar runt om i världen, och en del som ser dem tar nog reda på vad är det för bil som gör sådär. Sedan kanske de ändå köper en Model S istället när de upptäcker Tesla.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
De kanske kunde ha valt en "lambodörr" variant som öppnas bakåt med targa tak

Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se