18 h och 30 min bör inte vara omöjligtEnTraktor skrev:Kör hårt så länge ni kör långsammare än 19 h och 58 min![]()
![]()
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Moderator: Redaktion
18 h och 30 min bör inte vara omöjligtEnTraktor skrev:Kör hårt så länge ni kör långsammare än 19 h och 58 min![]()
![]()
Vaccineringen kan du väl skjuta lite på, det här är viktiga grejorjoel80 skrev:Jag är riktigt sugen jag också med min Polestar 2 men det är svårt att få ihop.
Jag bor i Gävle, så en bra bit ner till Ystad. Och ska få andra sprutan vaccin den 29:e på sen-eftermiddagen..
Jag håller på att vrida på tider och planering fram och tillbaka.
Jag lyckades flytta det till 15:00 den 29:e nu... så har teoretisk möjlighet att bränna ner på kvällen.. ta lite sovmorgon och vara med vid starten kl 13...Segelflygaren skrev:Vaccineringen kan du väl skjuta lite på, det här är viktiga grejorjoel80 skrev:Jag är riktigt sugen jag också med min Polestar 2 men det är svårt att få ihop.
Jag bor i Gävle, så en bra bit ner till Ystad. Och ska få andra sprutan vaccin den 29:e på sen-eftermiddagen..
Jag håller på att vrida på tider och planering fram och tillbaka.
Hoppas det löser sig!joel80 skrev:Jag lyckades flytta det till 15:00 den 29:e nu... så har teoretisk möjlighet att bränna ner på kvällen.. ta lite sovmorgon och vara med vid starten kl 13...Segelflygaren skrev:Vaccineringen kan du väl skjuta lite på, det här är viktiga grejorjoel80 skrev:Jag är riktigt sugen jag också med min Polestar 2 men det är svårt att få ihop.
Jag bor i Gävle, så en bra bit ner till Ystad. Och ska få andra sprutan vaccin den 29:e på sen-eftermiddagen..
Jag håller på att vrida på tider och planering fram och tillbaka.
Jag ska leta co-driver...
Härligt, så ska det låta!Segelflygaren skrev:Nu har jag funderat och bestämt mig för att vara med.
Vi ses i Ystad
Det skulle vara toppen att få med en Polestar 2. Jag har sökt deltagare i FB-gruppen men inte fått napp. Ett alternativ är att ni kör upp till Haparanda, är med på middagen där den 31:e, och sen hänger med på tillbakavägen ner till Ystad. Jag mådde ganska kass dagen efter jag fick min andra spruta och skulle inte ha varit i form att köra drygt 160 mil. Men får du med en co-driver kanske det funkar.joel80 skrev:Jag lyckades flytta det till 15:00 den 29:e nu... så har teoretisk möjlighet att bränna ner på kvällen.. ta lite sovmorgon och vara med vid starten kl 13...Segelflygaren skrev:Vaccineringen kan du väl skjuta lite på, det här är viktiga grejorjoel80 skrev:Jag är riktigt sugen jag också med min Polestar 2 men det är svårt att få ihop.
Jag bor i Gävle, så en bra bit ner till Ystad. Och ska få andra sprutan vaccin den 29:e på sen-eftermiddagen..
Jag håller på att vrida på tider och planering fram och tillbaka.
Jag ska leta co-driver...
Kul tråd att följa, men denna kommentar var bäst hittills! Rejäl tävlingsmänniska!Segelflygaren skrev:Hoppas det löser sig!joel80 skrev:Jag lyckades flytta det till 15:00 den 29:e nu... så har teoretisk möjlighet att bränna ner på kvällen.. ta lite sovmorgon och vara med vid starten kl 13...Segelflygaren skrev:Vaccineringen kan du väl skjuta lite på, det här är viktiga grejorjoel80 skrev:Jag är riktigt sugen jag också med min Polestar 2 men det är svårt att få ihop.
Jag bor i Gävle, så en bra bit ner till Ystad. Och ska få andra sprutan vaccin den 29:e på sen-eftermiddagen..
Jag håller på att vrida på tider och planering fram och tillbaka.
Jag ska leta co-driver...
Co-driver innebär ökad vikt och därmed ökad förbrukning
Snabb-banta och säg till Sambon att du bara ska iväg en stund och köpa tidningen.Eldsig skrev:Hade jag lyckats gå ner 5kg och förberett sambon hade jag gärna ställt upp dom co-driver gävle tor, men siktar in mig på att frigöra tid nästa år med Ioniq 5 istället...men heja Joel och Gävle!
Klart du skall med Joel! Det blir kul! Och roligt att se att segelflygaren hänger med ocksåjoel80 skrev:Snabb-banta och säg till Sambon att du bara ska iväg en stund och köpa tidningen.Eldsig skrev:Hade jag lyckats gå ner 5kg och förberett sambon hade jag gärna ställt upp dom co-driver gävle tor, men siktar in mig på att frigöra tid nästa år med Ioniq 5 istället...men heja Joel och Gävle!![]()
Det är sista halvan, typ Norrlandskusten, som jag tror jag inte fixar själv. Vill ju inte köra för trött, och vet hur jag är när det är lite på tid... jag kommer ju inte vilja stanna och sova.
Fast kanske man kan ta korta sovpauser när man laddar.. faaaan... beslutsångest.
Ok, så skulle jag inte hitta någon co-driver och ögonlocken vill falla ihop kan jag stanna en timme på nån rastplats och sova och den tiden räknas alltså inte till totalen?Wilson skrev:Klart du skall med Joel! Det blir kul! Och roligt att se att segelflygaren hänger med ocksåjoel80 skrev:Snabb-banta och säg till Sambon att du bara ska iväg en stund och köpa tidningen.Eldsig skrev:Hade jag lyckats gå ner 5kg och förberett sambon hade jag gärna ställt upp dom co-driver gävle tor, men siktar in mig på att frigöra tid nästa år med Ioniq 5 istället...men heja Joel och Gävle!![]()
Det är sista halvan, typ Norrlandskusten, som jag tror jag inte fixar själv. Vill ju inte köra för trött, och vet hur jag är när det är lite på tid... jag kommer ju inte vilja stanna och sova.
Fast kanske man kan ta korta sovpauser när man laddar.. faaaan... beslutsångest.![]()
I jakten på vikt slänger jag ut insynsskydd och gummimattor. Kanske kan kosta på mig en codriver bästa år om jag lyckas bättre med beach 2022. I år kör jag själv.
Skämt åsido. Glöm inte att pauser är tillåtna och tiden räknas bort så länge man inte passar på att ladda. Man måste inte pressa sig genom hela resan själv utan ordentlig vila. Känner man att tröttheten tar över, är det bättre att stanna en stund för att komma fram säkert. Ingen vill att någon skall råka illa ut! Gissar att jag själv kommer behöva slumra en stund, och om det innebär att jag inte når fram innan pressfotograferna har åkt från torget så får det vara så. Sluttiden är vad som räknas.
Jag tycker också att plus 5 km/h ska vara okej utan att man blir diskad i tävlingen. Om det var det dom körde med förra året, och vi vill att det ska vara jämförbart med årets tävling, så bör vi inte ändra detta. Ska det bli en klassiker så bör inte någon regel ändras för den delen.iAkita skrev:Samma regler som förra året. Fartböter så blir man diskvalificerad. Vi får komma överens innan start om vi ska ligga exakt på hastighetsgränsen eller om vi vill vara lite mer flexibla och tillåta upp till max 5 km/h över, så man slipper vara en för stor bromskloss på 2+1 vägarna i norr. Jag röstar för det senare men kommer vika mig för majoriteten. Endast deltagare av racet får rösträtt. Vägvalet är fritt och vi vill inte att någon somnar vid ratten, så om man känner sig trött kan man ta en paus och stanna klockan under tiden.wheels skrev:Kommer det att bli några regler, eller är det var man/kvinna för sig
Håller med. Ligger man t.ex på 80-väg blir långtradarna bakom galna om man bara kör 80.Segelflygaren skrev:Jag tycker också att plus 5 km/h ska vara okej utan att man blir diskad i tävlingen. Om det var det dom körde med förra året, och vi vill att det ska vara jämförbart med årets tävling, så bör vi inte ändra detta. Ska det bli en klassiker så bör inte någon regel ändras för den delen.iAkita skrev:Samma regler som förra året. Fartböter så blir man diskvalificerad. Vi får komma överens innan start om vi ska ligga exakt på hastighetsgränsen eller om vi vill vara lite mer flexibla och tillåta upp till max 5 km/h över, så man slipper vara en för stor bromskloss på 2+1 vägarna i norr. Jag röstar för det senare men kommer vika mig för majoriteten. Endast deltagare av racet får rösträtt. Vägvalet är fritt och vi vill inte att någon somnar vid ratten, så om man känner sig trött kan man ta en paus och stanna klockan under tiden.wheels skrev:Kommer det att bli några regler, eller är det var man/kvinna för sig
Hm... om man ska börja rucka på hastighetsbegränsningarna så faller hela konceptet. Det blir oerhört svårt att göra det hela jämförbart då. Ponera att nån kör ytterligare lite snabbare och därför når fram till den sista lediga laddplatsen och därmed skaffar sig ett ännu större försprång. Det kan vara helt avgörande för utgången.Segelflygaren skrev:Jag tycker också att plus 5 km/h ska vara okej utan att man blir diskad i tävlingen. Om det var det dom körde med förra året, och vi vill att det ska vara jämförbart med årets tävling, så bör vi inte ändra detta. Ska det bli en klassiker så bör inte någon regel ändras för den delen.iAkita skrev:Samma regler som förra året. Fartböter så blir man diskvalificerad. Vi får komma överens innan start om vi ska ligga exakt på hastighetsgränsen eller om vi vill vara lite mer flexibla och tillåta upp till max 5 km/h över, så man slipper vara en för stor bromskloss på 2+1 vägarna i norr. Jag röstar för det senare men kommer vika mig för majoriteten. Endast deltagare av racet får rösträtt. Vägvalet är fritt och vi vill inte att någon somnar vid ratten, så om man känner sig trött kan man ta en paus och stanna klockan under tiden.wheels skrev:Kommer det att bli några regler, eller är det var man/kvinna för sig
Det kan de gott bli. När jag körde sträckan förra sommaren så var jag väldigt noga med att hålla hastighetsbegränsningarna. Jag störs inte av långtradarchaufförer som blir irriterade. Men jag härdades väl de år då jag körde Zoe och för räckviddens skull på långfärder körde 70-80.joel80 skrev:Håller med. Ligger man t.ex på 80-väg blir långtradarna bakom galna om man bara kör 80.
Problemet är ju att det knappt finns någon som håller exakt laglig fart på de större vägarna. Dessutom är plus 5 km/h inte godtycklig fart, det är en exakt gräns. Jag föreslår att du är med på tävlingen, så att du får rösträttJerker skrev:Hm... om man ska börja rucka på hastighetsbegränsningarna så faller hela konceptet. Det blir oerhört svårt att göra det hela jämförbart då. Ponera att nån kör ytterligare lite snabbare och därför når fram till den sista lediga laddplatsen och därmed skaffar sig ett ännu större försprång. Det kan vara helt avgörande för utgången.Segelflygaren skrev:Jag tycker också att plus 5 km/h ska vara okej utan att man blir diskad i tävlingen. Om det var det dom körde med förra året, och vi vill att det ska vara jämförbart med årets tävling, så bör vi inte ändra detta. Ska det bli en klassiker så bör inte någon regel ändras för den delen.iAkita skrev:Samma regler som förra året. Fartböter så blir man diskvalificerad. Vi får komma överens innan start om vi ska ligga exakt på hastighetsgränsen eller om vi vill vara lite mer flexibla och tillåta upp till max 5 km/h över, så man slipper vara en för stor bromskloss på 2+1 vägarna i norr. Jag röstar för det senare men kommer vika mig för majoriteten. Endast deltagare av racet får rösträtt. Vägvalet är fritt och vi vill inte att någon somnar vid ratten, så om man känner sig trött kan man ta en paus och stanna klockan under tiden.wheels skrev:Kommer det att bli några regler, eller är det var man/kvinna för sig
Nej, om man ska få köra lite godtyckligt för fort så faller hela mitt intresse för att följa den här tävlingen.
Jag kan som sagt inte vara med. Så jag får rösta med fötterna. Hade tänkt att sprida det här till mina vänner för att det är en rolig och intressant tävling, men jag avstår ifrån det om det blir sådana ändringar i reglerna.Segelflygaren skrev:Problemet är ju att det knappt finns någon som håller exakt laglig fart på de större vägarna. Dessutom är plus 5 km/h inte godtycklig fart, det är en exakt gräns. Jag föreslår att du är med på tävlingen, så att du får rösträtt
Men är det inte därför vi bör ha kvar max 5km/h över? Det var väl regeln förra året?Jerker skrev:Ändrar man på sådana regler så blir ju inte heller resultatet jämförbart från år till år.
Det var så jag förstod tidigare inlägg också, men var det exakt hastighetsgräns som gällde då (och följdes av samtliga), så ska det såklart vara lika nu också.joel80 skrev:Men är det inte därför vi bör ha kvar max 5km/h över? Det var väl regeln förra året?Jerker skrev:Ändrar man på sådana regler så blir ju inte heller resultatet jämförbart från år till år.