Finns bara Sundsvall west nu för tiden?
Och vilka restauranger finns i närheten av Sundsvall West? Pizzeria tvärs över E14, men kan man ta sig över vägen där utan att riskera livet?
Sibylla precis vid SuC:en också iofs om jag tolkar Google rätt.
Moderator: Redaktion
Du förlorar inte många minuter på att köra via västra, särskilt inte om din bil kan ta emot V3-laddning. Jag gissar att det har med inställningarna i ABRP som du satt - den räknar ut tiden det tar och om västra ger snabbare resa väljer den det. Lek lite med laddstoppsinställningarna och se vad som händer.Johlei skrev:ABRP vägrar planera in gamla SuC i Sundsvall (den norr om bron), när jag lägger rutt Sthlm - Umeå eller vice versa. Väljer SuC Sundsvall West i bägge riktningarna, man jag tycker det ser ut som en betydande omväg (även om man sparar in broavgiften på 9kr)
Och vilka restauranger finns i närheten av Sundsvall West? Pizzeria tvärs över E14, men kan man ta sig över vägen där utan att riskera livet?
Det märkliga är att enligt hemsidan är det tvärtom!Johlei skrev:ABRP vägrar planera in gamla SuC i Sundsvall (den norr om bron), när jag lägger rutt Sthlm - Umeå eller vice versa. Väljer SuC Sundsvall West i bägge riktningarna, man jag tycker det ser ut som en betydande omväg (även om man sparar in broavgiften på 9kr)
Jag kan svara på någon av dina frågor. Körde E4 norrut i förrgår förbi Sundsvall. Vi valde Supercharger West för barnen ville hellre ha Sibylla än Pizza Hut. Och ja det är inga problem att ta sig över E14 om du hellre äter på pizzerian.Johlei skrev:ABRP vägrar planera in gamla SuC i Sundsvall (den norr om bron), när jag lägger rutt Sthlm - Umeå eller vice versa. Väljer SuC Sundsvall West i bägge riktningarna, man jag tycker det ser ut som en betydande omväg (även om man sparar in broavgiften på 9kr)
Det är inte ens E14 nu när vägen är omledd.slugger75 skrev:Jag kan svara på någon av dina frågor. Körde E4 norrut i förrgår förbi Sundsvall. Vi valde Supercharger West för barnen ville hellre ha Sibylla än Pizza Hut. Och ja det är inga problem att ta sig över E14 om du hellre äter på pizzerian.Johlei skrev:ABRP vägrar planera in gamla SuC i Sundsvall (den norr om bron), när jag lägger rutt Sthlm - Umeå eller vice versa. Väljer SuC Sundsvall West i bägge riktningarna, man jag tycker det ser ut som en betydande omväg (även om man sparar in broavgiften på 9kr)
Hittar inget nytt Stockholm till Skåne, möjligen en i Malmö. Hittar inget planerat till 21Q3 alls.Zalman3 skrev:
Har du 5 minuter med 240 kW så är det 20 kWh…mikebike skrev:Det är inte ens E14 nu när vägen är omledd.slugger75 skrev:Jag kan svara på någon av dina frågor. Körde E4 norrut i förrgår förbi Sundsvall. Vi valde Supercharger West för barnen ville hellre ha Sibylla än Pizza Hut. Och ja det är inga problem att ta sig över E14 om du hellre äter på pizzerian.Johlei skrev:ABRP vägrar planera in gamla SuC i Sundsvall (den norr om bron), när jag lägger rutt Sthlm - Umeå eller vice versa. Väljer SuC Sundsvall West i bägge riktningarna, man jag tycker det ser ut som en betydande omväg (även om man sparar in broavgiften på 9kr)
Jag noterade nytt rekord på Sundsvall West häromdan, 240 kW. Dock "bara" 120 kW efter 5 minuter, men jag fick en rejäl påfyllning medan jag gick till ICA och handlade.
Ja, jag fick 50% medan jag handlade. Helt ok.BrooklynS skrev:Har du 5 minuter med 240 kW så är det 20 kWh…mikebike skrev:Det är inte ens E14 nu när vägen är omledd.slugger75 skrev:Jag kan svara på någon av dina frågor. Körde E4 norrut i förrgår förbi Sundsvall. Vi valde Supercharger West för barnen ville hellre ha Sibylla än Pizza Hut. Och ja det är inga problem att ta sig över E14 om du hellre äter på pizzerian.Johlei skrev:ABRP vägrar planera in gamla SuC i Sundsvall (den norr om bron), när jag lägger rutt Sthlm - Umeå eller vice versa. Väljer SuC Sundsvall West i bägge riktningarna, man jag tycker det ser ut som en betydande omväg (även om man sparar in broavgiften på 9kr)
Jag noterade nytt rekord på Sundsvall West häromdan, 240 kW. Dock "bara" 120 kW efter 5 minuter, men jag fick en rejäl påfyllning medan jag gick till ICA och handlade.
Du har väl det mindre, långsammare, LG-batteriet också?mikebike skrev:Ja, jag fick 50% medan jag handlade. Helt ok.BrooklynS skrev:Har du 5 minuter med 240 kW så är det 20 kWh…mikebike skrev:Det är inte ens E14 nu när vägen är omledd.slugger75 skrev:Jag kan svara på någon av dina frågor. Körde E4 norrut i förrgår förbi Sundsvall. Vi valde Supercharger West för barnen ville hellre ha Sibylla än Pizza Hut. Och ja det är inga problem att ta sig över E14 om du hellre äter på pizzerian.Johlei skrev:ABRP vägrar planera in gamla SuC i Sundsvall (den norr om bron), när jag lägger rutt Sthlm - Umeå eller vice versa. Väljer SuC Sundsvall West i bägge riktningarna, man jag tycker det ser ut som en betydande omväg (även om man sparar in broavgiften på 9kr)
Ungefär 1800 km/tim som mest.
250kw är ju toppeffekt.mikebike skrev:2021 med 580 km WLTP.
Jag är inte alldeles nöjd med laddhastigheten. Detta var första gången jag var över 150 kW, och det var bara i 5 minuter.
24 grader varmt ute, förvärmning och 14% SoC.
Normalt får jag under 100 kW i snitt från 20 till 80%. Det är ju ganska långt från de angivna 250 kW, men det är väl som med bredband mm. De menar "upp till".
Frågan är hur stor skillnaden är i praktiken mellan en Model 3 med 250 kW max laddeffekt och t.ex. en Enyaq med 125 kW max?
Laddar 3:an verkligen dubbelt så fort?
Gott!mikebike skrev:Ja, jag fick 50% medan jag handlade. Helt ok.BrooklynS skrev:Har du 5 minuter med 240 kW så är det 20 kWh…mikebike skrev:Det är inte ens E14 nu när vägen är omledd.slugger75 skrev:Jag kan svara på någon av dina frågor. Körde E4 norrut i förrgår förbi Sundsvall. Vi valde Supercharger West för barnen ville hellre ha Sibylla än Pizza Hut. Och ja det är inga problem att ta sig över E14 om du hellre äter på pizzerian.Johlei skrev:ABRP vägrar planera in gamla SuC i Sundsvall (den norr om bron), när jag lägger rutt Sthlm - Umeå eller vice versa. Väljer SuC Sundsvall West i bägge riktningarna, man jag tycker det ser ut som en betydande omväg (även om man sparar in broavgiften på 9kr)
Ungefär 1800 km/tim som mest.
Jo, för sitt pris så är ju laddhastigheten och energiförbrukningen helt outstanding på M3. Finns inte många elbilar som slår både laddeffektiviteten och framdrivningseffektiviteten. Grym kombo.taliz skrev:250kw är ju toppeffekt.mikebike skrev:2021 med 580 km WLTP.
Jag är inte alldeles nöjd med laddhastigheten. Detta var första gången jag var över 150 kW, och det var bara i 5 minuter.
24 grader varmt ute, förvärmning och 14% SoC.
Normalt får jag under 100 kW i snitt från 20 till 80%. Det är ju ganska långt från de angivna 250 kW, men det är väl som med bredband mm. De menar "upp till".
Frågan är hur stor skillnaden är i praktiken mellan en Model 3 med 250 kW max laddeffekt och t.ex. en Enyaq med 125 kW max?
Laddar 3:an verkligen dubbelt så fort?
Det tar 23min att ladda 10-80% på Model 3, en minut långsammare än Porsche Taycan.
Med ID4 och Enyaq tar det ca 35 min.
Då har du också betydligt mer räckvidd i Model 3.
Räknar man räckvidd/minut så blir det ungefär dubbelt så snabbt,
Snyggt!ap_ skrev:Bra fart i Varberg! 2019 M3 LR
Någon behöver fota genom alla dom där SUC-ställen i bakgrunden. Ser ganska bra alignade ut.ap_ skrev:Bra fart i Varberg! 2019 M3 LR
![]()
Noterar att Riksgränsen bytt namn till Björkliden. Nålen dock kvar på Riksgränsen.Zalman3 skrev: