Måste kännas jobbigt för Segelflygaren att starta 3 timmar och 40 minuter efter e-tron.
Edit:
Vore intressant att veta hur många gånger, och hur länge man laddade.
På vägen upp till Haparanda laddade jag i Linköping, Bredden, Hudiksvall, Örnsköldsvik, Umeå och Töre. Kortaste stoppet var ca 10 min och längsta 20 min.
Ssssh! Kommer det där ut i BU 2.0 så kommer dom skrika fake news!
Tesla Model Y 2022 Deep Blue LR 20" Dragkrok Cineastknapp
Kom till Skellefteå med 36%. Kan lika gärna ladda här ändå eftersom det inte finns fler 100 kW+ laddare innan Sundsvall. Tyvärr ger InCharge laddaren bara 60 kW trots att jag är ensam vid laddaren.
Peugeot e-5008 GT Ultimate -25
BMW i4 M50 -24 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Kom till Skellefteå med 36%. Kan lika gärna ladda här ändå eftersom det inte finns fler 100 kW+ laddare innan Sundsvall. Tyvärr ger InCharge laddaren bara 60 kW trots att jag är ensam vid laddaren.
20210801_141822.jpg
Det är samma med 120kW-laddaren i Ånge. Det är tydligen bara en inställning som gör att den bara ger 60kW per handske oavsett om en eller två är upptagna. Standard borde självklart vara att man får 120kW om man är själv.
Jag tror segelflygaren får svårt att köra ikapp ReNew förutom om det krävs färre laddstopp. Skulle vara kul att se skillnad i förbrukningen om de kör samma väg.
Jag står nu i Skellefteå.
Audin har precis lämnat Skellefteå.
Jag får "norrländsk" fart på snabbladdare.
I allafall bättre än 50kW...
Jag ska prata med Skellefteå Kraft om detta.
Gör gärna det! Står och laddar i Skellefteå nu med halv fart mot vad det kunde vara. Vore ju toppen om de fixade detta när de nu ska bygga ut i hela Sverige. Blir lite fundersam om de har koll när man hör uttalanden som ”150kW är egentligen mer än de flesta behöver” och om det då dessutom är så att deras 150kW laddare egentligen bara har halva effekten blir det ännu tokigare…
Andra laddningen för dagen och sista långsamma laddaren innan "civilisationen".
Nu måste jag hitta en Toalett!
Kämpigt med för långa delsträckor!
Så den vid nordemans bil funkade idag? Verkar vara lite lotteri det där om vilka som funkar
Ja.. Gick igång med appen! Det är lite svårt med laddare här uppe nu dagtid med semestertrafiken. Jag åkte förbi både en i Umeå som var upptagen och en i Nordmaling, och de andra två här i Örnsköldsvik såg upptagna ut i appen (E-tronen stod ju vid den ena.)
Driving - Polestar 2, Dual motor LR