Visar sig att man ändå får betala svenska priset i Sverige. Whoda thunk.

Moderator: Redaktion
https://www.elektroauto-news.net/2021/v ... -strategieVW vill börja "snart" med V2G.
Som en lösning för denna obalans tar han V2G i spel: " E-bilar som är anslutna till laddningsuttaget på natten kan fungera som lagring här " och
överföra sin energi tillbaka till nätet under toppbelastningar. Brandstätter tillkännagav i intervjun att VW: s e-bilar " kommer att möjliggöra dubbelriktad laddning i framtiden ".
Tillverkaren vill " göra ett erbjudande här snart ".
https://www.blocket.se/annons/skaraborg ... _/96573642
Volkswagen ID3 Life 58Kwh KAMPANJ PRIVATLEASING FR 2495:-
2 495 kr/mån
första förhöjd hyra på 20.000kr
Jag körde en ID.3 i basutförande under 4 månader. Trevlig bil, kvick vid rödljusen, ganska stor i kupén för sin storlek men bagaget var ett problem när vi åkte alla 4 i bilen. Det var lite väl stötig över farthinder och och ojämnheter i stan men den trivdes bra på motorvägen i farter runt 110-130.Zalman3 skrev:Ni som nu kört en ID3 ett tag.
Hur nöjda är Ni?
Det skrivs ju så lite om ID3 här nu.
Jag och syrran har provkört.Dodde skrev:Jag körde en ID.3 i basutförande under 4 månader. Trevlig bil, kvick vid rödljusen, ganska stor i kupén för sin storlek men bagaget var ett problem när vi åkte alla 4 i bilen. Det var lite väl stötig över farthinder och och ojämnheter i stan men den trivdes bra på motorvägen i farter runt 110-130.Zalman3 skrev:Ni som nu kört en ID3 ett tag.
Hur nöjda är Ni?
Det skrivs ju så lite om ID3 här nu.
Hade mot alla odds inte ett enda problem med infotainmentsystemet även om den inte hade senaste uppdateringen.
Skall man köpa/leasa så får man nog gå upp något snäpp på utrustning för basutförandet var inget vidare.
Vilken storlek hade ni på fälgarna?Dodde skrev:Jag körde en ID.3 i basutförande under 4 månader. Trevlig bil, kvick vid rödljusen, ganska stor i kupén för sin storlek men bagaget var ett problem när vi åkte alla 4 i bilen. Det var lite väl stötig över farthinder och och ojämnheter i stan men den trivdes bra på motorvägen i farter runt 110-130.Zalman3 skrev:Ni som nu kört en ID3 ett tag.
Hur nöjda är Ni?
Det skrivs ju så lite om ID3 här nu.
Vet att det var diskussioner om felaktiga/underpresterande värmepumpar, så kan ju värt att kolla upp om det större än förväntad skillnad i förbrukning på vintern.chaffis75 skrev:Vi har kört id3 nu sedan november kört 1800 mil. Vi är väldigt nöjda i allmänhet. Range blev sjukt mycket bättre nu på sommaren dvs jag är lite kritiskt till hur de värmer batteriet på vintern.
Vi har haft lite små buggar i mjukvaran men allt rättar till sig efter man låst och lämnat bilen i 10 minuter.
Jo köper man life och är nöjd med den så tycker jag den är väldigt prisvärd elbil.martinot skrev:Vet att det var diskussioner om felaktiga/underpresterande värmepumpar, så kan ju värt att kolla upp om det större än förväntad skillnad i förbrukning på vintern.chaffis75 skrev:Vi har kört id3 nu sedan november kört 1800 mil. Vi är väldigt nöjda i allmänhet. Range blev sjukt mycket bättre nu på sommaren dvs jag är lite kritiskt till hur de värmer batteriet på vintern.
Vi har haft lite små buggar i mjukvaran men allt rättar till sig efter man låst och lämnat bilen i 10 minuter.
Men generellt så tycker jag att det verkar vara en enormt effektiv och välbalanserad bil mellan vikt, motorprestanda, batteristorlek, laddeffekt och energiåtgång.
Känns som en av de mest lyckade småbilarna på marknaden tycker jag!
Känns som en av de absolut mest balanserade MEB-bilarna (även om jag är delvis kritisk om plattformen i stora tunga bilar). Tror denna kan konkurrera ut Zoe och många andra liknande konkurrenter inom en inte allt för lång framtid. Känns som en framtida vinnare inom sitt segment.
Helt klart de minsta vad det nu kan vara, gissar 17” men någon kan säkert etta mig om jag har fel.martinot skrev:Vilken storlek hade ni på fälgarna?Dodde skrev:Jag körde en ID.3 i basutförande under 4 månader. Trevlig bil, kvick vid rödljusen, ganska stor i kupén för sin storlek men bagaget var ett problem när vi åkte alla 4 i bilen. Det var lite väl stötig över farthinder och och ojämnheter i stan men den trivdes bra på motorvägen i farter runt 110-130.Zalman3 skrev:Ni som nu kört en ID3 ett tag.
Hur nöjda är Ni?
Det skrivs ju så lite om ID3 här nu.
Kan ju i en del fall löna sig att ta lite mindre fälgar för en mindre stötig upplevelse.
18" är de minsta man kan ha på id3.Dodde skrev:Helt klart de minsta vad det nu kan vara, gissar 17” men någon kan säkert etta mig om jag har fel.martinot skrev:Vilken storlek hade ni på fälgarna?Dodde skrev:Jag körde en ID.3 i basutförande under 4 månader. Trevlig bil, kvick vid rödljusen, ganska stor i kupén för sin storlek men bagaget var ett problem när vi åkte alla 4 i bilen. Det var lite väl stötig över farthinder och och ojämnheter i stan men den trivdes bra på motorvägen i farter runt 110-130.Zalman3 skrev:Ni som nu kört en ID3 ett tag.
Hur nöjda är Ni?
Det skrivs ju så lite om ID3 här nu.
Kan ju i en del fall löna sig att ta lite mindre fälgar för en mindre stötig upplevelse.
Tack! Då var det 18”, hur som helst lite väl stötigt inne i stan.chaffis75 skrev:18" är de minsta man kan ha på id3.Dodde skrev:Helt klart de minsta vad det nu kan vara, gissar 17” men någon kan säkert etta mig om jag har fel.martinot skrev:Vilken storlek hade ni på fälgarna?Dodde skrev:Jag körde en ID.3 i basutförande under 4 månader. Trevlig bil, kvick vid rödljusen, ganska stor i kupén för sin storlek men bagaget var ett problem när vi åkte alla 4 i bilen. Det var lite väl stötig över farthinder och och ojämnheter i stan men den trivdes bra på motorvägen i farter runt 110-130.Zalman3 skrev:Ni som nu kört en ID3 ett tag.
Hur nöjda är Ni?
Det skrivs ju så lite om ID3 här nu.
Kan ju i en del fall löna sig att ta lite mindre fälgar för en mindre stötig upplevelse.
https://europe.autonews.com/Volkswagen plans 3 versions of ID Buzz van.
The automaker plans passenger, ride-pooling and ride-hailing variants aimed at markets in Europe and the U.S. and is considering a future fourth version that would be a self-driving van optimized for parcel deliveries.
Kul om de är på gång nu.. Har inte hört någon som fått uppgraderad bil än.Kubi skrev:Denna bild kom upp i Facebook gruppen. Så man ser ganska tydligt när uppdateringen är tillgänglig för nedladdning.
Först ska det vara first movers som får den. Antagligen som test och se hur det går innan dom pushar till alla.
Har sett någon ID.4 på youtube som nyligen fick båda uppdateringarna. Enligt honom blev infotainmentsystem mer ”snappy”.chaffis75 skrev:Kul om de är på gång nu.. Har inte hört någon som fått uppgraderad bil än.Kubi skrev:Denna bild kom upp i Facebook gruppen. Så man ser ganska tydligt när uppdateringen är tillgänglig för nedladdning.
Först ska det vara first movers som får den. Antagligen som test och se hur det går innan dom pushar till alla.
Dodde skrev:Har sett någon ID.4 på youtube som nyligen fick båda uppdateringarna. Enligt honom blev infotainmentsystem mer ”snappy”.chaffis75 skrev:Kul om de är på gång nu.. Har inte hört någon som fått uppgraderad bil än.Kubi skrev:Denna bild kom upp i Facebook gruppen. Så man ser ganska tydligt när uppdateringen är tillgänglig för nedladdning.
Först ska det vara first movers som får den. Antagligen som test och se hur det går innan dom pushar till alla.
Precis! Inte den bästa tubern kanske men men.Kubi skrev:Dodde skrev:Har sett någon ID.4 på youtube som nyligen fick båda uppdateringarna. Enligt honom blev infotainmentsystem mer ”snappy”.chaffis75 skrev:Kul om de är på gång nu.. Har inte hört någon som fått uppgraderad bil än.Kubi skrev:Denna bild kom upp i Facebook gruppen. Så man ser ganska tydligt när uppdateringen är tillgänglig för nedladdning.
Först ska det vara first movers som får den. Antagligen som test och se hur det går innan dom pushar till alla.
Denna?
ID4 presenterades i höstas, leveranser skulle startat i slutet av året, men fördröjdes ju ca 4 mån pga mjukvaruproblem.FredrikR skrev:https://elbilen.se/nyheter/tre-versione ... uGcpTmCoNg
ID.Buzz lanseras Q3 2022.
När kan man förvänta sig leveranser i så fall?
Någon som minns tiden från lansering till leverans av ID4 ?
ID3 blir ju ingen bra jämförelse då den tog sin lilla tid
taliz skrev:ID4 presenterades i höstas, leveranser skulle startat i slutet av året, men fördröjdes ju ca 4 mån pga mjukvaruproblem.FredrikR skrev:https://elbilen.se/nyheter/tre-versione ... uGcpTmCoNg
ID.Buzz lanseras Q3 2022.
När kan man förvänta sig leveranser i så fall?
Någon som minns tiden från lansering till leverans av ID4 ?
ID3 blir ju ingen bra jämförelse då den tog sin lilla tid
Förövrigt fick jag en uppdatering idag, "Background system services".
Så nu har jag fått två uppdateringar hittills. Antar att de förbereder inför första "riktiga" uppdateringen(som väl iofs inte heller verkar vara mkt att hurra för).